Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوود رئیسی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای ۳۵۰ نفر از اهالی این شهرستان که جزو افراد در معرض خطر و حساس بودند، صورت گرفت.

او افزود: بیماران سرطانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، مادران پرخطر، سالمندان با بیماری‌های زمینه ای، بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل، کادر درمان بیمارستان شهدا و مرکز ۱۶ ساعته کرونا از جمله گروه‌های اولویت اول بودند که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با بیان اینکه مقرر شده ۳۵۰ عدد دیگر از این نوع واکسن برای استفاده پرسنل فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، سایر کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مادران پرخطر به هندیجان ارسال شود، اظهار کرد: پس از دریافت این واکسن مراحل تزریق آن‌ هفته آینده انجام خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان در پایان بیان داشت: واکسن آنفلوآنزا ایمنی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ایجاد می‌کند و فرد را بطور کامل در برابر این بیماری و یا بیماری کرونا مصون نمی‌کند، به همین جهت در کنار واکسن باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد. ضمن اینکه تزریق این واکسن برای گروه‌های در معرض خطر ضروری است و سایر افراد جامعه نیازی به تزریق آن ندارند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا بیماری آنفلوآنزا واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند

یاسر محمد جونی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گتوند گفت: فرزند آوری و جوانی جمعیت یکی از اهداف عالیه دولت است، که این موضوع در سطح کشور، استان و خاصه شهرستان گتوند از اهمیت بالایی برخوردار است.

او می گوید: از ادارات مربوطه در شهرستان انتظار می رود بیش از پیش در این رابطه اهتمام بیشتری داشته باشند و در فرهنگ سازی و ترویج فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند.

 میلاد صافی معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: فرزند آوری یک مبحث گسترده ای است، که ما نمی توانیم یک ارگان را در این خصوص دخیل بدانیم، بلکه از حاکمیت تا وضعیت اقتصادی و معیشتی و ...به این موضوع ارتباط مستقیم دارند، که مرکز بهداشت درمان گتوند در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت در سطح شهرستان برنامه هایی را شروع کرده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۲ مرکزهای مشاوره ازدواج، باروری و آمادگی های زایمان در سطح شهرستان مداوم برقرار بوده است، که پیرو همین مسئله مقرر شده است که در سال ۱۴۰۳ دو مرکز مشاوره فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرهای جنت مکان و سماله دایر شود.

او می‌گوید: هدف از ایجاد مراکز مشاوره در سطح شهرستان گتوند، برای مشاوره و آموزش دادن به خانواده ها در خصوص فرزند آوری و جوانی جمعیت است.

معاون شبکه بهداشت و درمان گتوند گفت: در سال ۱۴۰۱ مرکز بهداشت و درمان  در سطح شهرستان ۶۸ درصد به خانواده ها مشاوره داد، که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶ درصد رسیده است، امیدواریم که در سال ۱۴۰۳ این مشاوره هادر سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته