Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پس از بازدید دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی از بیمارستان امام خمینی(ره) به منظور بررسی روند رسیدگی به مبتلایان کرونا و مشکلات کادر درمان، دولت جلسه سران قوا را که قرار بود امروز(سه‌شنبه 15 مهرماه) به میزبانی مجلس برگزار شود، لغو کرد!
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، رئیس مجلس ظهردیروز دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) داشت و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان نیز حضور یافت و با بیماران گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپس احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، در حساب کاربری‌اش در فضای مجازی نوشت: قالیباف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بیمارستان بازدید می‌کند رئیس دفتر رئیس جمهور طی تماسی با مجلس لغو جلسه سران قوا را اعلام می‌کند. دلیل: احتمال انتقال بیماری کرونا از قالیباف به روحانی. واقعا خجالت آور است.
امروز سخنگوی دولت درباره علت لغو جلسه سران قوا گفت:پیشنهاد جلسه را خود رییس جمهور داده بودند و زمانی که رییس مجلس به بیمارستان برای بازدید تشریف بردند از وزیر بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها بوده؟ که گفتند حتی در بخش‌هایی که افراد بدحال بودند صورت گرفته است.
 آقای علی ربیعی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی در این باره تصریح کرد: کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا اعلام کرد چند وقت این‌جلسه عقب بیافتد و در شرایط مناسب برگزار خواهد شد.
وی افزود: الگوی بزرگ ما مقام معظم رهبری است و باید به این توصیه‌ها عمل کنیم.
انتشار این خبر که رئیس جمهور جلسه سران سه قوه را به همین دلیل لغو کرده است موجب شد تا برخی نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشان دهند.

آقای روحانی از قصر خودساخته خود بیرون بیاید
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: متأسفانه رئیس جمهور در این شرایط سخت اقتصادی نه تنها قرنطینه بلکه خود را حبس کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی در واکنش به لغو یک طرفه نشست سران قوا از طرف رئیس جمهور پس از حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره)، لغو جلسه سران قوا در این شرایط کشور را اقدام ناسنجیده‌‎ای برشمرد و اظهار کرد: مردم انتظار دارند در این شرایط سخت اقتصادی، سران قوا با اختیاراتی که از جانب رهبر معظم انقلاب دارند در جهت حل و فصل مشکلات اقتصادی، تصمیم‌گیری‌های فوری و اساسی داشته باشند.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه آقای رئیس جمهور به مجلس تشریف نمی‌آورند، در جمع مردم حاضر نمی‌شوند و نهایتا با سران قوایی که در میان مردم حضور دارند، ارتباط خود را قطع کرده‌اند؛ چگونه قابل تحلیل است؟
وی با بیان اینکه سئوال این است  با این رویه، رئیس جمهور چطور از کف جامعه باخبر است، گفت: در این شرایط مردم قضاوت خواهند داشت؛ یک رئیس قوه در مرکز کرونا حاضر شده و با کادر درمان گفت‌وگو می‌کند و از مشکلات آن‌ها مطلع می‌شود و یک رئیس قوه دیگر خود را نه قرنطینه بلکه حبس کرده است؛ قطعا این موارد حتما در تصمیم‌گیری‌های مردم مؤثر خواهد بود.
حق وردی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم بر خلاف رویه‌ای که رئیس جمهور پیش گرفته حتی یک روز هم کار خود را تعطیل نکرده، افزود: نمایندگان علاوه بر تشکیل جلسات علنی در مجلس و نشست تخصصی کمیسیون‌ها، روزانه ملاقات‌های مردمی داشته و در نهادها و سازمان‌های اجرایی حضور می‌یابند و اگر قرار باشد به بهانه کرونا ارتباط مسئولان با مردم قطع شود، چگونه می‌توان در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما از آقای روحانی این است که از قصر خودساخته خود بیرون آید و در جریان آنچه در کف خیابان می‌گذرد، قرار گیرد.

آقای روحانی پاسخگوی چرایی لغو یک طرفه نشست سران قوا باشد
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی وظیفه و تکلیف است اما به معنای تعطیل کردن کشور نیست، گفت: آقای روحانی باید به صورت مستند و با استدلال قابل قبول به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا در چنین شرایط بد اقتصادی نشستی با این اهمیت و حساسیت را به صورت یک طرفه لغو کرده است.
سید حاجی محمد موحد
سید محمد موحد با انتقاد از لغو یک طرفه نشست سران قوه توسط رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی باید به صورت مستند و با استدلال قابل قبول به افکار عمومی پاسخ دهد که چرا در چنین شرایط بد اقتصادی نشستی با این اهمیت و حساسیت را به صورت یک طرفه لغو کرده است.
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست از قبل برنامه‌ریزی شده بود و این اقدام رئیس‌جمهور به هیچ وجه درست و معقول نبود در این رابطه می‌طلبد آقای روحانی افکار عمومی را قانع کند زیرا حق مردم و جامعه است که از رئیس‌جمهور مطالبه کند و رئیس‌جمهور وظیفه دارد که به این موضوع به صورت دقیق پاسخ دهد.
وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دولت و ستاد مقابله با کرونا باید در جامعه و مراکز درمانی حضور یابد و از نزدیک جریان مشکلات مردم و کادر درمانی قرار گیرد، ادامه داد: ایشان به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا باید بیشتر در بین مردم حضور یابد البته ممکن است بگوید به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا تشخیص می‌دهم حضور نیابم اما در شرایط کنونی انتظار و توقع مردم از سران قوا این است که در مسائل کلی کشور حضور بیشتری داشته باشند و گام‌های بلندی برای رفع مشکلات کشور بردارند.
نماینده مردم شهرستان‌های لنده، بهمئی، کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در شرایط بحرانی کرونا به هیچ وجه فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده است، ادامه داد: اگر چه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به کرونا مبتلا شدند و این موضوع مایه نگرانی است اما تعطیل نکردن فعالیت‌های مجلس نشان از عمق مسئولیت‌پذیری نمایندگان نسبت به مردم، جامعه، کشور و انقلاب دارد.
موحد با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی وظیفه و تکلیف است اما به معنای تعطیل کردن کشور نیست، گفت: هر مسئولی در حوزه خود باید احساس مسئولیت کند و نباید با تعطیل کردن فعالیت‌ها امورات مردم را تعطیل و آنها را متضرر کنیم؛ در حال حاضر آثار کرونا را در جامعه، اقتصاد، فرهنگ و زندگی مردم در ابعاد مختلف شاهد هستیم و به طور قطع گام‌های ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی در این میدان باید بلندتر از آن چیزی باشد که توقع و انتظار می‌رود.

آقای روحانی از پشت درهای بسته چطور می تواند حرف مردم را بشنود؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از لغو نشست سران قوا، تصریح کرد: رئیس جمهور نباید خود را از مردم جدا ببیند.
محمدمهدی فروردین درباره لغو یک طرفه نشست سران قوا از طرف رئیس جمهور پس از حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: متأسفانه این رفتار رئیس جمهور نشان داد که آقای روحانی نه تنها علاقه‌ای به حضور در میان مردم ندارد بلکه با این رویه به طور کامل مخالف است.
 نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که کشور با مسائل و مشکلات عدیده‎ای دست و پنجه نرم می‌کند و قرار بود در نشست سران قوا، رئیس مجلس از مشکلات کادر درمان گزارشی ارائه کند، این نشست به دلیل سلامت حال شخص آقای رئیس جمهور به صورت یکجانبه لغو می‌شود، چنین رفتاری به هیچ عنوان برای مردم و مسئولان دلگرم کننده نیست.
وی ادامه داد: البته از آقای روحانی به هیچ عنوان انتظار نمی‌رود در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار گیرد چراکه عملکرد ایشان نشان داده همواره بدون اینکه صدای مردم را بشنود، تصمیم‌گیری می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه خون رئیس جمهور از مردم و کادر درمان زحمتکش و فداکار رنگین تر نیست، تصریح کرد: متأسفانه رئیس جمهور فقط به فکر سلامت خود بوده و چنین رفتاری از جانب شخص اول اجرایی کشور شرم آور است.
فروردین اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون رئیس جمهور در میان مردم دیده نشده؛ سئوال این است چطور می‎‌توان از پشت درهای بسته و با این فاصله زیاد از مردم ،مشکلات مردم را درک کرد، آیا صدای مردم به آقای رئیس جمهور می‎رسد؟
وی یادآور شد: این مجلس بر خلاف رویه دولت و حتی مجلس گذشته، یک روز هم کار خود را تعطیل نکرده و علاوه بر تشکیل جلسات مستمر، همواره در میان مردم حضور داشته و به  مشکلات مردم رسیدگی کرده است.
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با این رفتار عجیب آقای روحانی، قطعا مجلس از مسیر در میان مردم بودن دلسرد نخواهد شد، تأکید کرد:  به این دلیل که این مجلس انقلابی از خود مردم است تا پایان کار خود، همواره همگام و در کنار ملت شریف ایران خواهد بود.

لغو جلسه سران قوا با بهانه کرونا نشانه‌ی بی مسئولیتی رئیس جمهور است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در دوره گذشته مجلس دهم لایحه بودجه سال 99 به دلیل شیوع کرونا در صحن علنی بررسی نشد و گزارش کمیسیون تلفیق سال 99 برای تصویب به شورای نگهبان ارسال شد در حالیکه تمامی جلسات مجلس یازدهم از آغاز شکل‌گیری به صورت منظم برگزار شده و نمایندگان در تلاشند با تدوین و تصویب طرح‌های مناسب معیشت مردم را ارتقا دهند.
علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لغو یک طرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس جمهور، گفت: در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند، مسئولان موظف‌اند مسائل کشور را با جدیت پیگیری کنند که حضور میان مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توان یکی از اقدامات سران قوا در این راستا دانست چراکه با تحقق این مهم دغدغه‌های مردم از نزدیک شنیده شده و مسئولان براساس آن تصمیم می‌گیرند.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی لغو جلسات محدود و مشخص که در حال حاضر ضرورت و نیاز است را با بهانه کرونا، نشانه‌ی بی مسئولیتی دانست و افزود: لغو جلسه سران قوا با بهانه کرونا از سوی دولت بیانگر عدم تعهد نسبت به مسئولیت‌ها است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید از خانه نشینی طولانی مدت خارج شده و به وظایف خود به درستی عمل کند، اضافه کرد: علیرغم اینکه رئیس جمهور طی ماه‌های گذشته از حضور در جلسات مهم خودداری کرده است اما روسای قوای مقننه و قضاییه به منظور بازدید میدانی نه تنها میان مردم رفت و آمد می‌کنند بلکه در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز حاضر شده و از نزدیک در جریان دغدغه‌ها و مشکلات مردم قرار می‌گیرند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عدم حضور رئیس جمهور در جلسات در عملکرد قوای مجریه خلل وارد کرده و موجب گلایه‌مندی آحاد مردم شده است، ادامه داد: از آنجایی که در شرایط کنونی ایران در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، مسئولان باید در جامعه حضور داشته باشند و درصدد رفع مشکلات مردم برآیند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در مجلس دهم لایحه بودجه سال 99 به دلیل کرونا در صحن علنی بررسی نشد و گزارش کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 برای تصویب به شورای نگهبان ارسال شد در حالیکه تمامی جلسات مجلس یازدهم از آغاز شکل‌گیری به صورت منظم برگزار شده و نمایندگان در تلاشند با تدوین و تصویب طرح‌های مناسب معیشت مردم را ارتقا دهند.

مجلس خلاء حضور روحانی در بین مردم را پر کرده است
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور، گفت: دولت نباید به بهانه کرونا از مردم فاصله بگیرد لذا باید در کنار قوه مقننه مشکلات روزافزون مردم را رصد و پیگیری کند.
علی حدادی در واکنش به حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا به دلیل نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه دارند در میدان مبارزه با کرونا در کنارکادر درمان و مردم باشند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس‌جمهوری نیز در این شرایط موظف است که در کنار مردم قرار بگیرد و با آن‌ها همراهی کند. لذا در شرایطی که رئیس‌جمهور به وظیفه میدانی خود عمل نمی‌کند نباید نظارت‌های میدانی رئیس و نمایندگان مجلس را مورد هجمه قرار دهد.
وی با بیان اینکه رئیس مجلس با روحیه انقلابی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم و کادر درمانی بیمارستان امام(ره) حاضر شدند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز در حوزه‌های انتخابیه خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیدار مردمی دارند. بنده نیز روزهای اخیر با وزیر بهداشت درباره مشکلات مردم در حوزه سلامت جلسه‌ای داشتم.
حدادی یادآور شد: قرار نیست که ما در خانه بنشینیم و نظاره گر مشکلات روز افزون مردم باشیم. هر یک از مسئولین وظایفی دارند که باید به آنها پایبند داشتند. آقای روحانی رئیس قوه مجریه است و وظایف اجرایی به عهده دارد لذا در شرایطی که رئیس و نمایندگان مجلس خلاء حضور وی در بین مردم را پر می‌کنند، نباید گلایه‌ کنند یا به مجلس خرده بگیرند. قوه مجریه همانند قوه مقننه باید در کنار مردم باشد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم از روزهای نخست فعال بوده است، جلسات صحن و کمیسیون‌ها به طور مرتب برگزار شده است و نمایندگان به شکل تخصصی امورات را پیگیری کردند البته تمام این برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفته است در حالی که جلسات صحن و کمیسیون مجلس دهم بعد از شیوع کرونا تعطیل یا نیمه تعطیل شدند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت به بهانه کرونا نباید از مردم فاصله بگیرد و همانند مجلس یازدهم که بر اساس روحیه انقلابی و ارزشی کنار مردم است و مطالبات مردم را پیگیری می‌کند باید با مجلس و مردم همراهی کند.

مجلس در برابر کم لطفی رئیس جمهور نسبت به حضور در جلسات ضروری سکوت نمی کند
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مهم و لغو یک طرفه جلسه سران قوا نشان می‌دهد که رفع مشکلات مردم اولویت آقای روحانی نیست.
علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو یک طرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی به بهانه کرونا در هیچ یک از جلسات مربوط به رای اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت شرکت نکرد و روز گذشته نیز جلسه سران قوا را با همین بهانه لغو کرد، این رفتار‌ها کم لطفی به مردم است؛ در واقع رئیس جمهور از انجام وظایف خود شانه خالی می‌کند.
نماینده مردم شیران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در برابر کم لطفی رئیس جمهور نسبت به حضور در جلسات ضروری سکوت نمی‌کند، افزود: در حال حاضر روسای قوای مقننه و قضاییه میان مردم حاضر شده و در جریان دغدغه‌ها و مشکلات قرار می‌گیرند تا راهکارهای بهبود وضعیت اقتصادی را شناسایی کنند.
وی از سفر رئیس قوه قضاییه به حوزه انتخابیه‌اش در هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: علیرغم اینکه رئیس قوه مقننه برای احصا و شناسایی مشکلات مردم از استان‌های مختلف بازدید به عمل آورده و میان مردم حاضر می‌شود اما آقای روحانی جلسات مهمی مانند جلسه سران قوا که با حضور افراد محدودی برگزار می‌شود، را به بهانه کرونا لغو می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مهم و لغو یک طرفه جلسه سران قوا نشان می‌دهد که رفع مشکلات مردم و عمل به وظایف اولویت آقای روحانی نیست، ادامه داد: نمایندگان مردم در بازدیدهای خود از حوزه‌های انتخابیه مشکلات مردم را برای رفع شناسایی می‌کنند که حضور در میان مردم و جامعه برای تحقق این مهم ضروری است.
به گفته نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بدون حضور در جامعه و آگاهی از وضعیت مردم نمی توان تصمیمات درست و به موقع اخذ کرد.

دولتمردان از نظارت میدانی و حضور رئیس و نمایندگان مجلس در بین مردم ناراحت هستند
عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: رئیس مجلس در نظارت میدانی از بیمارستان امام(ره) تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و حضور دکتر زالی در این بازدید، مُهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌هاست.
سیدنظام الدین موسوی در واکنش به حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا به دلیل نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است و مسئولین باید بیشتر از دیگران رعایت کنند اما معنا و مفهوم این پروتکل‌ها عدم انجام مسئولیت‌ها و فعالیت‌های روزمره و بر زمین گذاشتن کارها توسط مسئولین نیست.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: رعایت پروتکل‌ها به معنای رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک و موارد بهداشتی درتعاملات اجتماعی است. آقای قالیباف در ورود و نظارت میدانی از بیمارستان امام خمینی(ره) همه پروتکل‌ها را رعایت کردند، آقای زالی مسئول ستاد مقابله با کرونا در تهران نیز در این دیدار حضور داشت، لذا حضور وی مهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌ها است.
موسوی معتقد است: مدل رفتاری دولت و آقای روحانی بیش از آنکه مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، به نوعی ابراز نارضایتی و ناراحتی از عملکرد رئیس مجلس است که خود را موظف می‌داند بر اساس تکلیفی که قانون برای مسئولان در نظر گرفته است که بین مردم بروند و نظارت کنند، ناراحت هستند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در روزهای قبل نیز مقدمات و اشاراتی را از جانب دولتمردان در این زمینه دیده بودیم، زمانی که رئیس مجلس و برخی نمایندگان در استان های مختلف حضور پیدا کردند و نظارت میدانی به عمل آوردند و با مردم دیدار مستقیم داشتند، برخی مسئولان دولتی ناراحت شدند و سعی کردند این مدل ارتباط گیری با مردم را تخطئه کنند و مجلس را زیر سوال ببرند. اخیرا مشاور رئیس جمهور هم بازدیدهای میدانی رئیس مجلس و نمایندگان را به تبلیغات انتخاباتی مرتبط کرده‌اند.
وی ادامه داد: متاسفانه دولتمردان به جای همراهی و استقبال از تلاش‌های نمایندگان، نظارت‌های میدانی مجلس را زیر سوال می‌برند. به نظر می‌رسد که نیامدن آقای روحانی به جلسه سران قوا در امتداد رفتار و ابراز ناراحتی قبل است. آقای رئیس جمهور می‌توانستند در این جلسه حضور پیدا کنند و فاصله اجتماعی مربوطه را به جای یک و نیم متر تا پنج متر رعایت می‌کردند.
موسوی با تاکید بر رفتار سیاسی رئیس‌جمهور، گفت: مردم هم متوجه این رفتارهای سیاسی هستند و درک می‌کنند و در جای خود قضاوت درستی خواهند کرد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با یادآوری تغییر رویه بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 99 در مجلس دهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: رئیس مجلس گذشته به نوعی بعد از شیوع ویروس کرونا کاملا مجلس را تعطیل کرد و بررسی لایحه بودجه سال 99 را به کمیسیون تلفیق بودجه واگذار کرد اما مجلس یازدهم خود را موظف می‌داند، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و داشتن دغدغه مسائل مردم را بر زمین نگذرد. مسئولیت مقام مسئول برای اینچنین روزهایی تعریف شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کادر درمان ما در معرض شدیدترین مشکلات قرار دارند و زحمات زیادی می‌کشد و اگر قرار باشد به کادر درمانی که انسان هستند و باید به آنها روحیه داده شود، توجهی نکنیم، ظلمی بزرگی را مرتکب شده‌این لذا اقدام رئیس مجلس و خدا قوت به آنها برای کادر درمانی بار روانی مثبت دارد و از این منظر نظارت‌های میدانی قابل توجه است. البته مردم هم احساس می‌کنند که مسئولین غایب نیستد و پای کار نظارت بر مسائل هستند.

لغو نشست سران قوا توسط رئیس‌جمهور در شرایط سخت اقتصادی زیبنده نیست
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: امروز که به شدت نیازمند هماهنگی و تصمیمات عاجل برای حل مشکلات مردم هستیم لغو یک طرفه نشست سران قوا توسط رئیس دولت به هیچ وجه زیبنده نیست و انتظار می‌رود آقای روحانی در ماه‌های پایانی دولت روش خود را برای اداره کشور اصلاح کند.
احمد راستینه از لغو یک طرفه نشست سران قوا توسط رئیس جمهور انتقاد کرد و با تشکر از دکتر قالیباف برای حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) به منظور بررسی روند رسیدگی به مبتلایان کرونا و مشکلات کادر درمان، گفت: نمایندگان از نخستین روزهای فعالیت مجلس یازدهم بدون نگرانی و دغدغه از ابتلا به کرونا در تمامی نشست‌های صحن و کمیسیون‌ها حضور یافتند و مجلس حتی علیرغم ابتلای تعدادی از نمایندگان به ویروس کرونا فعالیت‌های خود را تعطیل نکرد زیرا وظیفه‌‌اش پیگیری مطالبات مردم و رصد مشکلات جامعه است و نمایندگان متعهد هستند امورات مردم را پیگیری کنند.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم، افزود: همانطوری که مجلس یازدهم در شرایط بحرانی کرونا فعالیت‌های خود را تعطیل نکرد از تمامی دستگاه‌های اجرایی هم انتظار این کار می‌رود البته در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های دستگاه‌ها برقرار است اما از رئیس‌جمهور انتظار می‌رفت امروز که به شدت نیازمند هماهنگی و تصمیمات عاجل برای حل مشکلات مردم هستیم نشست هماهنگی سران قوا را به هیچ عنوان لغو نمی‌کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه این اقدام رئیس‌جمهور در اذهان مردم به هیچ وجه زیبنده نیست و از رئیس‌جمهور انتظار داشتیم نه تنها این نشست را تعطیل و لغو نمی‌کرد بلکه با پیگیری‌های مستمر در جلسات به صورت ویژه‌ و فشرده‌تر برای حل موضوعات مردم حضور می‌یافت.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: البته این عدم حضور برای نخستین بار اتفاق نیفتاد بلکه ایشان حتی در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی خود هم حضور پیدا نکرد و دلیل عدم حضور را نگرانی از ابتلا به کرونا اعلام کردند در حالی که رئیس و نمایندگان مجلس هم در این نشست حضور داشتند و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی هم رعایت می‌شد.
راستینه یادآور شد: روسای قوه قضائیه و مقننه به صورت فشرده و با حضور میدانی در استان‌ها از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار می‌گیرند و همچنین نمایندگان مجلس هم با حضور فشرده در جلسات کمیسیون‌ها و صحن تلاش دارند با تصمیم‌گیری‌های به هنگام و به موقع بخشی از مشکلات مردم را حل و فصل کنند و از رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت و ستاد مقابله با کرونا هم همین انتظار می‌رود.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم افزود:امیدواریم آقای روحانی در ماه‌های پایانی دولت روش و نگرش خود را اصلاح کند و با عملکرد خود زحمات بی شائبه بخش زیادی از دولتمردان را زیر سوال نبرد.

لغو یک طرفه جلسه سران قوا از سوی دولت توهین به ملت است
عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید عدم حضور روحانی در جلسه سران قوا توهین به ملت ایران و سران قوا است.
سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو یکطرفه جلسه امروز سران قوا از جانب رئیس جمهور، گفت: در حال حاضر ستاد ملی کرونا به ستاد حفاظت از جان آقای روحانی تبدیل شده است؛ این ستاد تنها یک مصوبه مبنی بر اینکه رئیس جمهور تافته جدا بافته است، دارد این درحالی است که مردم برای انجام امور خود ناچارند در جامعه و میان جمعیت حاضر شوند، باید به حال این ستاد گریست.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند برخی، استفاده نکردن مردم از ماسک را نشانه بی‌مسئولیتی آنها می‌دانند اما باید علت این موضوع را جستجو کرد، افزود: در حال حاضر برخی افراد توانایی خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند، حال چگونه ماسک بخرند؟
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم توانایی مالی لازم برای خرید ماسک را ندارند، اضافه کرد: این افراد باید برای کسب درآمد در تمامی مجامع و جمعیت‌ها حاضر شوند اما آقای روحانی به بهانه کرونا از انجام وظایف خود سرباز زده و در اتاق شیشه‌ای تصمیم می‌گیرد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مبتلا شدن سران سایر کشورها به ویروس کرونا، تصریح کرد: برخی از روسای جمهور و نخست وزیران سایر کشورها نیز به ویروس کرونا مبتلا شدند، جایگاه آنها با آقای روحانی چه تفاوتی دارد؟
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفرهای روسای قوای مقننه و مجریه به منظور گفت‌وگو با مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها، حضورسرزده رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی را اقدامی بزرگ و خداپسندانه توصیف کرد و ادامه داد: حضور در بیمارستان و ملاقات با بیماران کرونایی و استماع مشکلات و دغدغه‌های پرستاران و پزشکان اقدام بسیار مناسبی بود.
وی با بیان اینکه قالیباف در تمام جلسات علنی در کنار نمایندگان بوده و بارها با آن‌ها به گفت‌وگو می‌پردازد، گفت: عدم حضور روحانی در جلسه سران قوا توهین به ملت ایران و سران قوا است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا رئیس جمهور در هیچ جلسه‌ای حاضر نمی شد البته در حال حاضر نیز این رویه تغییر چندانی نداشته و به صورت ویدیو کنفرانس‌ها وبا گفتن علی برکاته الله پروژه‌های عمرانی را افتتاح می‌کند.
موسوی لارگانی درباره تلاش مجلس یازدهم برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم، افزود: لایحه بودجه سال 99 بدون بررسی در صحن علنی به دلیل کرونا به شورای نگهبان ارسال شد، در حالیکه وکلای مردم در خانه ملت در مجلس یازدهم تمام جلسات خود را برگزار می‌کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس ارسال لایحه بودجه سال 99 به شورای نگهبان را اقدامی نادرست خواند و اضافه کرد: بودجه باید در صحن علنی چکش‌کاری شود این در حالی است که از آنجا که لایحه بودجه در صحن علنی بررسی نشد دولت نظرهای خود را به کمیسیون تلفیق القا کرد که مشکلات کنونی بودجه ناشی از این رویه است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم عدم تامین قیر رایگان را یکی از مشکلات بودجه سال 99 دانست و توضیح داد: هرچند کشور از نعمت خدادادی نفت برخوردار است اما به دلیل سوء استفاده برخی توزیع قیر رایگان در بودجه99 حذف شد که این امر با تلاش مجلس یازدهم اصلاح شد.
وی دامه داد: علی‌رغم اینکه در حال حاضر نمایندگان در معرض خطر بوده و حدود 40 نفر از آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا شدند، به وظایف خود عمل کرده و تمام جلسات مجلس حاضر می‌شود این در حالی است که وزرا با بهانه کرونا از سفرهای استانی خودداری کرده و از وظیفه خود سر باز می‌زند.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم از حقوق مردم دفاع می‌کند، تصریح کرد: برگزاری جلسات منظم به منظور پیگیری مطالبات مردم تسکینی برای دردهای آنها است و مسئولان باید این رویه را نصب العین خود قرار دهند.

دیدار با کادر درمان همان فرهنگ دوران دفاع مقدس است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دیدار با کادر درمان همان فرهنگ دوران دفاع مقدس است و باید این فرهنگ دوباره زنده شود.
سارا فلاحی با اشاره به بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) به منظور بررسی روند رسیدگی به مبتلایان کرونا و مشکلات کادر درمان و لغو جلسه سران قوا از سوی دولت، گفت: دیدار با کادر درمانی و حضور در بین مردم رفتاری است که مسئولین از اول انقلاب حاکم اما درحال حاضر کمرنگ شده است.
وی با اشاره به لزوم احیای روحیه انقلابی دربین مسولان کشور ،افزود: روحیه انقلابی می‌گوید که مردم و مسئولین تفاوتی با هم نداشته باشند و مسئولین باید وظایف شان را انجام دهند و فاصله بین مردم و مسئولین باید بسیار کمتر از این باشد.
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس با تاکید بر این که دکتر قالیباف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بیمارستان امام خمینی (ره) بازدید کرده است، اظهار کرد: حضور مسئولین در بین کادر درمانی که زحمت می‌کشند، در واقع وظیفه مسئولین جهادی  است اما متاسفانه از فرهنگ مبتنی بر کار و تلاش برای مردم  دور شده ایم و وقتی برخی از مسئولین کار خوب و صوابی انجام می‌دهند، باید به آن پرداخت. دکتر قالیباف در راستای وظیفه و مسئولیتی  که در قبال مردم دارند با کادر درمان دیدار کرده اند.
فلاحی با اشاره به تغییر رویه بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 99 در مجلس دهم به دلیل شیوع ویروس کرونا، مطرح کرد: مجلس دهم به نوعی بعد از شیوع ویروس کرونا تقریبا تعطیل شد و بررسی لایحه بودجه سال 99 را به کمیسیون تلفیق بودجه واگذار کردند؛ اما مجلس یازدهم خود را موظف می‌داند به مشکلات مردم بپردازد.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرهنگ جهادی مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد:این روحیه، فرهنگ دوران دفاع مقدس است، با همین فرهنگ توانستیم دشمن را شکست دهیم؛ به نظر من این فرهنگ باید دوباره زنده شود و همه مسئولین موظف هستند در این راستا حرکت کنند.

جان «روحانی» از کادر درمان عزیزتر نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مسولان در بین کادر درمان به ویژه مسئولین رده بالا مانند سران قوا بسیار پسندیده و ارزشمند است.
محمود احمدی‌بیغش با اشاره به بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از بیمارستان امام خمینی(ره) به منظور بررسی روند رسیدگی به مبتلایان کرونا و مشکلات کادر درمان و لغو جلسه سران قوا از سوی رئیس جمهور، گفت: حضور در بین کادر درمان الزامی نیست، اما کار بسیار پسندیده ای است.
وی افزود: کادر درمان کشور امروز سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس هستند و حضور هر مسئولی در بین آن ها ارزشمند است؛ اینکه مسولان به آنها خداقوت بگویند به آنها سر بزنند تا اگر کمبودی در راستای وسایل بهداشتی، پزشکی یا مشکلات دیگری دارند بتوانند آنها را کمک کنند؛ روحیه مضاعفی به کادر درمان می دهد.
نماینده مردم شازند در مجلس با تاکید بر با ارزش بودن حضور مسولان در بین کادر درمان، مطرح کرد: حضور مسولان در بین کادر درمان به ویژه مسئولین رده بالا مانند سران قوا بسیار پسندیده و ارزشمند است؛ اقدام دکتر قالیباف کار پسندیده ای است و ای کاش سایر مسئولین هم از این رویه درس بگیرند.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر این که دکتر قالیباف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از بیمارستان بازدید کرده است، اظهار کرد: مجلس یازدهم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی خود را موظف می داند که به امور مردم هم رسیدگی کند. لغو جلسه سران قوا از سوی روحانی طبیعی بود چرا که اثبات کرده در تراز رئیس‌جمهوری نیست. در دوران دفاع مقدس نیز از سنگر خارج نشده است.
وی با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه مطرح کرد: رفتار رئیس‌جمهور در شان جمهوری اسلامی نیست و اینکه جلسه سران قوا به دلیل حضور دکتر قالیباف در کنار کادر درمان برگزار نشود؛ در شان جمهوری اسلامی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم حضور در جلسه سران قوا، برخورد ناصوابی برای نظام است؛ جان رئیس حمهوری از  پرسنل بیمارستان عزیزتر نیست. آیا کادر درمان عزیزانی ندارندکه نگران سلامتی شان باشد؟.

درک مشکلات درمانی نیازمند نظارت میدانی است
نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم در کنار مدافعان سلامت است، گفت: فهم مشکلات درمانی نیازمند نظارت میدانی است.
رحیم زارع درباره لغو یک طرفه نشست سران قوا از طرف رئیس جمهور پس از حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره)، گفت:نظارت میدانی و حضور در میان مردم از جانب رئیس مجلس و نمایندگان نشان داد که مجلس یازدهم در کنار مردم و مدافعان سلامت است و هدف از این حضور در مراکز درمانی، بررسی مشکلات این عزیزان است.
نماینده مردم آباده، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چنین شرایطی حمایت از مدافعان سلامت باید دغدغه همه مسئولان ارشد کشور باشد، تأکید کرد: فاصله مسئولان و مردم یک آفت است بنابراین رئیس جمهور و مسئولان دولتی در شرایط کرونایی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در میان مردم حاضر شوند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجلس افزود: انتظار داشتیم رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا، درد و دل  کادر درمان را بشنود و حضور در جلسه سرا قوا را لغو نمی‌کرد.
زارع یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه قانونی و نظارتی خود را با جدیت انجام می‌دهد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: مجلس یازدهم در زمان اوج شیوع ویروس کرونا حتی یک روز هم فعالیت خود را تعطیل نکرد و همواره بر اساس شعار خود که این مجلس یک مجلس انقلابی است، در میان مردم  بود.

سخنان شهید بهشتی درباره لزوم ارتباط مستقیم با مردم را برای رئیس جمهور پخش کنید
دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به توئیت معاون ارتباطات ریاست جمهوری خطاب به وی نوشت: آقای معزی سخنان شهید بهشتی درباره ضرورت ارتباط مستقیم میان مردم و مسئولان را برای رئیس‌جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد، برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود.
شهید بهشتی
محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
«فساد وقتی رسوخ می‌کند که رابطه مستقیم میان مردم و مسئولان قطع شود. حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است!
اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی!»
آقای معزی سخنان شهید بهشتی را برای رئیس جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکنش نمایندگان مجلس لغو نشست سران قوا روحانی قالیباف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم در مجلس یازدهم رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی رعایت پروتکل های بهداشتی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیمارستان امام خمینی ره مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی بیمارستان امام خمینی عدم حضور رئیس جمهور رئیس و نمایندگان مجلس ستاد مقابله با کرونا جلسه سران قوا از سوی عضو هیات رئیسه مجلس خود را موظف می داند بین کادر درمان لایحه بودجه سال 99 لغو جلسه سران قوا شیوع ویروس کرونا رئیس جمهور سخنان شهید بهشتی جلسه سران قوا دوران دفاع مقدس آقای رئیس جمهور شورای نگهبان مجلس یازدهم ویروس کرونا مجلس یازدهم مجلس یازدهم بهانه کرونا مردم و مسئولان آقای روحانی بهانه کرونا بهانه کرونا روحیه انقلابی کمیسیون تلفیق کادر درمان رئیس جمهور رئیس جمهور عنوان رئیس رئیس جمهور نظارت میدانی دکتر قالیباف جانب رئیس میان مردم کادر درمانی میدانی رئیس عضو کمیسیون مشکلات مردم داشته باشند صحن علنی رئیس مجلس حال حاضر سران قوا سران قوا بین مردم تصمیم گیری رفع مشکلات کمیسیون ها هیچ وجه یادآور شد کنار مردم وظایف خود توسط رئیس مردم حاضر مردم ق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار

(تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار

دیگر خبرها

  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات