Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود طاهری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گفت:در تابستان امسال  بیش از ۴۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده یا CNG به خودرو‌های دوگانه سوز در  جایگاه‌های عرضه سوخت قم عرضه شد .

او با تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه جویی اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی افزود: مصرف ۴۲ میلیون و ۶۵۲ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در بازه زمانی تابستان امسال ، از رشد تقریبی ۱۱ درصدی سوخت پاک در سبد سوخت مالکان خودرو‌های دوگانه سوز نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد و در نتیجه به ازای این مقدار سی‌ان‌جی مصرف شده در استان قم، حدود ۴۲ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری ادامه داد:اختلاف محسوس بین قیمت بنزین و سی ان جی، باعث افزایش رغبت صاحبان خودرو به استفاده از سی ان جی شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با بیان این که در استان ۴۱ جایگاه عرضه کننده CNG فعال است،تصریح کرد: با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی جایگاه‌ها، سوخت رسانی به خودرو‌های گازسوز در قم وضعیت خوبی دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی شرکت ملی نفت سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ربات مذکور نه تنها باک خودرو را پر می کند، بلکه با کمک یک اپلیکیشن در وقت کاربر نیز صرفه جوی می کند. این اپ تضمین می کند فرد مقدار دقیق سوخت مورد نیاز برای سفرش را دریافت کند. 2 ماه قبل شرکت مذکور از برنامه پایلوت ربات سوختگیری خبر داده بود. البته توسعه این ابزار یک سال طول کشید. ربات مذکور طوری توسعه یافته تا نه تنها حافظ محیط زیست باشد، بلکه خطر بیرون ریختن سوخت نیز کاهش یابد.

هنگامیکه افراد به یکی از ایستگاه های ADNOC می رسند، می توانند نوع سوخت را انتخاب و روی یک نمایشگر لمسی یا اپلیکیشن موبایل ضربه بزنند. در مرحله بعد بازوی رباتیک با یک نازل متناسب و حسگرهایی که تضمین می کند نازل هنگام سوختگیری به طور صحیح قرار گرفته است، فرایند سوختگیری را انجام می دهند.

دوربین ها و حسگرهای مختلف فرایند سوختگیری را رصد می کنند و همزمان تضمین می شود همه فعالیت ها به طور ایمن و متناسب انجام شود. پس از پایان یافتن سوختگیری، بازوی رباتیک نازل را عقب می کشد و فرد می تواند محل را ترک کند.

کارمند رباتیک پمپ بنزین بخشی از استراتژی 5 ساله شرکت برای تضمین آن است که خودروها بهتر سوختگیری کنند.

کد خبر 6090533 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند