Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-29@05:30:53 GMT

تولید نفت امارات طبق وعده کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۵۱۴۸

تولید نفت امارات طبق وعده کاهش یافت

امارات متحده عربی به منظور جبران مازاد تولید نفت در ماه اوت، تولیدش در سپتامبر را هشت درصد کاهش داد و به ۲.۴۷۶ میلیون بشکه در روز رساند و به نرخ پایبندی ۱۱۶ درصد به توافق اوپک پلاس دست یافت.

این تولیدکننده عضو اوپک در ماه اوت ۲.۶۹۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود که ۱۰۳ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه تولید ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۹۰ میلیون بشکه در روز تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود.

 

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اول سپتامبر در توییتی قول داد این کشور مازاد تولیدش را که به دلیل تقاضای بالاتر برای برق بوده است، جبران کند.

 

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) که عمده نفت این کشور را تولید می کند ۱۶ سپتامبر اعلام کرد فروش همه گریدهای نفتی را در اکتبر ۳۰ درصد و در  نوامبر ۲۵ درصد کاهش می دهد.

 

اعضای اوپک پلاس که در ماههای قبل مازاد تولید داشته اند تا ۳۱ دسامبر فرصت دارند تا با کاهش بیشتر عرضه، مازاد تولیدشان را جبران کنند. مهلت قبلی تا پایان سپتامبر بود اما عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس پذیرفتند که این مهلت عملی نبوده است.

 

بر اساس گزارش پلاتس، بررسی تهیه شده برای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که ۱۷ سپتامبر نشست مجازی داشت، نشان داد که کشورهای مشارکت کننده در این گروه از ماه مه تا اوت مجموعا ۲.۳۷۵ میلیون بشکه در روز مازاد تولید داشته اند. نشست بعدی این گروه در ۱۹ اکتبر برگزار می شود.

برچسب هاامارات متحده عربی توافق اوپک سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: امارات متحده عربی توافق اوپک سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه در روز مازاد تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟