Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر سلطانی نژاد روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت روز روستا و عشایر با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از جمعیت استان کرمان در روستاها و سکونتگاه‌های روستایی زندگی می‌کنند افزود: این جمعیت یک شانس فوق‌ العاده‌ برای منطقه است زیرا محوریت معیشت استان کشاورزی، دامداری و صنایع دستی خانگی است و یکی از الزامات توسعه در روستاها مسائل کالبدی و زیربنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌ هادی و مسکن روستایی، ارتقای سطح معابر، بهداشت و دیگر امور عمران شهری و رفاهی  در روستاها و شهرهای کوچک از جمله وظایف بنیاد مسکن در این سال‌ ها بوده است تصریح کرد: مسکن روستایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که امنیت مردم روستا را شکل می‌دهد و از مهاجرت معکوس آنها به شهرها جلوگیری می‌شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه خوشبختانه استان کرمان در ساخت مسکن روستایی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در حاضر در پنج هزار و ۸۰۰ روستا و سکونتگاه در استان طرح هادی پیش می‌رود و تاکنون ۶۴درصد از واحدهای مسکونی در روستاها مقاوم سازی شده اند. 

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت در روستاها تغییر کرده است و در حال حاضر امکان ساخت خانه های روستایی با خشت و گل منطقی نیست خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد با تکنولوژی های جدید رویکرد بومگرا در روستاها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته سقف‌های شیروانی در استان زیاد شده بود، گفت: در سال های اخیر اخیر به مبحث ۱۹ ساختمان که انرژی است توجه ویژه ای شده و به  ساختمان‌هایی که تحت نظر بنیاد مسکن ساخته می‌ شود اجازه استفاده از سقف های شیروانی داده نمی‌ شود. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه سقف های شیروانی مناسب برای مناطق گرمسیری و سردسیری در استان کرمان نیستند خاطرنشان کرد: برخی افراد در روستاها به صورت غیرقانونی در باغات خود از این نوع ساخت و ساز استفاده می‌کنند که بنیاد مسکن به شدت با این موضوع مخالف است.

برچسب‌ها کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی فصلنامه صنعت مقاوم سازی و بهسازی پروندهٔ خبری افتتاح بیش از ۳۳هزار طرح روستایی ‌و عشایری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اخبار کنکور استان کرمان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی