Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:46:28 GMT

از پلي استيشن 5 چه مي‌دانيد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۷۵۶۰

از پلي استيشن 5 چه مي‌دانيد؟

خبرگزاری آریا- نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، به روز‌های آخر نزدیک می‌شود و به‌زودی شاهد عرضه کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، پلی استیشن 5 فعلا در مدلی با رنگ غالب سفید معرفی شده است.
قسمت‌های کناری کنسول کاملا سفید رنگ هستند و در وسط آن‌ها، شاهد قسمتی مشکی‌رنگ هم هستیم که در زمان روشن بودن کنسول، نوار باریکی از نور آبی رنگ هم در طرفین این قسمت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلی استیشن 5، سه پورت USB-A دارد که یک عدد از آن‌ها در قسمت جلوی کنسول و دو عدد دیگر هم در پشت آن قرار دارند. همینطور یک پورت USB-C هم در قسمت جلوی کنسول تعبیه شده و پورت LAN و HDMI هم در پشت کنسول قرار دارند.
هرچند ظاهر کلی مدل‌های فیزیکی و دیجیتال شبیه به هم است، اما مدل دیجیتال که فاقد دیسک درایو است، باریک‌تر از مدل فیزیکی است.

لوازم جانبی پلی استیشن 5
سونی در جریان همین رویداد رونمایی از ظاهر کنسول، لوازم جانبی پلی استیشن 5 را هم معرفی کرد که به‌صورت مجزا قابل خرید خواهند بود. اولین وسیله، دوربین پلی استیشن 5 است که HD Camera نام دارد و با داشتن دو لنز 1080p، وسیله‌ای شدیدا کاربردی برای استریمر‌ها خواهد بود.
درکنار دوربین، نسل جدید هدست‌های سونی هم برای پلی استیشن 5 معرفی شده که Pulse 3D نام دارد. این هدست بی‌سیم، در راس تمام ویژگی‌هایش از صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند که سونی تا امروز مانور زیادی روی تاثیرگذاری آن در بازی‌ها داشته و اعلام کرده که این ویژگی، باعث خواهد شد تا کاربران بیشتر از هر زمان دیگری غرق تجربه بازی شوند. هدست جدید سونی همینطور از میکروفونی با پشتیبانی از نویز کنسلینگ استفاده می‌کند تا با حذف صداهای اضافی اطراف، صدای شما را به‌صورت شفاف و دقیق منتقل کند.
یک ریموت به اسم Media Remote که برای کنترل محتوای صوتی و تصویری کاربرد دارد و از یک میکروفون داخلی هم برای دریافت فرمان‌های صوتی استفاده می‌کند و همینطور پایه مخصوص شارژ دسته‌ها هم دیگر لوازمی هستند که برای PS5 معرفی شده‌اند.

قیمت PS5
جدید‌ترین اطلاعات مهم ارائه‌شده از کنسول نسل نهم سونی،‌ قیمت آن بود که در آخرین رویداد برگزار‌شده توسط این شرکت مشخص شد. بر این اساس قیمت مدل دیجیتال پلی استیشن 5 برابر با 399 دلار و مدل معمولی پلی استیشن 5 هم 499 دلار اعلام شده است. این درحالی‌که است که مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس را با قیمت 499 دلار و ایکس باکس سری اس را 299 دلار معرفی کرده است. مدتی قبل پیش‌فروش پلی استیشن 5 هم آغاز شد که البته به‌دلیل استقبال بسیار بالای علاقه‌مندان، مشکلاتی هم داشت که باعث شد سونی از بابت آن‌ها عذرخواهی کند

خرید پلی استیشن 5 در ایران
پلی استیشن 5 همزمان با عرضه جهانی در ایران نیز عرضه خواهد شد. ما پیش بینی می‌کنیم که کنسول نسل نهمی سونی قیمتی بسته به مدل معمولی یا دیجیتال در حدود 14 تا 18 میلیون تومان در روزهای اول عرضه داشته باشد. پیشنهاد ما این است که برای خرید پلی استیشن 5 تا بهمن ماه صبر کنید تا قیمت آن متعادل‌تر شود.

تاریخ عرضه PS5
طبق اعلام سونی، زمان عرضه PS5 در کشور‌های آمریکا، کانادا، مکزیک، استرالیا، نیوزلند و کره جنوبی 22 آبان 99 و عرضه جهانی آن هم 29 آبان 99 خواهد بود. در طرف مقابل مایکروسافت هم قرار است کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس سری اس را 20 آبان عرضه کند.

دوال سنس؛ دسته PS5
چندی پیش جف کیلی، فرصت استفاده از کنترلر دوال سنس را به‌دست آورد و تجربه آن را با گیمر‌ها به‌اشتراک گذاشت. بر این اساس، دسته پلی استیشن 5 بزرگ‌تر و سنگین‌تر از دسته پلی استیشن 4 است که البته به‌نظر می‌رسد به‌لطف همین ویژگی‌ها و صد البته توجه به طراحی ارگونومیک، شاهد کنترلر خوش‌دست‌تری در مقایسه با نسل قبل خواهیم بود. هرچند لوگو‌های همیشگی سونی و اشکال هندسی چهارگانه دوست‌داشتنی این شرکت روی کلید‌های دوال سنس هم حک شده‌اند، اما سونی این بار سراغ طراحی آن‌ها به شکل بی‌رنگ رفته که ظاهر خاصی به این کنترلر سفید‌رنگ بخشیده است. البته هرچند دوال سنس فعلا فقط در رنگ سفید معرفی شده، ولی اخیرا تصاویری از مدل سیاه آن که برای توسعه‌دهندگان ارسال شده هم فاش شد و شاید در آینده مدل سیاه این دسته را هم ببینیم.
علاوه بر موارد ظاهری، دوال سنس قرار است از حیث عملکرد هم تجربه‌ای نسل نهمی ارائه کند. جدا از اینکه این دسته باتری بهتری در مقایسه با دوال‌شاک 4 خواهد داشت و شاهد پورت USB-C هم روی آن خواهیم بود، سونی بافت کلی دسته را چه در بدنه خود آن و چه در مواردی مثل آنالوگ‌ها و تریگر‌ها به‌شکلی طراحی کرده که دسته راحت‌تر از نسل قبلی دسته‌های سونی در دست قرار بگیرد. همچنین حساسیت بالاتر تریگر‌ها، یکی دیگر از مواردی است که نتیجه آن، تاثیرگذاری به مراتب بیش‌تر فشار وارد‌شده به تریگر در اعمال دستور‌ها در بازی خواهد بود. سونی این مورد را به کشیدن زه یک کمان تشبیه کرده که شما می‌توانید با فشار دلخواه، آن را به میزان دلخواه بکشید. البته این مورد خیلی هم ویژگی جدیدی نیست و قبلا هم در بازی‌ها استفاده شده بود ولی خب قرار است دقت آن در دوال سنس به مراتب بیش‌تر باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پلی استیشن پلی استیشن 5 معرفی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیشتر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است
  • شکست استقلال تهران برابر تیم دسته اولی
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی شد
  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries