Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فلاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۰ روستای استان سمنان با جمعیت ۱۰ هزار و ۹۴۶ نفر از مزایای افتتاح ۱۰ طرح عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد:۱۰ طرح عمرانی افتتاح شده روستاهای استان سمنان از سوی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه بهسازی و اصلاح معابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طی سالیان با اقدامات برنامه محور مانند اجرای طرح هادی و بهسازی مسکن روستایی برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها به جامعه روستایی خدمت کرده است.

وی بیان کرد: ۵۳۷ روستا در استان سمنان وجود دارد که ۲۹۷ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد و در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی تهیه شده است و در 247 روستا عملیات طرح هادی در حال اجرا است.

فلاحی اضافه کرد: طرح هادی با هدف ساماندهی موقعیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی و معیشتی تا پایان امسال در ۳۳ روستای استان سمنان انجام می شود.
 مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به مناطق روستایی و کمتر برخوردار استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و هم افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی موجب تسریع و تسهیل در توسعه روستاهای استان می‌شود.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

روز ۱۵ مهرماه از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با هدف ارج نهادن به روستا و فرهنگ روستایی، به نام روز روستا، نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها سمنان توسعه ایران افتتاح طرح توسعه اقتصادی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه ایران افتتاح طرح توسعه اقتصادی توسعه روستایی سمنان توسعه ایران افتتاح طرح توسعه اقتصادی توسعه روستایی اخبار کنکور روستای استان استان سمنان بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد