Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@13:42:40 GMT

فعالیت صنایع چرم کشور فقط با ۳۰ درصد ظرفیت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۶۷۲

فعالیت صنایع چرم کشور فقط با ۳۰ درصد ظرفیت

دبیر انجمن صنایع چرم ایران گفت: در حال حاضر صنایع مرتبط با چرم در کشور با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جهانگیر مجیدی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه بخش بزرگی از کارخانه ها به دلیل کرونا و بحران اقتصادی تعطیل هستند افزود: واحد سالامبور به صورت کامل فعال است چون محصولات خود را به حداقل ارزش افزوده صادر می کنند و در بهترین شرایط حدود 23 درصد ارزش افزوده حاصل از پوست در این قسمت قرار دارد و بقیه مراحل فرآوری که منجر به تکمیل چرم می شود و ارزش افزوده 77 درصدی را به دنبال دارد متأسفانه بخش قابل توجه آن در ایران انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر انجمن صنایع چرم ایران گفت: در حال حاضر به 30 کارخانه تولید سبک چرم نیاز داریم که اگر سیاست به درستی انجام می شد تمامی کارخانه هایی که سالامبور را به چرم تبدیل می کردند فعال بودند.

 

مجیدی گفت: در کشور ترکیه اگر صنایع اقدام به بازسازی و نوسازی واحد خود کنند دولت 50 درصد هزینه را به عنوان هدیه و مابقی را با تسهیلات 4 درصد در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: در ایران تسهیلات با 18 درصد پرداخت می شود که 9 درصد آن را وزارت صمت تقبل می کند ولی تغییر قیمت دلار حجم سنگینی برای سرمایه گذار ایجاد می کنند.

 

مجیدی با بیان اینکه عقب ماندگی در فناوری مرتبط با ماشین آلات ، بسیار زیاد است گفت: قبلا با 8 کارخانه چرم سبک، تمامی سالامبورها تبدیل به چرم می شدند ولی متأسفانه این کارخانه ها با خصوصی سازی و سیاست های غلط تعطیل و یا از دور خارج شده اند.

 

وی افزود: اگر ما یک سیاست درست صادرات داشته باشیم حتی اگر تقاضای داخلی کاهش پیدا می کرد محصول چرم را به راحتی صادر می کردیم.

 

دبیر انجمن صنایع چرم ایران گفت: در حال حاضر تعهد 1 درصد از فروش برای پسماند صنعت چرم دریافت می شود ولی هیچ فضایی در چرم شهر تهران، تبریز و مشهد توسط شهرداری مشخص نشده است. ارزش این صنعت در صورت فعالیت کامل حداقل 2 میلیارد دلار است.

 

مجیدی درباره شرایط فعلی چرم شهرها در کشور گفت: سیاست چرم شهرها به هدف خود نرسید چون به ظرفیت ها نزدیک نشد و سیاست های درستی اعمال نمی شود و همچنین بروکراسی منفی بسیار زیادی در مقابل تولید کنندگان است.

 

وی افزود: در حال حاضر نمی توانیم به تولید انبوه برسیم و دیوان سالاری منفی مانع بسیار بزرگی برای ماست.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: صنعت چرم چرم چرم دوزی حال حاضر صنایع چرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است