Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:19:15 GMT

۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۴۸۱۰۹

۱۵ مهرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

از زمان ورود این میهمان ناخوانده، تمام برنامه زندگی مان را با او هماهنگ می کنیم، کجا برویم؟ چه کاری را کی و چه وقت انجام دهیم؟ چگونه از خود محافظت کنیم؟ و البته در میان این هماهنگ کردن‌ها، گاه این بیماری ما را ضربه فنی می کند تا همچنان قدرت خود را به رخ بکشد.

بیماری کووید ۱۹ که ماندنش طولانی شده و به قول قدیمی ها، مهمان اگر بیشتر از یکی دو روز بماند مایه دردسر برای میزبان است، همه را به دردسر انداخته و هر چند وقت یک بار به گونه ای متفاوت ظاهر می‌شود که دست اندرکاران کادر درمانی به آن "موج" می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینک و با شروع فصل هزار رنگ و خزان، این ویروس نمونه دیگری از خود را به نام "موج سوم" رونمایی کرده و با میهمان شدن در مکان های مختلف، به هر جایی سرک می کشد تا از غفلت صاحبخانه و مردم کوی و برزن استفاده کرده و همچنان جاخوش کند.

البته افرادی که هنوز این ویروس منحوس را جدی نگرفته اند راه را برای قدرت نمایی اش هموار می کنند، این مسئله را می توان از افزایش آمار روزانه مبتلایان و فوتی ها فهمید که این روزها روی دور تند قرار گرفته و اگر کمی در اطراف خود چشم بگردانیم متوجه یکه تازی کرونا در پناه بی توجهی برخی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی می شویم.

هشدارها و توصیه ها که این روزها مدام از رسانه های مختلف به گوش می رسد هم، گویی چندان نتوانسته در برابر ویروس کرونا خودی نشان دهد، گواه این ادعا تکمیل شدن ظرفیت تخت های مراقبت های ویژه در برخی بیمارستان های کشور است.

اهواز از جمله شهرهایی است که در وضعیت خطرناک کرونایی قرار گرفته و به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اکنون ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه سه بیمارستان رازی، گلستان و سینا تکمیل شده و بر اساس آخرین آمار تعداد بیماران بستری در خوزستان سه رقمی است.

توصیه این مسوول کادر درمان به مردم همچنان کم کردن نشست ها و دورهمی‌های خانوادگی است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،  ۱۱ شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) کرونا و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

بنابر خبرهای خبرنگاران ایرنا در اصفهان نیز سطح درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا نسبت به ماه‌های نخست شیوع این بیماری افزایش یافته و همین امر باعث افزایش بستری شده است.

فرزین خوروش عضو هیات ‌علمی گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه عده‌ای از افراد در ابتدای ابتلا به کرونا، علائم خفیفی مانند سرماخوردگی دارند اما سپس بطور ناگهانی شرایط آنها وخیم می‌شود، اظهارداشت: دلیل اینکه چرا این بیماری در برخی افراد شدیدتر بروز می‌کند به مسائل مختلفی مانند زمینه فردی، ژنتیکی یا رفتار ویروس بستگی دارد.

این پزشک متخصص تاکید کرد: با توجه به افزایش سطح درگیری ریه بیماران مبتلا به کرونا و کاهش سطح اکسیژن خون آنها، قادر به ترخیص بسیاری از بیماران از بیمارستان نیستیم و میزان بستری آنها روز به روز بطور چشمگیری درحال افزایش است.

وی با بیان اینکه قدرت پذیرش بیمارستان ها کاهش یافته و به معضل بزرگی تبدیل شده است، تصریح کرد: دلیل اینکه چرا سطح درگیری ریه افزایش یافته بطور قطعی مشخص نیست و احتمالاتی مانند جهش یافتگی ویروس یا افزایش شدت بیماری مطرح است.

خوروش با اشاره به اینکه میزان بستری افراد دارای علائم بیماری کرونا در استان اصفهان افزایش چشمگیری یافته و بیمارستان‌های مرجع، بطور تقریبی پُر هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در تلاش برای ایجاد ظرفیت‌های بستری بیشتر در بیمارستان‌های عیسی بن مریم(ع)، الزهرا(س) و شریعتی و سایر بیمارستان‌های استان است.

 محمد صافی دستجردی قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز از نیاز مُبرم بیماران مبتلا به کرونا و بیمارستان‌های این استان به دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) خبر داده و از خیران درخواست کمک کرده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند با در اختیار داشتن دستگاه کمک تنفسی، ادامه درمان خود را در منزل سپری کنند و این کار به خالی شدن تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به سایر بیماران کمک بسیاری می‌کند، تصریح کرد: خیریه‌ها و افراد خیر می‌توانند در این زمینه با تامین دستگاه‌های کمک تنفسی آن را به بیماران نیازمند اجاره دهند تا این مساله رفع شود.

به گفته وی میزان نیاز به بستری در میان بیماران مبتلا به کرونا آنچنان زیاد شده که ممکن است بیماری چند ساعت در آمبولانس منتظر خالی شدن تخت بیمارستانی شود به همین دلیل یاری رساندن در این زمینه کمک بسیاری به تامین ظرفیت مناسب برای پذیرش بیماران خواهد کرد.

از ارومیه هم خبر رسیده است که طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی‌های کرونایی در این استان دورقمی شده و شدت و سرعت ابتلا به بیماری کرونا و جان‌باختن افراد رو به افزایش است.

علی احمد آقاپور رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره تعداد افراد درگیر اظهار داشت: اکنون تعداد کل بستری‌های مربوط به بیماری‌های سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۸۹۹ نفر رسیده که از این تعداد ۴۶۸ نفر مشکوک و ۴۳۱ نفر مبتلا به کرونا هستند و تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ۱۸۴ نفر بوده که از این تعداد، ۴۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل است.

تازه ترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا که امروز (۱۵ مهرماه) از سوی سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده حکایت از آن دارد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۷ بیمار کرونایی نبرد با این ویروس را تاب نیاوردند و به این ترتیب تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر رسید.

همچنین با ابتلای ۴ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ تعداد بیماران ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر افزایش یافت که از این تعداد ابتلای جدید دو هزار و ۱۲۷ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در دیگر استان‌ها

۸۵ مرکز خدمات پرستاری برای بیماران کرونایی در مشهد در نظر گرفته شد

وضعیت کرونا در تربت‌حیدریه نگران کننده است

کرونا جان ۱۰کرمانشاهی دیگر را گرفت

تاکید استاندار آذربایجان‌شرقی بر تشدید مراقبت‌ها برای مقابله با کرونا

بیماران کرونایی، تخت‌های بیمارستانی مهاباد را پر کردند

تعداد جان باختگان کرونا در استان مرکزی ۲ رقمی شد

آموزش معکوس راهی برای فراگیری بهتر عنوان گزارشی است از مرکز مشهد به واکاوی آموزش معکوس پرداخته به این معنا که به جای شیوه مرسوم یاددهی و یادگیری در محیط کلاس، دانش آموزان و دانشجویان از طریق وسائل ارتباط جمعی و فناوری های نوین به امر آموزش بپردازند.

گزارش یادشده با این مقدمه آغاز شده است: "شیوع کرونا باعث شد دانشگاه‌ها دیگر همانند سال‌های گذشته مملو از جمعیت جوان نباشند و در پیروی از دستورالعمل‌های بهداشتی، روش آموزشی خود را تغییر داده و به آموزش مجازی روی آوردند.

با توجه به اینکه آموزش مجازی در زمان کوتاهی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور به عنوان تنها راه ادامه مسیر آموزشی تعریف شد، بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی به استفاده از فضای مجازی روی آوردند و این موضوع باعث شد استفاده از اینترنت برای دسترسی به کلاس و تداوم گفت و گوی استاد با دانشجویان تبدیل به یک معضل دیگر شود.

تا قبل از شیوع کرونا، استقبال مناسبی از آموزش مجازی در کشور نشده بود ولی همانگونه که ویروس کرونا باعث تغییر در سبک آموزش حضوری و حرکت به سوی آموزش مجازی و نوآوری در این موضوع شد، با نگاه ویژه و تغییر در سبک آموزش مجازی نیز روش‌های دیگری که کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند پا به عرصه میدان گذاشتند.

آموزش معکوس که حدود یک دهه از شکل گیری آن در جهان می‌گذرد، سعی دارد به جای آنکه همچون گذشته درس توسط استاد و در محیط کلاس به دانشجو داده شود و سپس پاسخگوی سوال‌ها و مشکلات آنها باشد، کلاس را به سوی مشارکت بیشتر دانشجویان سوق داده و با پیش مطالعه و در اختیار گذاشتن منابع مختلف توسط استاد، دانشجویان با سوالات و ابهامات خود در کلاس حضور یافته و اطلاعات دانشی خود را تکمیل ‌کنند."

روزگار سیاه بیماران کرونا در سایه بازار ماسک‌های تقلبی عنوان گزارشی از مرکز خرم آباد است که در بخشی از آن آمده است: 

"ماسک یک ابزار قوی و ارزان مقابله با کووید ۱۹ است که گاهی به عاملی برای ابتلای به آن تبدیل می شود و شاید فرد بیمارهرگز نداند چرا با وجود زدن ماسک، اما کرونا او را انتخاب کرده و تجربه تلخی از این بیماری را برای همیشه با یک علامت سوال بدون پاسخ در ذهن دارد.

 به گزارش ایرنا افرادی هستند که با وجود ماسک به کرونا مبتلا شده اند که این تجربه ناموفق خود در ناکامی استفاده از ماسک را به دیگران انتقال می دهند و آنها را قانع می کنند که ماسک تاثیری در پیشگیری از کووید ۱۹ ندارد، همین ها نقش عمده ای در انتقال زنجیره کرونا بازی می کنند غافل از اینکه اشتباه در انتخاب ماسک استاندارد و بهداشتی آنها را به دامان مرگبار کرونا سوق داده است.

هرچند اوایل شیوع کرونا با ضعف کارکردی پدافند غیرعامل، تهیه ماسک به یکی از مشکلات و دل نگرانی های مردم تبدیل شده بود اما با مرور زمان این دل نگرانی، رنگ باخت و انواع ماسک تولید خانگی با نقش و نگارهای مختلف وارد بازار شد.

رفته رفته بازار ماسک، رنگین و انتخاب طرح و رنگ برای خریداران سخت شد، این بار مردم از نگرانی برای تهیه ماسک به حق انتخاب انواع ماسک رسیدند تا جاییکه انواع ماسک رنگی و مدل های مختلف طرح کودکانه با لباس و پوشش مردم ست شد.

برخی که لاکچری‌تر بودند ماسک های تزیینی سفارش دادند و دوربین آتلیه ها نیز عکس هایی را به یادگار این دوران با ماسک های نگین دوزی شده و شکوفه زده از تازه عروس ها ثبت کردند." ادامه گزارش را می توانید با کلیک روی نقطه آبی در ابتدای مطلب بخوانید.

هشدارها و توصیه‌های کرونایی در استان‌ها

استاندار فارس: بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا، تدابیر را سختگیرانه خواهد کرد

۴۵۰ واحد صنفی سمنان در پی بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌ها علیه کرونا پلمب شد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان اردبیل رصد می‌شود

فعالیت برخی رشته‌های ورزشی زنجان با سیر صعودی کرونا ممنوع شد

بسیج آموزش حضوری مقابله با کرونا در شهرکرد آغاز شد

دیگر خبرهای کرونایی استان‌ها

مسیرهای پروازی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان به روال قبلی خود بازگشت

عملکرد بانک‌های تهران در پرداخت تسهیلات کرونا تشریح شد

تعطیلی‌های مکرر خسارت سنگین به باشگاه‌های ورزشی قم زد

۱۷۸ بهبودیافته کرونا در استان مرکزی پلاسمای خود را اهدا کردند

برچسب‌ها ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آموزش مجازی اخبار کنکور بیماران مبتلا به کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها آموزش مجازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال