Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مهندس مسعود الماسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل آن سازمان با دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و معاونین این سازمان در خصوص راهکارهای توسعه همکاری دو جانبه به منظور تجاری سازی کشاورزی و صادرات به بازارهای منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس مسعود الماسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل آن سازمان با دکتر محمد ولی روزبهان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل و معاونین این سازمان در خصوص راهکارهای توسعه همکاری دو جانبه به منظور تجاری سازی کشاورزی و صادرات به بازارهای منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه مدل توسعه مورد توجه این منطقه مبتنی بر توسعه براساسِ ظرفیت‌های موجود در سطح استان و مزیت های این منطقه است، اظهار داشت: اجرای توافقنامه با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و واردات 22 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی توسط روسیه توجه ما را جهت بهره‌برداری از تمام ظرفیت و توانمندی استانی و کشوری جلب نموده است.
وی با ارائه تحلیلی از سبد وارداتی کالاهای کشاورزی روسیه و توانمندی های تولیدی گیلان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، شیلاتی، محصولات باغی و دامی، اضافه کرد: در همین راستا تفاهم نامه هایی منعقد شده و در گام نخست بر فرآوری محصولات شیلاتی، خاویاری و کشت هیدروپونیک متمرکز شده ایم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نقطه عطف استان گیلان است، افزود: راهبرد عدم تغییر کاربری زمین های کشاورزی و بهره برداری از ظرفیت موجود در استان با تکیه بر مزیت‌ های منطقه آزاد انزلی، قابل تقدیر است.
وی با ارائه گزارشی از رویکردها توانمندی های تولید محصولات کشاورزی با اولویت تأمین نیازهای کشورهای منطقه و کشت هیدروپونیک،گفت: از توسعه همکاری ها و هم افزایی جهت افزایش سهم از سبد صادراتی روسیه استقبال می کنیم و آمادگی خود را جهت معرفی تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات اعلام می کنیم.
گفتنی است در این نشست؛ معاونین توسعه مدیریت، فنی و زیربنایی ، فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیران کل شیلات، امور اراضی، جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و دامپزشکی استان گیلان، به بیان نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف همکاری دو و چند جانبه پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد