Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در دیدار رییس سازمان امور عشایر ایران در محل استانداری با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی سومین استان عشایری کشور است گفت: از مجموع ۱۵ هزار خانور عشایری استان، ۸۰ درصد در مناطق مرزی مستقر هستند.

وی با اشاره به خدمات مطلوب و اقدامات ارزنده‌ای که از بدو انقلاب در حوزه عشایری صورت گرفته است ادامه داد: جامعه عشایری استان‌های مرزی، کمترین میزان بهره‌مندی از این خدمات را داشته‌اند که این موضوع باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به جامعه عشایری با وجود جایگاه مهمی که در امنیت، اقتصاد و گردشگری دارند از مهمترین برنامه‌های استان ماست.

وی به تشریح خدمات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و افزود: با وجود کارهای بزرگی که در این زمینه صورت گرفته، درخصوص قنوات ضعیف عمل شده است.

معتمدیان با تاکید بر شرایط اقلیمی استان‌های کویری و تبخیر چند برابری آب به نسبت نرم کشوری خاطرنشان کرد: توجه به احیای قنوات می‌تواند در بازگشت جمعیت و ماندگاری افراد در مناطق مرزی مؤثر باشد.

در این نشست که با حضور عضو هیات رییسه و رییس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی، مجمع نمایندگان استان، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استانی همراه بود، اقدامات شاخص استان در حوزه عشایری تشریح و از اخذ کد بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برای هشت تشکل عشایری استان و چینش مقدمات لازم برای برخورداری هزار نفر از عشایر از بیمه اجتماعی در قالب خوشه‌های صنایع دستی به عنوان مهمترین برنامه‌های استان نام برده شد.

طرح آبرسانی پایدار به ۴۰ محله عشایری بمرود شهرستان زیرکوه روز گذشته در آستانه ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر به نمایندگی از ۶۲۵ پروژه آبرسانی به محلات عشایری کشور و ۸۶۶ طرح روستایی از طریق ارتباط تصویری رییس جمهوری و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خراسان جنوبی، رییس سازمان امور عشایر ایران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در این شهرستان مرزی به بهره‌برداری رسید.

سال گذشته نیز نخستین بار همایش روز ملی روستا و عشایر - ۱۵ مهر ۹۸ - خارج از تهران و در خراسان‌ جنوبی برگزار شد.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی امضا شد و براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد مستضعفان برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین محرومیت‌زدایی تعیین شدند.

برچسب‌ها افغانستان جامعه عشایری محمدصادق معتمدیان سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان جامعه عشایری محمدصادق معتمدیان سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی امنیت افغانستان جامعه عشایری محمدصادق معتمدیان سازمان امور عشایر ایران خراسان جنوبی امنیت اخبار کنکور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری