Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت عمران و توسعه آذربایجان گفت: مهم ترین رسالت این شرکت ، توسعه و نوسازی شهری و احیای بافت فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،محمدرضا عباسی ناصر با اشاره به مهم ترین برنامه ها و پروژه های شرکت توسعه و عمران آذربایجان، بیان کرد: یکی از مهم ترین پروژه هایی که در دست اجرا داریم، پروژه چهار هکتاری عتیق است که کاربری مسکونی آن به اتمام رسیده و کاربری های خدماتی و تجاری آن نیز تا چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص مشخصات این پروژه افزود: این پروژه ۹۲ هزار متر مربع زیربنا دارد و در هفت طبقه احداث شده و دارای پارکینگ با ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ خودرو است. طبقه همکف تجاری و طبقات دوم و سوم آن خدماتی، تفریحی و ورزشی است.

سرپرست شرکت توسعه و عمران آذربایجان اظهار کرد: کاربری مسکونی این پروژه ۲۰۰ واحدی که ۳۶ هزار متر مربع زیربنا دارد و در شش طبقه احداث شده است، مورد بهره برداری قرار گرفته و تلاش می کنیم پروژه عتیق ۲ که شامل کاربری های تجاری و خدماتی است، تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

او با اشاره به آغاز به کار دوباره در پروژه ۶۰۰ واحدی صدرا در شهرک اندیشه، گفت: این مجتمع مسکونی در راستای حمایت از اقشار کم درآمد احداث می شود و عملیات اجرایی آن پس از چند ماه وقفه، دوباره آغاز شده و امیدواریم بتوانیم با سرعت بیشتری این پروژه را تکمیل کنیم.

عباسی در خصوص مشخصات پروژه صدرا بیان کرد: عرصه این پروژه ۲۰ هزار و ۲۹۸ متر مربع و اعیان آن ۶۲ هزار متر مربع است و در مجموع بطور متوسط پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۲۰ درصدی دارد.

سرپرست شرکت توسعه و عمران آذربایجان در ادامه به تملک و آزادسازی ۱۶ هزار متر مربع از املاک فاز ۱ پروژه میارمیار اشاره کرد و افزود: این پروژه چند منظوره در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز یک آن ۲۲ هزار، فاز دو ۹ هزار و ۴۰۰ و فاز سه ۱۰ هزار و ۸۴۰ متر مربع است.

او اضافه کرد: ضرورت حفظ آثار ارزشمند بازار تاریخی تبریز و جلوگیری از آثار مخرب استفاده بیش از ظرفیت آن و نیاز به ارتقای موقعیت گردشگری بازار و تبدیل آن به جاذبه گردشگری از یک سو و موقعیت اقتصادی کلانشهر تبریز به عنوان قطب تجاری منطقه از سویی دیگر، لزوم ایجاد یک مرکز تجاری که بتواند پاسخگوی نیازهای متناسب با جایگاه تبریز باشد را نمایان می سازد.

عباسی ادامه داد: قرارگیری در بافت مرکزی شهر، نزدیکی به بازار بزرگ تبریز و همچنین مجاورت با خیابان های امام خمینی (ره) و شریعتی و همچنین قرارگیری در کنار ایستگاه مترو، اعتبار ویژه ای را به موقعیت انتخاب شده جهت استقرار مجموعه تجاری و خدماتی میارمیار بخشیده است.

او در خصوص آخرین وضعیت محله چوخورلار گفت: چوخورلار یکی از قدیمی ترین محلات تبریز است که در راستای احیای این بافت فرسوده، حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد املاک آن تملک شده و در تلاش هستیم تا با همکاری شهرداری منطقه ۴ و اداره کل املاک شهرداری تبریز، بقیه املاک این پروژه ۲۳ هزار متر مربعی را نیز تملک کنیم.

سرپرست شرکت توسعه و عمران آذربایجان بیان کرد: عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه های مهم و بزرگ عمرانی با حمایت های اعضای محترم شورای شهر و همچنین شهردار پرتلاش و پرتوان کلانشهر تبریز که دلگرمی بزرگی برای کارکنان شرکت توسعه و عمران آذربایجان است، با سرعت پیش می رود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بافت فرسوده احیای بافت فرسوده شرکت توسعه و عمران آذربایجان هزار متر مربع سرپرست شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان تسهیلات نوسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای نوسازی بافت های فرسوده تسهیلات در قالب های مختلف در نظر گرفته شده است گفت:  تسهیلاتی در حوزه ودیعه مسکن و بافت های تاریخی و همچنین اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه برای تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده پنج نوع وام قابل دریافت است، بیان کرد: یک نوع تسهیلات مربوط به نوسازی بافت های فرسوده است که همانند تسهیلات نهضت ملی مسکن  تا سقف ۵۵۰ میلیون تومان است که به نوعی تسهیلات ارزان قیمت است.

آیینی با اشاره به اینکه با تصویب مجلس و تایید آن در شورای نگهبان و با پیگیری های انجام شده در برنامه هفتم تمامی واحدهای بافت های فرسوده از تخفیفات نهضت ملی مسکن برخوردار می شوند افزود: واحدهای بافت های فرسوده از تمامی تخفیفات و حمایت های نهضت ملی مسکن تا سقف پنج طبقه استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه  تسهیلات نوع سوم مربوط به  اسکان موقت است گفت: تسهیلات نوع چهارم مربوط به پرداخت تسهیلات در بافت های تاریخی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه  تسهیلات اسکان موقت در بافت های تاریخی را شامل می‌شود گفت: در این زمینه مثل نهضت ملی مسکن برخی بانک ها همکاری می‌کنند و برخی همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته روند اعطای تسهیلات نسبت به گذشته  از سوی بانک ها  بهتر شده و امیدواریم  برای بهبود وضعیت و رونق در نوسازی بافت های فرسوده این روند بهبود یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی