Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@20:31:01 GMT

زیارت اهل قبور در رشت مجازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۶۸۴۳

زیارت اهل قبور در رشت مجازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری رشت گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در وقت، زیارت مجازی اهل قبور در آرامستان دولت آباد این شهر در آینده نزدیک اجرا و فراهم می‌شود.

ابراهیم خوش فطرت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی نرم افزار و اجرای زیارت مجازی در آرامستان های رشت هزینه زیادی دارد، فاز نخست این طرح در آرامستان دولت آباد که ساختمان اداری سازمان در آن قرار دارد اجرا و به مرور این طرح در سایر آرامستان های این شهر نیز انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تجمع و حفظ سلامت شهروندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در آرامستان رشت، عنوان کرد و افزود: زیارت مجازی و آنلاین اهل قبور از راه دور باعث کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در هزینه و وقت شهروندان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری رشت، افزود: احداث ساختمان اداری گلزار شهدا در دست اجرا است و همسطح سازی تعداد ۴۷ عدد از قبور شهدا با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تخریب ساختمان قدیمی وادی تازه آباد رشت به دلیل فرسودگی و رفع مشکلات تردد انجام شده است. اضافه کرد: تابلوی قطعه بهشت (ویژه متوفیان کرونا) و آسفالت مسیر دسترسی به قطعه بهشت تهیه و نصب شده است.

خوش فطرت از نامگذاری خیابان‌های تازه آباد و باغ رضوان به نام شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: طراحی نقشه راه قطعه بهشت و ساخت قبور جدید، محوطه سازی قطعه ۱۴ باغ رضوان و جانمایی یک هزار قبر جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری آمبولانس‌های خصوصی آرامستان ساماندهی و برای حفظ سلامتی پرسنل سازمان ویزیت رایگان انجام شده است. اضافه کرد: چراغ‌های روشنایی آرامستان تقویت، کابل‌های فرسوده تعمیر و تعویض و غرفه‌های تجاری انتهای وادی باغ رضوان ساماندهی شده است.

کد خبر 448350

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهر رشت کرونا ویروس کرونا در ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰ روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 6093605

دیگر خبرها

  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج