Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مرکز منسجم آموزش فنی و حرفه‌ای روستایی خراسان رضوی طی مراسمی در روستای شهرآباد مشهد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: با افتتاح این مرکز و کسب نتایج موفق، راه‌اندازی مراکز مشابه در حاشیه شهر مشهد تداوم خواهد داشت. افشین رحیمی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای در روستای شهرآباد در چارچوب تفاهمنامه چهارجانبه میان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: در اجرای این تفاهمنامه، دانش آموختگان این مرکز و همچنین فعالان اقتصادی در کارگاههای حاشیه شهر و روستاهای اطراف مشهد می‌توانند از۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد برخوردار شوند. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: دانش آموختگان این مرکز پس از آموزش فنی در قالب مشاوره و هدایت شغلی این اداره کل، با کمک معینهای اقتصادی و ارائه تسهیلات مناسب مورد حمایت قرار می گیرند. مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای منحصر به فرد در کشور بخشدار مرکزی مشهد نیز در این مراسم  گفت: همزمان با ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر با مشارکت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۲ شهرستان مشهد، نخستین مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستایی استان با هزینه  بالغ بر ۲ میلیارد ریال در روستای شهرآباد بخش مرکزی شهرستان مشهد به بهره برداری رسید. ابوطالب سرابیان افزود: این مرکز با تدریس پنج رشته قالیبافی، حسابداری، آشپزی، شیرینی پزی و کامپیوتر در راستای تفاهمنامه‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی شهرستان و با هدف اشتغالزایی در روستاهای اطراف مشهد راه‌اندازی شده است که از نظر تعداد رشته های آموزشی در کشور منحصر به فرد است. وی ادامه داد: در این چارچوب اداره کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی ضمن تجهیز این مرکز، مربی و استاد را برای تدریس اعزام و پس  از صدورگواهی مهارت، تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال مهارت آموزان ارائه خواهد داد. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد فنی و حرفه ای روستا مرکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین

خسرو طریقی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در دیدار با صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن قدردانی از تلاشهای این اداره کل، اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا طی سنوات گذشته برای جذب کمک های بین المللی جهت آموزش و توانمند سازی تعداد بیشتری از پناهندگان در استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین، طریقی در این دیدار افزود: بحمدالله با همکاری لازمه فی مابین و بدنبال نیاز سنجی های انجام شده و تحقیقات میدانی بعمل آمده رشته هایی که پناهندگان مقیم استان متقاضی آموزش میباشند احصاء شده و انشالله با هماهنگی لازم برای اجرای دوره های آموزشی از طریق اداره کل فنی و حرفه ای بعمل خواهد آمد.

وی هم چنین افزود در صورت نیاز سنجی و وجود تقاضا میتوان برای برگزاری دوره هایی که برای بازگشت پناهندگان در بازسازی کشورشان موثر باشد نیز برنامه ریزی کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان از برگزاری دوره های مختلف حرفه آموزی و توانمند سازی طی سالهای اخیر برای پناهندگان استان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: اداره کل فنی و حرفه ای توان و آمادگی لازم برای اجرای کلیه دوره های درخواستی پناهندگان را دارا می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس