Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:24:00 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی نیروگاه زباله سوز ساری

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۴۹۱۸

پیشرفت ۷۰ درصدی نیروگاه زباله سوز ساری

ایسنا/مازندران شهردار ساری گفت: پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یکسال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

عباس رجبی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر ساری با تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با بیان اینکه حفظ منافع مردم و پیگیری خواسته ها و مطالبات بر حق آنها در اولویت فعالیت های شهرداری است، به بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی شهرداری به مردم و پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی از سال ۹۲ بر دوش شهرداری بود؛ اما از سال ۹۸ تا ۹۹ پرداخت نشده و باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به شهروندان همچنان اولویت نخست شهرداری است، تصریح کرد:می توانستیم با همین مبالغ پرداختی پروژه های جدید در شهر تعریف کنیم اما رفع گره های موجود در کار و امور مردم و نیز پرداخت بدهی های معطل مانده سال های پیش پیمانکاران مهم تر از دیگر فعالیت ها بوده است.

شهردار ساری افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد بدهی، بیش از ۲ هزار طلبکار، بدهی ۳۴۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی، ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی به مالیات و ۱۰۰ پروژه بدون انعقاد نمونه ای از مشکلات شهرداری ساری است.

 رجبی با بیان اینکه بلاتکلیفی ۲هزار نیروی انسانی که هیچگونه قراردادی با شهرداری نداشتند بر مشکلات شهرداری مضاعف شد، خاطرنشان کرد: اما بنا بر تکلیف انسانی، وجدانی و بدون در نظر گرفتن مشکلات موجود این تعداد نیرو شناسایی و ساماندهی شدند.

شهردار ساری تامین اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته از خزانه دولتی را از دستاوردهای مهم شهرداری دانست که با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت،استاندار مازندران و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر ساری محقق شد.

رجبی به پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده که تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما به دلایل نامعلوم سال ها بدون تکلیف رها شده بود، اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت ۴۵۰ تنی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یک سال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

وی یادآورشد: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کل کشور، شهرداری ساری زمینی با مساحت ۴ هکتار به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان خریداری و به مجموعه کارخانه زباله سوز اضافه کرد تا مشکل جمع آوری و شیرابه زباله منطقه رفع شود.

 شهردار ساری گفت:هفته گذشته اسناد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به پروژه کارخانه زباله سوز تهیه و برای تکمیل به این پروژه تزریق می شود.

رجبی همچنین به پروژه بزرگ “پل تا پل” اشاره و تصریح کرد: این پروژه  ۱۲ سال قبل کلید خورده بود و بخشی از املاک این منطقه خریداری اما مبالغ مورد نظر پرداخت نشده بود.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته با تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری و با تکیه بر توان و ظرفیت درون سازمانی، ضمن پرداخت بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی به طلبکاران هم اکنون با رشد بیش از ۵۰ درصدی در حال انجام است،افزود: این پروژه علاوه بر کاهش بارترافیک، حلقه اتصال مرکز به شرق استان می شود و با تحقق آن فصل تازه ای از توسعه ساری ورق خواهد خورد.

رجبی، مسیر دوچرخه سواری و پیاده رو را از دیگر کاربری های این پروژه عنوان کرد و افزود: نیمی از مسیر این پروژه بازگشایی و مابقی در حال تملک است.

وی گفت: طرح سنگ فرش خیابان های مرکزی ساری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به مناقصه گذاشته و در روزنامه نیز درج آگهی شد و تا دو هفته دیگر پیمانکار مشخص می شود.

شهردار ساری به پروژه ابن شهر آشوب در مرکز استان اشاره کرد و گفت: ماهانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اجاره از سوی شهرداری ساری پرداخت می شد.

وی افزود:مالکین نامه های متعددی به شورای اسلامی شهر و دادستانی داشتند که ۶ تا ۷ سال قرارداد دارند در حال حاضر به مالکان قول داده شد تا یک ماه دیگر مغازه ها به سرانجام و بهره برداری برسد.

رجبی پرداخت ماهانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان شهرداری را بزرگترین مشکل موجود برای شهرداری و سد راه شتاب حرکت به سمت توسعه بیشتر شهر ساری عنوان کرد و افزود: این میزان حقوق، با مجموعه حقوق شهرداری های شهرهای آمل،بابل، نوشهر، چالوس، جویبار، نکا و قائمشهر برابری می کند.

شهردار ساری در مجموع، پرداختی های ماهانه شهرداری را با احتساب ۳ میلیارد و ۷۰۰ تومان بدهی گذشته، ۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد، یادآورشد: با تلاش همکاران ما در خانواده بزرگ شهرداری ساری و استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون دریافت تسهیلات این مبلغ قابل توجه پرداخت می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زباله سوز ساري شهردار ساری میلیارد تومان شهرداری ساری شهردار ساری ترین پروژه زباله سوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: در یک سال گذشته عمر خدمتی ام به وعده‌هایی که دادم یا تحقق یافته و یا در حال انجام است.

شهردار رشت به اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در این شهر بیان کرد: در برخی پروژه‌های عمرانی شهری رشت از تعهدات جلوتر هستیم.

شوقی با اشاره به اقدامات رضایت بخش مدیریت شهری در اجرای طرح میثاق رشت اضافه کرد: تقاطع حمیدیان و رودباری بالای ۲۰ درصد پیشرفت، تقاطع شهید باهنر بالای ۳۰ درصد پیشرفت و تقاطع امام حسین نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کار سخت و زیر زمینی پروژه میثاق به اتمام رسیده است، افزود: کارها با همراهی مردم و دستگاه‌های اجرای به سرعت در حال انجام است.

شهردار رشت از پیشرفت ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت خبر داد و اضافه کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف شهر، رشت به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

به گفته شوقی، ساخت سرویس بهداشتی، ساماندهی کف پوش‌ها، لایروبی رودخانه‌ها، ممیزی املاک، اجرای آسفالت و بازگشایی معابر شهری بخشی از اقدامات مدیریت شهری رشت بوده است.

وی با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهری رشت افزود: ۵۰ درصد خدمات شهری رشت الکترونیکی شده و مابقی هم در دست اقدام است و الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمانی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6091195

دیگر خبرها

  • پیشرفت پروژه‌های شهرداری حمیدیا در قاب تصویر
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک