Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@13:06:37 GMT

بارش باران در نوار شمالی کشور و تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۲۷۱۸

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در نوار شمالی کشور و ارتفاعات استان تهران ادامه دارد گفت: در استان های شمالی کشور از جمله گیلان و اردبیل و ارتفاعات تهران، امشب هشدار‌هایی را برای بارش شدید باران صادر کرده ایم.

او افزود: براساس خروجی مدل‌های هواشناسی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات شمال‌غرب و  البرز مرکزی، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: در این مدت در برخی نقاط استان‌های اصفهان، کرمان، یزد و دامنه‌های زاگرس جنوبی، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: شدت بارش ها امروز در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر و  دامنه‌های جنوبی البرز است.

او توضیح داد: همچنین روز جمعه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در روز‌های جمعه و شنبه در شمال غرب کشور افزایش نسبی دما و در شمال شرق کشور و استان تهران کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: دریای خزر روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج است و خلیج فارس هم روز جمعه مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره آخرین وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: تهران امشب ابری و گاهی همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است. فردا بیشترین دمای تهران  ۲۱ درجه و کمترین آن ۱۲ درجه خواهد بود همچنین آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری و همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی تا پایان هفته با کاهش نسبی دما در مناطق مرتفع تهران بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی باد و گرد و خاک انتظار می‌رود و از روز شنبه کاهش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. همچنین رگبار باران، وزش باد و کاهش دما در نیمه شمالی و مناطقی از غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه دارد.

بارندگی در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، تهران، البرز، قزوین و زنجان شدت بیشتری دارد. هشدار درباره آب‌گرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی صادر شده است و باید از تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دامنه های جنوبی البرز رعد و برق و وزش باد کارشناس هواشناسی پیش بینی می شود بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس

رییس پلیس راه البرز از بارش پراکنده باران در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ "پیمان کرمی" افزود: اکنون در جاده کرج - چالوس شاهد بارش باران هستیم که سبب لغزندگی سطح محوره شده است.

وی بیان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

رییس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

دیگر خبرها

  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود