Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم طاهری گفت: این اشتباهی راهبردی است که فکر کنیم با تغییر رئیس‌جمهور، سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران تغییر می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: نباید بر اساس احتمالات برای واقعیت‌ها تصمیم گرفت و اشتباهی که در سیاست خارجی ایران صورت می‌گیرد این است که بعضا بر روی احتمالات سیاست خارجی بنا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اشتباهی راهبردی و کلیدی است که مثلا ما بگوییم اگر در آمریکا جو بایدن روی کار بیاید سیاست خارجی ایالات متحده نسبت به جمهوری اسلامی تغییر می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: واقعیت این است که آمریکایی‌ها یک راهبرد کلان نسبت به کل منطقه غرب آسیا و به ویژه ایران دارند که این راهبرد، مهار جمهوری اسلامی ایران است و فرقی نمی‌کند چی کسی در آمریکا رئیس‌جمهور شود، تنها ابزار کارشان قدری متفاوت است اما در اصل راهبرد و هدف تفاوتی وجود ندارد.

طاهری خاطرنشان کرد: اتفاقا وقتی دموکرات‌ها روی کار می‌آیند تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بیشتر می‌شود و آن‌ها در زمینه تحریم‌ها علیه ایران سخت‌تر عمل می‌کنند؛ لذا اینطور نیست که اگر جو بایدن روی کار بیاید او به برجام باز ‌گردد، البته وعده‌هایی بصورت کلی داده می‌شود اما اینکه به آن عمل شود مسئله دیگری است.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها یک نقشه راه  برای غرب آسیا طراحی کرده‌اند و طبق آن پیش می‌روند و هدف این است که تهدیدهای اطراف رژیم صهیونیستی را به حداقل برسانند که آن‌ها راه این مسئله را مهار جمهوری اسلامی می‌دانند. در واقع آمریکا، ایران را مانع عادی‌سازی وضعیت رژیم صهیونیستی می‌داند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد تصریح کرد: ایران به خاطر نفوذ منطقه‌ای که دارد و همچنین برخورداری از توان موشکی بالا، مانع پیشبرد اهداف آمریکا در منطقه است و آمریکا می‌خواهد همین توان و نفوذ را از ایران بگیرد و اگر قرار بود ایران از این جایگاه خود بگذرد، نیازی نیست یک دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا باشد با همین ترامپ هم می‌شد به توافق رسید.

طاهری اظهار داشت: پایه‌ریزی سیاست خارجی کشور بر منبای احتمالاتی که مثلا ممکن است در آینده به وقوع بپیوندد یک اشتباه راهبردی و کلیدی است، این در حالی است که حتی با تغییر ریاست جمهوری آمریکا، در راهبرد کلان ایالات متحده تفاوتی حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سیاست خارجی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902551

دیگر خبرها

  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • فرصت‌سنجی سناریوهای تعامل آمریکا در آینده جنگ غزه
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است