Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای پخش برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع «بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تامین برق» با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و صدا و سیمای مرکز اصفهان، نشستی پیرامون پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی طرح شده در این برنامه با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ غلامرضا اخوان فرید، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار در این نشست با بیان اینکه تامین برق یکی از زیرساخت‌های مهم مورد نیاز تولید و صنعت است، تصریح کرد: در صورت ناتوانی در تامین زیرساخت های لازم برای تولید، نمی‌توان استقبال از صنعت و تولید و رشد سرمایه‌گذاری را انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برخی قوانین و دستورالعمل های موجود با شعار جهش تولید منافات دارد، تاکید کرد: لازم است در شرایط بحرانی موجود با کاهش فشار از روی تولیدکننده به ویژه تولیدکنندگان محصولات استراتژیک، از تعطیلی واحدها جلوگیری کنیم.

بهنام ابراهیمی، مدیر واحد پژوهش و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، امکان دسترسی به برق را یکی از مولفه های سنجش کسب و کار دانست و گفت: بر این اساس، با توجه به رویکرد اتاق بازرگانی در دوره نهم مبنی بر پیگیری مجدانه مشکلات فعالان اقتصادی و کمک به بهبود شاخص های محیط کسب و کار؛ این موضوع را در دستور کار برنامه گفتگوی ویژه خبری قرار دادیم.

وی هدف از برگزاری این نشست را طرح و پیگیری مشکلات موردی اعضا در حوزه برق عنوان و ابراز امیدواری کرد با تعامل مسئولان این حوزه شاهد رفع مشکلات باشیم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه برخی قوانین و آیین‌نامه‌ها دست مدیران دستگاه های دولتی را برای کمک به رفع مشکلات صاحبان تولید و صنعت بسته است، «هیات مقررات زدایی» را دستگاه اصلاح مقررات فراقوه‌ای دانست و گفت: از طریق پیگیری و طرح این نوع قوانین و آیین‌نامه‌ها در این هیات، می‌توان به رفع مقررات مخل محیط کسب و کار پرداخت.

در ادامه این جلسه که با حضور معاونت فروش و خدمات مشترکین، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اصفهان، مدیران دفتر خدمات مشترکین و امور دیسپاچینگ اداره برق منطقه‌ای استان اصفهان، معاون فروش و خدمات مشترکین حوزه تامین برق شهرستان اصفهان و همچنین، نمایندگان شش تشکل اقتصادی و 10 شرکت عضو اتاق بازرگانی برگزار شد، نمایندگان شرکت ها مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه نیز به پاسخگویی و پیگیری این مشکلات پرداختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اقتصاد اتاق بازرگانی فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تامین برق کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی

به‌گزارش همشهری آنلاین ، ابزارهای مالی یکی از راهکارهای مهم برای تأمین مالی شرکت‌ها هستند و در چنین شرایطی ساختار ابزارهای مالی نیز در حال الکترونیک شدن هستند. یکی از ابزارهای مالی که می‌تواند به حل مشکلات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کمک کند، برات است. برات نوعی اوراق بهادار مشابه حواله است که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه یا سرمایه در گردش استفاده کنند.

در واقع برات یک ابزار مالی در تجارت است که توسط یک فرد یا شرکت صادر می‌شود و به دیگران امکان پرداخت یک مبلغ معین در آینده را می‌دهد. صاحب برات می‌تواند آن را به دیگران منتقل کند و در نهایت نهایی‌ترین دارنده آن، مبلغ مورد نظر را از صادرکننده برات دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید

آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟ برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟

به بیان ساده‌تر، شخصیت حقیقی یا حقوقی که برات را صادر می‌کند پرداخت مبلغی را در آینده به فردی دیگری ضمانت می‌دهد. با این تفاوت که مبلغ باید از سوی فرد دیگری که صادرکننده برات از او طلب دارد پرداخت شود.

انتشار این ابزار می‌تواند منجر به ایجاد یک انضباط در ساختار مالی کشور شود. پیش از این احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد درباره انتشار این اوراق گفته بود: هر چقدر عنصر بی‌اعتمادی در ابزارهای پرداخت در کشور نظیر چک، برات یا سفته کاهش یابد، فعالیت اقتصادی سرعت می‌گیرد و تسهیل می‌شود؛ به‌ویژه در بحث سفته و برات الکترونیکی که این اطمینان را به فعالان اقتصادی می‌دهد تا دیگر امکان جعل از این اسناد وجود نداشته باشد.

انتشار نخستین برات الکترونیک

طبق مجوزهای صادر شده از سوی بانک مرکزی، شبکه بانکی می‌تواند در سال‌جاری تا مبلغ ۸۰هزار میلیارد تومان برات صادر کند. هنوز مشخص نیست آیا این اوراق می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تسویه بدهی‌های دولتی نیز استفاده شود یا خیر. به این معنا که شرکت‌هایی که از دولت طلبکار هستند در ازای طلب خود از دولت برات صادر کنند. در چارچوب این ابزار اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند به‌منظور تأمین سرمایه در گردش موردنیاز فعالیت اقتصادی خود اقدام کنند. سررسید این اوراق یک تا ۱۲ماه است و بانک عامل به‌عنوان رکن برات گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

دیروز بانک مرکزی از انتشار نخستین برات الکترونیک خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور گسترش تأمین مالی زنجیره تولید با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری بانک‌های صادرات، تجارت، ملی و وزارت اقتصاد بهره‌برداری تجاری این ابزار از امروز عملیاتی شد و نخستین برات الکترونیکی توسط ۲بانک صادرات و تجارت صادر شده است.

کد خبر 847588 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه بانک بانک مرکزی سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ یا شنبه؛ کدام یک برای تحقق «شعار سال» سودمند است؟
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟