Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@02:58:01 GMT

سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۳۱۲۱

سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه

سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه به صورت وبینار با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد، آلکسی ولین معاون وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه و سفیر ایران در مسکو برگزار گردید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در تاریخ سه شنبه 15/7/1399 سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه با حضور آقایان «محمد خدادی» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، «آلکسی ولین » معاون وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و پیام‌های ویدئویی سخنگویان وزارت خارجه ایران و روسیه  و مشارکت  نمایندگان تعدادی از رسانه های دو کشور بصورت مجازی (وبینار) برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وبینار، خدادی با اشاره به بیشترین اشتراکات و کمترین اختلافات در روابط بین دو کشور و نقش مخرب رسانه های غربی که می توان آنرا تروریسم رسانه‌ای نامید از خبرنگاران آزاده‌ای که وظیفه حرفه ای خود را بر منافع شخصی ترجیح می دهند تشکر کرد.

ولین به عنوان رئیس روسی این کمیته ضمن همدردی با خانواده های قربانیان کرونا در ایران  و با یادآوری موضع روسیه مبنی بر غیر قابل قبول بودن تحریم در شرایط کرونا به جایگاه همکاری‌های دفاعی و امنیتی ایران و روسیه به‌عنوان یکی از موضوعات پرتیراژ در رسانه های روسیه، اشاره کرد و همکاری رسانه ای در تبیین این گونه همکاری‌ها را مهم دانست.

جلالی سفیر ایران نیز با تشکر از روسیه بخاطر مواضع بسیار قوی و سازنده در مجامع بین المللی در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تأکید نمود دیپلماسی رسمی بدون پشتوانه دیپلماسی عمومی و رسانه ای موفق نخواهد بود.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در پیام تصویری خود پس از ستودن روابط دوستانه و حسن همجواری بین دو کشور و سفرهای مقامات عالی رتبه دو‌کشور، تعاملات رسانه‌های ایران و روسیه را مهم توصیف نمود و با تأکید بر لزوم هم افزایی بیشتر در این زمینه ابراز امیدواری نمود . 

در ادامه این وبینار که به مدت ۴ ساعت بطول انجامبد نمایندگان برخی رسانه های دوکشور زمینه های همکاری در حوزه های تبادل فیلم و سریال، تولیدات مشترک تلویزیونی ، برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از طرفیت‌های رسانه‌ای یکدیگر در صحنه های جهانی را مورد بررسی قراردادند و در خصوص رفع برخی مشکلات با یکدیگر تبادل نظر کردند . 

شایان ذکر است کمیته همکاری‌های رسانه ای ایران و روسیه به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در سال ۱۳۹۷ تشکیل و اولین نشست آن در تهران برگزار شد. دومین نشست سالانه این کمیته در سال ۹۸ در شهر مسکو برگزار شد و سومین نشست در حال حاضر به صورت وبینار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاظم جلالی ماریا زاخاروا محمد خدادی کمیته همکاری های رسانه ای ایران و روسیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو کمیته همکاری های رسانه ای جمهوری اسلامی ایران ایران و روسیه سومین نشست دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و امارات، از آماده‌سازی ۲۲ سند همکاری بین ۲ کشور در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و امارات برای امضا شدن خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در ابوظبی در جمع خبرنگاران افزود: درباره پیش‌بینی میزان تجارت دو کشور در سال پیش رو، اظهار کرد: 27 میلیارد دلار تجارت بین دو کشور عدد کمی نیست و امارات بعد از چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است، اما با فعالیت این کمیسیون و با عزمی که در 2 کشور وجود دارد پیش بینی می‌شود که این عدد در سال آینده به 30 میلیارد دلار برسد.

وی گفت: پس از حدود 10 سال، نشست کمیسیون مشترک همکاری بین 2 کشور برگزار شد و در ابتدای آن 2 سند در جهت رسمیت بخشی به خود کمیسیون به امضا رسید.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات با بیان اینکه در مجموع 22 سند از گذشته و در پی نشست‌های مقدماتی آماده شده که بین طرفین به امضا برسد، گفت: در این نشست در بخش‌های مختلف گردشگری، تسهیل تردد تجاری، نقش هر کشور در کریدور شمال- جنوب، توسعه فعالیت‌های بندری و افزایش تعداد پروازها بحث و گفت و گو شد.

بذرپاش ادامه‌داد: توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در این نشست بود. موضوع دیگر تسهیل فرآیندهای بانکی بود که یکی از مهمترین پیش‌نیازهای تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است که تبادلات مالی بانکی تسهیل شود و قول‌های خوبی در این زمینه داده شد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته تجارت بین 2 کشور 27 میلیارد دلار بود و بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ما امارات است، گفت: امارات نقش به سزایی به عنوان مقصد صادراتی کالاهای ما دارد و به همین دلیل فراهم‌ کردن زیرساخت‌های توسعه تجارت، هم در بخش تعرفه و هم در بخش حمل و نقل بسیار مهم است.

وی افزود: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری بین 2 کشور موضوع گردشگری است و هر 2 کشور زیرساخت‌های مطلوبی را برای توسعه گردشگری ایجاد کرده‌اند.

به گفته بذرپاش، فعالیت بین اتاق‌های بازرگانی 2 کشور و نیز ایجاد صندوق ضمانت با مشارکت 2 طرف از دیگر موضوعات مطرح شده بین طرفین بود.

بذرپاش اضافه‌کرد: در مجموع با همه فشارهایی که آمریکا ایجاد کرده که کشورهای منطقه و به ویژه کشور امارات رابطه خود را با ایران کاهش دهند، مانعی برای توسعه همکاری‌ها وجود ندارد و امیدواریم بعد از این نشست کمیسیون مشترک، سال آینده سال متفاوتی در حجم فعالیت‌های 2 کشور باشد.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات همچنین درباره توسعه بخش ترانزیت بین 2 کشور، توضیح داد: موضوع ترانزیت دریایی و جاده‌ای و ریلی باید هم‌زمان رخ دهد و کلان پروژه «ایران راه» که این روزها در دستور کار دولت است، در کنار تکمیل مسیرهای شمال و جنوب در حوزه زیرساخت و تسهیل نرم‌افزارهای ترانزیتی موجب شد در سال گذشته رشد قابل توجهی در زمینه ترانزیت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: زمینه‌های توسعه همکاری بندری نیز موضوع دیگر مطرح شده در این نشست بود و توافقات اولیه خوبی در این زمینه انجام و از سوی طرف اماراتی برای سرمایه گذاری در بنادری مانند چابهار اعلام آمادگی شد.

بذرپاش با اشاره به به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی مسیر چابهار زاهدان و توسعه بندر چابهار، گفت: با این مهم می‌توانیم ظرفیت ترانزیتی عظیمی را در شرق کشور ایجاد کنیم که یکی از استفاده‌کننده‌های آن برای انتقال کالا به شمال و بالعکس به جنوب کشور امارات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد