Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@06:37:32 GMT

کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی در گنبدکاووس 

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۵۱۱

کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیاردی در گنبدکاووس 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر اظهارکرد: به دنبال شکایت صاحب یکی از فروشگاه های بزرگ موبایل در گنبدکاووس مبنی بر کلاهبرداری از وی و احتمال دست داشتن یکی از کارمندانش در این زمینه، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: طی بررسی های پلیس مشخص شد، فاکتورهای خرید و فروش گوشی های تلفن همراه با یکدیگر مطابقت نداشته و فردی اقدام به صدور فاکتورهای جعلی و همچنین دستکاری در تعداد اقلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل دادگر تصریح کرد: ماموران با انجام بررسی های تکمیلی به یکی از کارمندان آن فروشگاه مشکوک و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را برای انجام تحقیقات بیشتر به مقر پلیس منتقل کردند.

وی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود که پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس اعتراف کرد که با دستکاری در فاکتورهای فروش و درج صوری تعدادی گوشی موبایل در آنها و فروش موبایل ها به یک مالخر، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از این فروشگاه کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به دستگیری یک مالخر و کشف ۱۵ میلیارد ریال از گوشی های آن فروشگاه از مخفیگاه وی، اظهار داشت: هر دو متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 5042221

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان فرماندهی انتظامی گلستان کلاهبرداری ویروس کرونا شیراز چهل سالگی دفاع مقدس اربعین 99 آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان اربعین حسینی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد

علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : متأسفانه یکی از مواردی که سبب افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از شهروندان می‌شود ارسال پیامک‌هایی با موضوعات دریافت سهام عدالت، سامانه سنا و آخرین وضعیت پرداخت یارانه است که موجب کلاهبرداری از افراد می‌شود.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم همواره به دنبال آخرین اخبار از وضعیت سهام عدالت و یارانه هستند و یا در سامانه سنا عضویت دارند کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوعات مختلف بدافزار‌هایی را در قالب پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنند.

کسانی تصریح کرد: این بدافزار‌ها دارای لینک‌های آلوده هستند که اطلاعات شخصی افراد را سرقت و یا آنها را به درگاه‌های بانکی جعلی برای دریافت اطلاعات بانکی هدایت می‌کند و در نهایت حساب شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: مردم باید به هویت جعلی این پیام‌ها آگاه باشند تا شاهد کاهش سرقت‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی در استان کرمانشاه باشیم که یکی از موارد مهم دانستن سواد استفاده از گوشی تلفن‌همراه برای انجام امور بانکی است.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توجه به سرشماره پیامک ارسالی است که عمده این شماره‌ها شخصی هستند و دوم قرارگرفتن لینک بدافزار در آنها است و نکته سوم هدایت به درگاه‌های پرداخت بانکی است.

کسانی خاطرنشان کرد: در صورتی که فرد پس از بازکردن لینک مربوطه به صفحه پرداخت الکترونیک هدایت شد سریعا باید درگاه جعلی بانکی را ترک کند و یا برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به تلفن‌همراه باید اینترنت موبایل خود را قطع کند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روزی در حال رصد و پایش فضای مجازی است و هکر‌های اینترنتی را شناسایی می‌کند، اما در صورتی که همشهریان کرمانشاهی با چنین موارد کلاهبرداری مواجه شدند و یا اطلاعات شخصی و بانکی آنها به سرقت رفت سریعا آن را به مأموران پلیس فتا استان برای انجام اقدامات لازم گزارش دهند.

رئیس‌پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از راه‌های دیگر کلاهبرداری از حساب بانکی افراد استفاده از اسکیمر است، گفت: مردم هنگام انجام خرید از دست‌فروشان حتما از قرار دادن کارت بانکی خود همراه رمز آن به افراد خودداری کنند تا شاهد کاهش جرائم کلاهبرداری در استان کرمانشاه باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد