Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل و کارکنان دامپزشکی استان یزد به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار داشت: دام و طیور و فرآورده‌های دامی، نعمات الهی است که انسان‌ها باید از این نعمات به درستی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: اگر از این نعمات درست استفاده نشود، نعمت خدا را ناشکری کرده‌ایم و به بندگان خدا ضرر زده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه دام‌ها، پرندگان و ماهیان خلقت عظیم خداوند هستند، ادامه داد: باید در سلامت و رعایت حقوق این مخلوقات خدا نیز اقدام لازم انجام شود.

وی بیان کرد: پرورش مرغ و دام و ماکیان باید به نحوی باشد و زمینه‌هایی فراهم شود که تولید آن برای تولیدکننده گران تمام نشود و مردم برای خرید آن در مضیقه نباشند.

ناصری عنوان کرد: در کشور ما توان تولید خوراک دام وجود دارد اما تاکنون به آن فکر نشده و اکنون مرغداران و دامداران با مشکل مواجه شده‌اند و تبعات آن نیز به مردم باز می‌گردد بنابراین شایسته است دامپزشکی در این زمینه به دولت راهکار ارائه دهد.

امام جمعه یزد ادامه داد: پرورش دام‌هایی که مقرون به صرفه هستند و بهره‌وری بیشتری دارند و با هزینه کمتر، شیر و گوشت بیشتر و زاد و ولد بیشتری دارند، مورد بررسی قرار گیرند و دامپزشکی آن را به دولت و سرمایه گذاران بخش خصوصی پیشنهاد دهد.

وی تصریح کرد: برخی دستکاری‌های ژنتیکی درست و اخلاقی نیست چون برای بدن انسان ضرر دارد و خاصیت مواد غذایی نیز از بین می‌رود اما برخی از آنها لازم و ضروری است و با رعایت مسائل اخلاقی و بهداشتی و تغذیه‌ای، اجرا شود.

ناصری با اشاره به اینکه ناباروری در کشور ما افزایش پیدا کرده است، افزود: برخی معتقدند که علت این امر، دستکاری های ژنتیکی یا داروهایی است که به دام‌ها خورانده می‌شود.

وی در مورد سگ‌ها نیز عنوان کرد: در کشور ما اکنون هزینه‌های بسیاری برای نگهداری سگ پرداخت می‌شود، البته نجاست آن قابل رفع شدن نیست اما چون ویژگی‌هایی دارند که برای انسان‌ها جذاب است، به سمت نگهداری آن می‌روند ضمن اینکه دشمن نیز در این زمینه برنامه ریزی و فرهنگ سازی کرده است.

ناصری با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی نگهداری سگ به عنوان یک همدم فرهنگ شده است، گفت: در کشور ما هم این اتفاق در بین برخی جوانان رخ داده و حتی برخی از آنها آنقدر سرگرم و مشغول نگهداری این حیوانات هستند که دیگر علاقه‌ای به ازدواج و فرزندآوری ندارند و حیوانات به ویژه سگ‌ها را به عنوان عضوی از خانواده خود پذیرفته‌اند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور ما به سمت پیری می‌رود، افزود: برنامه‌ای که غربی‌ها برای کاهش زاد و ولد در کشور ما و در نتیجه پیر شدن جمعیت داشتند، برای تحقق به یک دوره ۸۰ ساله نیاز داشت اما اکنون می‌بینیم که برخی فرهنگ‌های نادرست، ایران را در کمتر از ۳۰ سال به این شرایط رسانده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: اکنون در کشور ما برای نگهداری سگ هزینه‌های هنگفت می‌شود تا جایی که حتی مقادیر قابل توجهی ارز صرف خرید غذای سگ می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه دین اسلام سگ را نجس اعلام کرده، حکمتی دارد و لازم است دامپزشکی، مضرات سگ را از راه‌های علمی استخراج کند تا مردم بدانند آنچه اسلام بر آن تاکید دارد، به لحاظ علمی نیز ثابت شده است.

ناصری ادامه داد: مردم باید متوجه باشند و سبک زندگی خود را در زمینه نگهداری از برخی حیوانات نظیر سگ تغییر دهند زیرا اگر رواج پیدا کند، هم خانواده و فرزندآوری تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هم دچار بیماری‌های ناشناخته می‌شوند.

کد خبر 5040792

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محمدرضا ناصري امام جمعه یزد دامپزشکی استان یزد ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۷۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده