Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی بعد از ظهر سه شنبه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در جمع تعدادی از دهیاران فومن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی دهیاران که در عرصه عمران و آبادنی روستاها، گفت: در سال جهش تولید تلاش شود برای توسعه روستاهای مولد برنامه ریزی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار فومن با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری، افزود: متأسفانه در بخش کشاورزی نتوانسته ایم از ظرفیت اراضی موجود به خوبی بهرمند شویم.

وی با بیان اینکه کشاورزان در نیمه دوم سال با بیکاری پنهان مواجه می‌شوند، اظهار داشت: توجه بیشتر به زراعت در شهرستان زمینه تولید و ارزش افزوده را فراهم می‌سازد.

محسنی با تاکید بر اینکه بسیاری از اراضی در روستاهای شهرستان فومن بلااستفاده بوده که قابلیت بهره وری در زارعت چوب را دارد، تصریح کرد: زارعت چوب علاوه بر اشتغال زایی و بهره وری به حفظ اکوسیستم محیط کمک شایان توجه‌ای می‌کند.

فرماندار فومن با اشاره به اینکه تلاش برای مراقبت از اراضی ملی به معنای نگهداری مطلق در این حوزه نیست، گفت: با استفاده بهینه از اراضی ملی و جنگل‌ها می‌توانیم به بهره وری از این ظرفیت موجود برسیم.

وی از دهیاران خواست به تناسب ظرفیت اراضی موجود در روستاها، اراضی حقیقی و ملی شناسی شود و افزود: با پیگیری دستگاه‌های ذی ربط و ارائه تسهیلات ویژه می‌توان از این سرمایه‌های روستایی نهایت استفاده صورت گیرد.

کد خبر 5042010

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا محسنی توسعه روستاها فومن طرح زراعت چوب ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان