Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- «چپاتین» نان سنتی و محبوب سرخه ای‌هاست که چندین سال است زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کبری معروفیان بانوی کارآفرین سرخه ای است که پخت نان محلی چپاتین را از 10 سالگی آغاز کرده و حالا با راه اندازی یک واحد نانوایی برای خود توانسته است برای چند بانوی دیگر نیز کارآفرینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بانوی کارآفرین می گوید: روزانه 12 ساعت مشغول پخت نان هستم و در طول 30 سالی که مشغول به این کار بوده‌ام تمام سعی و تلاش خود را کرده‌ام که نانی با کیفیت به مشتریان تحویل دهم.

جوانی که ترک تحصیل کرد و چوپان، بلال فروش و کارآفرین شدروایت تسنیم از جهاد یک بانوی کارآفرین / 50 نفر از یک کارگاه روزی حلال کسب می‌کنندبانوی کارآفرین مشهدی: با دو چرخ خیاطی و وام خانگی فعالیتم را آغاز کردم

معروفیان می‌گوید که باید از یک خمیر مانند یک نوزاد شیرخواره مراقبت شود تا به نانی با کیفیت و مرغوب و مورد پسند مردم تبدیل شود.

آنقدر دستم سوخت تا به مهارت کامل نان پختن رسیدم
او می گوید: پخت نان مهارت می‌خواهد و آنقدر نان سوزاندم و دستانم مانند مرغ سوخاری سوخت تا مهارت امروز را در پخت نان کسب کنم.

این بانوی کارآفرین عنوان می کند: نانی که می‌پزم نان محلی  به نام چپاتی است و بین مردم سرخه و حتی دیگر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار نیز طرفداران خاص به خود را دارد.

سهمیه آرد برای نانواداران محلی بسیار کم است

معروفیان می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستم سهیمه آرد است و گلایه بنده به عنوان یک نان پز محلی این است که چرا باید سهیمه آرد ما فقط روزی سه کیسه باشد و همین مسئله سبب شده است هر ما یک میلیون تومان هم برای خرید آرد آزاد پرداخت کنم.

مسٔولان حمایت کنند

او از مدیران و مسئولان این امر درخواست دارد تا  به این موضوع رسیدگی کنند و ما نانواداران نان محلی را حمایت کنند و سهمیه آرد ما را افزایش دهند.

این بانوی کارآفرین می‌گوید: حمایت دولت از کارآفرینان می‌تواند به رونق کسب و کار صاحبان کارهای کوچک و بزرگ کمک کند.

نان سنتی چپاتی نانی بدون دور ریز است و کارشناسان تغذیه می‌گویند به دلیل داشتن سبوس کافی، نامی مقوی و کامل است.

انتهای پیام/363/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانوی کارآفرین نان محلی پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه