Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فیلیپین گفته که همانند منتقدانش به این مساله مظنون است که ممکن است کشتارهای فراقانونی تحت برنامه سرکوب او علیه قاچاقچیان موادمخدر به کشته شدن هزاران تن منجر شده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در اظهارات تلویزیونی دوشنبه شب گفت که یک بار دیگر در مورد مرگ‌های وحشیانه تحقیق کرده و به او گفته شده که برخی از فروشندگان مواد مخدر ممکن است به دلیل رقابت بین سندیکاها یا سرقت پول مواد مخدر کشته شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۵۸۰۰ تن از زمان روی کار آمدن دوترته در اواسط ۲۰۱۶ کشته و ۲۵۶ هزار تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند. گروه‌های حقوق بشری مظنون هستند که بسیاری از این کشتارها، قتل بوده باشند اما دوترته و پلیس گفته‌اند که بسیاری از این مظنونان در زمانی که با نیروهای امنیتی و پلیس درگیری داشتند، کشته شدند.

دولت‌های غربی خواستار تحقیقات مستقل درباره این کشتارها شده‌اند که در دوران پاندمی کرونا نیز ادامه دارد اما دوترته این درخواست‌ها را رد کرده و آنها را مداخله در امور داخلی کشورش می‌داند.

رئیس جمهوری فیلیپین گفت: این کشتارهای فراقانونی چندین سال است که اتفاق می‌افتد. در حقیقت، من هم مشکوک شدم و درباره آن بررسی‌هایی انجام دادم. آنچه که متوجه شدم این بود که یک رقابت بین گروه‌های خلافکار وجود دارد.

وی افزود: ممکن است یک دلال مواد مخدر توسط گانگسترهای دیگر کشته شود. چه خوشمان بیاید چه نیاید، جنگ ادامه دارد. من نمی‌توانم کشتارها را متوقف کنم، کشتار جنایتکاران و حتی سربازان و پلیس را پایان دهم.

یکی از دادستان‌های دادگاه کیفری بین‌الملل شکایت‌های مطرح شده درباره رفتار بی‌رحمانه در دوران دوترته را مورد بررسی قرار داده اما هنوز اعلام نکرده که آیا شواهد کافی برای آغاز یک تحقیق رسمی وجود دارد یا خیر.

دوترته امروز (سه‌شنبه) همچنین به مقام‌های کشورش دستور داد تا مقادیر زیادی از مواد مخدر کشف و ضبط شده را امحا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيليپين مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۴۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سنندج اظهار کرد: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قابل احترام است، اما این نهاد‌ها کارکرد صحیح خودشان را در اغلب موارد به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر انجام نداده اند.

مهدی رمضانی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید کرد: در حوزه‌هایی که مشارکت مردم بوده موفق بوده ایم و یکی از حوزه‌های جدی که باید از آن استفاده شود، مبارزه با مواد مخدر است.

وی بر لزوم پیگیری شورای برنامه ریزی استان در بخش مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه ها، صنایع و معادن تاکید کرد و افزود: مسئولیت‌های اجتماعی باید در سر فصل‌های خود هزینه شود.

رمضانی ادامه داد: آموزش و پرورش با دعوت از اصحاب فکر و نظر سعی کند جامعه هدف خود را در زمینه آسیب‌های مواد مخدر آگاه کنند.

وی با تاکید بر غربالگری درست و هدفمند در کمپ‌های ترک اعتیاد، اظهار کرد: در حوزه ترک اعتیاد یک چرخه مالی معیوب وجود دارد و این باید اصلاح شود، ضمن اینکه مکانی جدا برای معتادان با بیماری خاص ایجاد شود.

۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در کردستان کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹۸ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد رشد داشته است.
سردار لطف‌الله دارابی نیز در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۲۶۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ۳ هزار و ۸۶۱ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه گذشته نیز ۲ هزار و ۵۶ معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و تحویل کمپ‌ها شد، افزود: در سال‌جاری نیز ۲۷۶ معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری شدند.

دارابی یادآور شد: امسال تاکنون ۵۲۳ نفر در بحث توزیع مواد مخدر دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه