Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع مطلع مدعی شدند که ترکیه قصد دارد رادارهای سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» خود را که از روسیه گرفته، فعال کند.

منابع مطلع در این باره مدعی شدند که ترکیه قصد دارد با فعالی کردن رادارهای سامانه موشکی اس-۴۰۰  از آن‌ها علیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ارتش یونان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برخی منابع دیگر نیز روز سه شنبه به شبکه خبری «بلومبرگ» گفته اند که ترکیه روزهای آتی قصد دارد سامانه اس-۴۰۰ خود را آزمایش کند.

رسانه یونانی «اکاثی مرینی»  نیز چندی قبل با اشاره به فعال شدن سامانه اس-۴۰۰ ازسوی ترکیه نوشت که آنکارا برای شناسایی جنگنده‌های اف-16 ارتش یونان هنگام بازگشت از قبرس در ۲۷ آگوست، آنها را فعال کرد و به همین خاطر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  برای رسیدگی به این موضوع به قبرس و یونان سفر کرد.

دبیرکل ناتو  نیز روز دوشنبه در نشست خبری با «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه نسبت به خطرات سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ترکیه علیه هواپیماهای نظامی ناتو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «ینس استولنتبرگ» دبیر کل ناتو در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه گفت: «ما نگران پیامدهای دستیابی ترکیه به سامانه اس-۴۰۰ هستیم. این سامانه می‌تواند خطری علیه هواپیماهای ناتو باشد و می تواند به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه منجر شود.»

 استولنتبرگ در این زمینه به خبرنگاران  نیز گفت: «به ترکیه توصیه می‌کنم برای یافتن راه‌های حل جایگزین با اعضای دیگر ناتو همکاری کند. ما  در جریان نشست امروز این موارد را بحث کردیم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه تروریست های سوری جمهوری آذربایجان سوریه قره باغ اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات