Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: هدف نمایشگاه مجازی به نام IRAN YES خرید کالاهای ایرانی و نه گفتن به تحریم‌ها است.

فرحناز رافع ظهر امروز (۱۵ مهرماه) در حاشیه افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستباف ایران در زنجان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به تقسیم‌بندی قالی‌بافان به فعالان مستقیم و غیرمستقیم، اظهار کرد: افرادی که مدام در حوزه قالی‌بافی فعالیت می‌کنند و معیشت آن‌ها از این راه تامین می‌شود فعالان مستقیم محسوب می‌شوند و افرادی که هر از چندگاهی در این حوزه فعالیت دارند، فعال غیرمستقیم فرش محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: قریب به ۲ میلیون فعال در حوزه فرش و ۳۱ صنعت وابسته به فرش در کشور فعال هستند. در بحث بیمه قالی‌بافان نیز مصوب شده که همه قالی‌بافان کشور به مدت یک سال تحت پوشش بیمه روستایی به‌صورت رایگان قرار گیرند تا در سال آینده وضعیت بیمه آنان بهبود یابد. این بیمه قابل انتقال به سایر بیمه‌ها است.

وی با اشاره به افتتاح اولین پایانه صادراتی فرش دستباف، افزود: پایانه تخصصی صادراتی فرش یکی از ضرورت‌های حوزه فرش دستباف است تا علاوه‌ بر فرش تخصصی بتواند سایر صنایع وابسته به آن را در بحث صادرات پوشش دهد.

رافع تصریح کرد: بحث صادرات و توسعه بازارهای جهانی تکمیل‌کننده زنجیره تولید فرش دستباف است و با توجه به اینکه زیرساخت‌های صادراتی در کشور وجود ندارد، باید یک سری خدمات صادراتی داشته باشیم و از آنجایی که در حوزه فرش، پایانه تخصصی نداشتیم، برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی این پایانه انجام شد که بتوان با این پایانه صادرات فرش را در بازارهای جهانی توسعه داد و در بحث رقابت جهانی سهم به‌سزایی را در بازارهای جهانی به دست می‌آید.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، یادآور شد: یک پایانه صادرات موجب تحرک و توسعه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود. پایانه صادراتی علاوه‌ بر ایجاد مزیت رقابتی، سبب سفارش‌گیری، سلیقه‌یابی و خلق ارزش می‌شود که افزایش میزان فروش و صادرات را سبب می‌شود.

وی عنوان کرد: پایانه صادراتی زنجان به‌عنوان پایلوت ایجاد شد و یکی از کارهایی که انجام می‌شود، برگزاری رویدادهایی در راستای آموزش و فراگیری مدیریت فروش، شناسایی بازارهای هدف و ایجاد دفاتر در این بازارها، ورود تجار خارجی، برگزاری نمایشگاه مجازی به نام IRAN YES که به ۶۰۰ بازرگان خارجی متصل و هدف آن خرید کالاهای ایرانی و نه گفتن به تحریم‌ها است، از اهداف این پایانه صادرات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان فرش پایانه صادراتی پایانه صادرات فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

علی نوری اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیات‌های تجاری معرفی کردند.

وی ادامه داد: در مدت برپایی نمایشگاه، تفاهم نامه همکاری اقتصادی با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، ایران و روسیه در حوزه آبزیان و صادرات انواع آبمیوه و دلستر منعقد شد.

نوری بیان کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی و منعقد شده بین کردستان و اتاق مشترک ایران و ارمنستان در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های پتروشیمی با محوریت صادرات است.

وی اظهار کرد: با اتاق مشترک بازرگانی ایران و کویت هم در حوزه صادرات محصولات شاخص کشاورزی و صنایع دستی استان و مصالح ساختمانی و بخش معدن تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی منعقد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدار‌هایی داشتیم و در آن به بیان نیاز‌ها و مطالبات و استعداد‌های استان پرداختیم.

استاندار کردستان هم در سومین روز از برپایی نمایشگاه اکسپو۲۰۲۴ تهران به همراه هیاتی از مدیران استان از این نمایشگاه بازدید کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) از روز شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه جاری در نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.

در این نمایشگاه پنج روزه، محصولات و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی در هفت گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی عرضه شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا