Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:08:21 GMT

نوبل فیزیک ۲۰۲۰ به سه اختر شناس رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۰۲۳۰

نوبل فیزیک ۲۰۲۰ به سه اختر شناس رسید

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۰ به سه دانشمند اخترشناس رسید که بر روی سیاه چاله‌ها کار کرده اند.

به نوشته پایگاه نیویورک تایمز، جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ به شکل مشترک به «راچر پنروز» (Roger Penrose) فیزیک دان برجسته انگلیسی، «راینهار گنتزل» (Reinhard Genzel) دانشمند آلمانی فعال در زمینه اختر فیزیک و «آندره، ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گز» (Andrea M. Ghez) اختر شناس آمریکایی رسید.

جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۰ امروز ( سه شنبه) به این سه دانشمند به خاطر اکتشافاتشان اختصاص یافت که سبب شد تا درک بهتری از جهان، از جمله در زمینه کار بر روی سیاه‌چاله ها ارائه دهند.

بر اساس اعلام کمیته داوران، به دکتر «پنروز» نیمی از جایزه نوبل به خاطر کشف این مسئله که «تشکیل سیاه چاله ها» پیش بینی قوی نظریه «نسبیت عام» است، اهدا شد.

همچنین نیم دیگر جایزه نوبل به طور مشترک به دکتر «گنتزل» و دکتر «آندره گز» به خاطر کشف «جرم فوق العاده عظیم در مرکز کهکشان ما» اختصاص یافت.

پروفسور پنروز، انگلیسی و استاد دانشگاه آکسفورد است. این جایزه به خاطر اثبات اینکه سیاه‌چاله‌ها نتیجه نظریه نسبیت عام آلبرت اینشتین بوده اند؛ هر چند شاید خود اینشتین به این مسئله اعتقادی نداشت، تعلق گرفت.

دکتر گنتزل که متولد آلمان است و دکتر «آندره گز» نیز که متولد نیویورک است، گروهی از اخترشناسان را رهبری می‌کنند که تمرکزشان بر منطقه‌ای به نام «قوس A» در مرکز کهکشان راه شیری است. این اخترشناسان با استفاده از بزرگترین تلسکوپ جهان، روش‌هایی را برای دیدن ابر‌های عظیم گاز و گرد و غبار در مرکز کهکشان راه شیری ابداع کرده اند.

بیشتر بخوانید

 نوبل پزشکی ۲۰۲۰ به کاشفان ویروس هپاتیت C رسید

روز گذشته نیز جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی ۲۰۲۰ به طور مشترک به «هاروی جی. آلتر» (Harvey J. Alter)، «مایکل هوتن» (Michael Houghton) و «چالرز ام رایس» (Charles M. Rice) به خاطر کشف ویروس هپاتیت سی داده شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوبل فیزیک سیاهچاله سیاه چاله ها جایزه نوبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس) پیامی صادر کرد.   متن پیام بدین شرح است:   بِسْمِ الله الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ   انا لله وانا الیه راجعون   ضایعه درگذشت والده شهیدان محمد حسن و محمد حسین نیرنگ (حق شناس) موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. از خداوند منان برای آن مرحومه همنشینی با فرزندان شهیدش و حشر با سیدالشهداء اباعبدالله الحسین علیه السلام و برای بازماندگان صبر و سکینه مسئلت می‌نمایم.        

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟