Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:38:09 GMT

لزوم تمرکز جدي بر موضوع جهش توليد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۷۰۰۶

لزوم تمرکز جدي بر موضوع جهش توليد

خبرگزاری آریا- معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تمرکز جدی دستگاه‌های اصلی متولی بر موضوع جهش تولید در شش ماه دوم سال تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اقای اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید، از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی خواست به صورت جدی برای بخش تولید وقت بگذارند و به گونه‌ای مدیریت کنند که شاهد فعال‌تر بودن واحد‌های تولیدی و فراوانی کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهور افزود: اینکه گفته می‌شود با وجود فشار‌ها و تحریم‌های ظالمانه اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است به معنای نبود مشکل در اقتصاد و بخش تولید نیست بلکه سرپا بودن اقتصاد یعنی با وجود همه فشارها، به فضل الهی واحد‌های تولیدی کشور همچنان فعالیت دارند و کالا‌های مورد نیاز جامعه در بازار‌ها موجود است.
وی ادامه داد: البته تورم و مشکلات اقتصادی، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داده، اما دولت تمام تلاش خود را بکار گرفته تا هم از اشتغال کارگران بخش تولید صیانت شود و هم وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.
معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توجه به بخش‌های پیشران اقتصاد تاکید کرد و گفت: بانک مرکزی سهم مشخصی از تسهیلات را برای بخش‌های پیشران اقتصاد در نظر بگیرد و تسهیلات این بخش‌ها را با اولویت پرداخت کند چراکه با فعال شدن بخش‌های پیشران اقتصاد، رشته‌های صنعتی متعدد دیگر نیز به حرکت در می‌آید.
اقای جهانگیری با اشاره به گزارش نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص نیاز‌های ارزی و ریالی بخش تولید، تصریح کرد: اگرچه تامین منابع مالی نقش مهمی در جهش تولید دارد، اما شناسایی و رفع موانع اداری و ساز و کار‌های دست و پا گیر پیش روی بخش تولید نیز بسیار مهم است و اگر این مسائل برطرف شوند، مسیر تحرک و جهش بخش تولید هموار خواهد شد.
وی از بانک مرکزی خواست در کنار تلاش برای تدوین سیاست‌های پولی و اعتباری و صیانت از منابع ارزی کشور، بخش تولید را نیز به طور ویژه مورد توجه قرار داده و به دنبال پیشنهاد‌ها و راهکار‌هایی برای تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه بخش تولید باشد و از روش‌های مختلف نظیر تامین ارز مستقیم در سامانه نیما و یا تهاتر و دیگر روش‌ها برای واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی عمل شود.
در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی، رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس سازمان بازرسی کل کشور و مشاور اقتصادی رییس قوه قضائیه نیز حضور داشتند، نماینده وزارت صمت گزارشی از مهمترین موانع و چالش‌های بخش تولید ارائه کرد.
در این گزارش از تامین منابع ریالی و ارزی به عنوان مهمترین ضرورت بخش تولید در سال جاری یاد شد و پیشنهاداتی نیز برای فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی ارائه گردید.
نماینده وزارت صمت همچنین ضمن ارائه گزارشی از برآورد منابع ارزی مورد نیاز حوزه تولید در سال 1399، به تشریح برنامه ریزی‌های انجام شده برای مدیریت واردات و اولویت بندی در تخصیص و تامین ارز مورد نیاز بخش تولید پرداخت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لزوم تمرکز جدی واحد های تولیدی بانک مرکزی مورد نیاز بخش تولید بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی