Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه مشترک آیات سید محمد سعیدی، علیرضا اعرافی و سید هاشم حسینی بوشهری و همچنین بهرام سرمست آمده است: مردم شریف قم شما همواره در صحنه‌های گوناگون پیشتاز و الگو بوده‌اید و افتخار آفریده‌اید و در میدان پیشگیری و مقابله با بلای عالم گیر کرونا، احیای مراسم عاشورایی و سوگواری‌های پرشور و حماسی و خالصانه همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نیز در حرکت انفاق مومنانه مواسات خالصانه خوش درخشیده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین سالار شهیدان (ع)، ارتحال پیامبر اعظم (ص)، امام مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت و تعزیت عرض می‌نمائیم و قبولی عزاداری‌ها، سوگواری‌ها، اعمال و زیارات را از خداوند منان مسالت داریم.

مردم شریف قم شما همواره درصحنه‌های گوناگون پیشتاز و الگو بوده‌اید و افتخار آفریده‌اید و در میدان پیشگیری و مقابله با بلای عالم‌گیر کرونا، احیای مراسم عاشورایی و سوگواری‌های پرشور و حماسی و خالصانه همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نیز در حرکت انفاق مومنانه مواسات خالصانه خوش درخشیده‌اید.

قم قهرمان نشان داد که میان دیانت و سلامت، دین و دانش و عزاداری و رعایت شیوه‌نامه‌های سلامت و بهداشت جمع می‌کند و به ندای مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهد، به فضل الهی همه طبقات و اصناف و گروه‌های مردمی و هیئات محترم عزاداری بر این عهد الهی و شرعی و انسانی استوار ماندند.

اکنون از مردم عزیز قم و دوست داران و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) انتظار می‌رود که همچنان که در دهه اول ماه محرم و ایام عاشورا با مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن پاسداشت «فرهنگ عاشورایی» به وظیفه انسانی و تکلیف الهی خویش عمل کردند، در دهه آخر ماه صفر و ایام اربعین سالار شهیدان (ع) و شرایط حساس کنونی نیز، که شمار مبتلایان روزبه‌روز در حال افزایش و آمار متوفیان روبه افزایش است و به شرایط بحرانی نزدیک شده‌ایم، به وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل کنند و بیش‌ازپیش توجه نمایند که زنده نگه‌داشتن اسلام و ذکر مصائب اهل‌بیت (ع) می‌تواند با رعایت شیوه‌نامه‌ها و ابتکار روش‌هایی نوین ازجمله بهره‌گیری از «فضای مجازی» و «هر خانه یک حسینیه» مانند آن‌ها انجام گیرد و امید است از این رهگذر تا شرایط برای مهار مدیریت کرونا فراهم آید و مشکلات کارکنان مجاهد و جان‌برکف بهداشت و بیمارستان‌ها، با کاهش مبتلایان و مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش یابد.

امروز در شرایطی که ویروس منحوس کووید ۱۹ جهانگیر شده و جان بسیاری از مردمان را در ایران و جهان گرفته و یا همچنان تهدید می‌کند به حکم عقل سلیم و اسلام عزیز لازم است تا «چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی» از سوی همگان مراعات شود تا این بیماری مهار و در آینده به همت دانشمندان و نخبگان کشور درمان شود.

امیدواریم در این شرایط حساس مردم عزیز و مسئولان محترم و نهادها به حرکت‌های مواسات آمیز و انفاق مومنانه ادامه دهند و رسیدگی به مستمندان و نیازمندان را استمرار بخشند و آسیب دیدگان کرونا و کارگران و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده را موردحمایت قرار دهند و از همگان به‌ویژه گروه‌های جهادی مردمی و حوزوی می‌خواهیم که بار دیگر به یاری کادر درمان و بهداشت و مبتلایان برخیزند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نورزند.

فرصت را مغتنم شمرده از همه مردم و مسئولان محترم به‌ویژه سپاه بزرگ سلامت و پزشکان، پرستاران، بهروزان، کادر بهداشت درمان و نیز گروه‌های و قرارگاه‌های مردمی و جهادی و بسیجی و جوانان و طلاب، دانشجویان و دانش آموزان جهادی و نیز همه سوگواران و عزاداران خاندان پاک پیامبر (ص) و هیئت و مداحان، خطیبان، امامان جمعه و جماعات، مساجد استان صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

از خداوند مهربان پیروزی اسلام وامت اسلامی و محور مقاومت و عزت و سرافرازی ملت بزرگ ایران اسلامی و دفع شر مستکبران و همه بلاها و حل مشکلات معیشتی مردم و سلامت توفیق همگان به‌ویژه مراجع عظام و مقام معظم رهبری و خدمتگزاران به کشور و انقلاب و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر (عج) را خواستاریم.

کد خبر 5042053

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قم بیانیه مشترک آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری علیرضا اعرافی بهرام سرمست ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی رعایت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی

شهردار تهران گفت: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده هستند که نمی‌‌خواهند مردم سود کنند. عده‌ای علاقه دارند برخی افراد خاص در کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده درباره  قرارداد شهردای تهران با طرف چینی برای واردات خودروهای برقی گفت: در رابطه با قراردادهای شهرداری یک عده هستند که نمی‌‌خواهند مردم سود کنند. عده‌ای علاقه دارند برخی افراد خاص در کشور سود و عموم مردم ضرر کنند و این خوب نیست و دور از انسانیت است. 

وی درباره همکاری شهرداری تهران با فراجا در پیاده‌سازی طرح نور خاطرنشان کرد:  ما براساس سیاست تعامل و مشارکت با دستگاه‌ها،  به هر کسی که هر کاری در راستای خدمتش انجام می‌دهد در چارچوب وظایف‌مان کمک می‌کنیم. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • زاکانی: برخی علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • زاکانی: عده‌ای علاقه دارند یک عده خاصی در کشور سود کنند و عموم مردم ضرر کنند
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)