Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:36:20 GMT

روستاهای شهرستان تفت با کمبود آب روبروست

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۱۹۶۵

روستاهای شهرستان تفت با کمبود آب روبروست

علیرضا نوکار روز سه شنبه در مراسم معارفه رییس شرکت آب و فاضلاب (آبفا) شهرستان افزود: برخی چاه های آب شرب در مناطق شهری و روستایی ظرفیت لازم برای تأمین آب مورد نیاز مردم را ندارد که نیازمند پیگیری برای حفر چاه های جدید یا اقدام جهت افزایش بازدهی این منابع آبی است.

وی اشاره ای به میزان کمبود آب در این شهرستان نکرد، بیشترین فشار شبکه های انتقال و توزیع مربوط به روزهای تعطیل است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مناطق مختلف استان یزد به روستاهای ییلاقی تفت سفر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه جمعیت شهرستان تفت حدود ۵۰ هزار نفر است.

همچنین قائم مقام شرکت آبفا یزد گفت: در حالیکه یک چهارم مشترکان روستایی استان در تفت قرار دارد ، این شهرستان با کمبود منابع آبی مواجه است.

محمدفاتحی افزود: بحث یکپارچگی اداره های آب و فاضلاب شهری و روستایی از جمله طرح کشوری است که در راستای ارتقای خدمات رسانی بهتر به مردم از مرداد ماه سال ۹۹ در استان یزد اجرا شد.
وی ادامه داد: تمامی اداره های شهرستان های استان نیز باید یکپارچه شود که تفت سومین شهرستانی است که مدیر آبفا آن منصوب شد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان یزد اولویت اول تفت را طرح آبرسانی روستایی عنوان کرد و تصریح کرد: نیاز است میزان تخصیص سهمیه آب انتقالی به این شهرستان افزایش یابد.
فاتحی اضافه کرد: طرح فاضلاب روستای تاریخی اسلامیه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که اولین روستای استان است که مجهز به شبکه فاضلاب می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی غدیر و سانیج در شهرستان تفت بخش بزرگی از پروژه های دولت تدبیر و امید در این شهرستان به ثمر برسد.
وی ساخت مخازن جدید آب برای شهرستان تفت را دیگر موضوع اولویت دار ذکر کرد و همکاری همه جانبه مجموعه اداره ها از جمله فرمانداری را با شرکت آبفا خواستار شد.

وی با قدردانی از زحمات غلامرضا فاتحی ، محمدمهدی خلاصه زاده را به عنوان مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان تفت معرفی کرد.

شهر تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها یزد آب آشامیدنی تفت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آب آشامیدنی تفت بهداشت و سلامت یزد آب آشامیدنی تفت بهداشت و سلامت اخبار کنکور شهرستان تفت آب و فاضلاب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است