Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صبح امروز در دومین جلسه هماهنگی مدیرعامل بهداری رزمی با نمایندگان ستادی معاونت‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: موسسه بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان بود و معتقدم که دستاورد‌های هشت سال جنگ باید به نسل‌های آینده و به ویژه دانشجویان علوم پزشکی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در موسسه بهداری رزمی میز‌های تخصصی شامل حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی، آموزش و پژوهش، بهداشت و پیشگیری، پرستاری و پیراپزشکی، امداد وانتقال راه اندازی شده است.

فتحیان بیان کرد: میز‌های بهداری رزمی در بیش از ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور تشکیل شده است و بیش از ۶۵۰ جلد کتاب در حوزه بهداری رزمی دوران دفاع مقدس تدوین شده است.

بهداری رزمی باید با نسل جوان ارتباط خوبی داشته باشد

در ادامه قاسم صادقی، دبیر قرارگاه شهید سلیمانی گفت: در دوران دفاع مقدس گروه‌های پزشکی و حتی دانشجویان این حوزه در جنگ حضوری پر رنگ و فعالی داشته اند و دانشجویان پزشکی حاضر در جبهه تحت عنوان طرح شش ماهه قسمتی از سربازی خود را در جنگ سپری کرده اند.

او افزود: امروزه باید بهداری رزمی با نسل جوان ارتباط خوبی داشته باشد و مرکز تحقیقات با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند باعث آشنایی دانشجویان پزشکی از شرایط دوران جنگ شود.

لزوم تقویت تعامل نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت با دانشگاه‌ها

در ادامه مراسم عبدالناصر نوروز زاده مسئول میز وزارت بهداشت موسسه بهداری رزمی گفت: در حال حاضر تعامل نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت با موسسه بهداری رزمی و دانشگاه‌ها باید تقویت شود و برای رصد اقدامات انجام گرفته جلسات ماهیانه تشکیل شود.

او گفت: با حکم وزیر بهداشت پیگیری اقدامات معاونت‌ها در زمینه تکالیف ابلاغی انجام می‌شود.

ارائه درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس

در ادامه مراسم اخوان مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: چاپ و تدوین کتاب درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس در حدود دو سال به طول انجامید و هفته آینده سه هزار جلد از این کتاب آماده می‌شود.

او افزود: در آینده‌ای نزدیک درسنامه آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت و درمان ارائه می‌شود.

در ادامه مراسم عرب خردمند جراح متخصص مغز و اعصاب گفت: در حال حاضر با افزایش میزان موارد ابتلا به کرونا و پرشدن تخت‌های بیمارستان، بحث نقاهت‌گاه‌ها یکی از موضوعات مهم است که باید توجه بیشتری به این مراکز کرد.

او ادامه داد: ما باید تجربیات ۴۰ ساله دوران دفاع مقدس را به صورت مکتوب درآورده تا این دستاورد به نسل‌های آینده منتقل شود.

خردمند بیان کرد: در حال حاضر هشت پروژه تحقیقاتی معرفی شده  و کار‌های پژوهشی خوبی در این خصوص در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان های صحرای تجهیزات پزشکی دفاع مقدس موسسه بهداری رزمی دوران دفاع مقدس وزارت بهداشت معاونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه