Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا حیدری روز چهارشنبه با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی مجازی توییتر نوشت: با توجه به افزایش آمار دانش‌آموزان و معلمان مبتلا به ویروس کرونا، ستاد استانی باید در باب تعطیلی مدارس به صورت قاطع تصمیم‌گیری کند.
وی افزود:  سلامت فرزندان و معلمان عزیزمان در خطر است.

رییس شورای شهر مشهد در این متن، رویکرد تمرکزگرا را در اداره کشور ضدتوسعه و آسیب‌زا توصیف و بیان کرد: است، حداقل حوزه سلامت را از این آسیب مصون نگه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که نیمی از آنها در مشهد به مدرسه می‌روند.

بنا بر اعلام اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میزان مراجعه دانش‌آموزان در این استان به مدرسه برای حضور فیزیکی در کلاسهای درس بین ۱۰ تا ۴۰ درصد جمعیت آنها در مناطق مختلف است. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد آخرین وضعیت این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری را از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا "قرمز" اعلام کرده است. 

همچنین مسوولان خراسان رضوی بخاطر همین شرایط کلیه هموطنان را از سفر به این استان و مشهد در آخرین روزهای ماه صفر نهی کرده‌اند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۷۹ هزار و ۸۲۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۷ هزار و ۴۱۹ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۳۹۴ هزار و ۸۰۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۳۶ میلیون و ۲۶ هزار و ۷۷۷ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۵۳ هزار و ۹۲۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۲۹ میلیون و ۹ هزار و ۶۸۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۶۷۹ هزار و ۹۰۸ بیمار کووید ۱۹ و ۲۱۵ هزار و ۳۹ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

برچسب‌ها کرونا مدارس توییتر تعطیلی مدارس مشهد محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آغاز سال تحصیلی در کشورهای جهان در سایه کرونا مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس توییتر تعطیلی مدارس مشهد محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد دانش آموزان کرونا مدارس توییتر تعطیلی مدارس مشهد محمدرضا حیدری شورای اسلامی شهر مشهد دانش آموزان اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: برای برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۴ درصد شعب اخذ رای مشهد در مساجد، ۵۷ درصد در مدارس و بقیه نیز در ادارات و دانشگاه‌ها و فرهنگسرا‌ها جانمایی شده اند.

مهدی ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات در روز ۱۱ اسفند ماه در هزار و ۸۱۰ شعبه اخذ رای برگزار شد که در روز ۲۱ اردیبهشت ماه و دور دوم انتخابات مجلس این کارزار سیاسی در هزار و ۲۰ شعبه برگزار می‌شود، نزدیک به ۶۰ شعبه اخذ رای از این تعداد سیار است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: در دور اول انتخابات، رقابت مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان انجام می‌شد و از طرفی با شمار رای دهندگان زائر و مسافر در مشهد نیز مواجه بودیم.

به گفته وی، در دور دوم فقط جمعیت زیر پوشش حوزه انتخابیه مشهد و کلات که در مرحله اول رای داده اند و یا اصلا رای نداده اند قادر به شرکت در انتخابات هستند، لذا با محدود شدن جمعیت رای دهندگان در مرحله دوم روبرو هستیم.

ناصری افزود: مرحله نخست انتخابات مجلس در خراسان رضوی با ۴۸۹ داوطلب برگزار شد، اکنون این رقابت بین ۲ داوطلب انجام می‌شود، لذا در دور دوم انتخابات حدود ۸۰۰ شعبه اخذ رای در مشهد در مقایسه با دور نخست کاهش یافته و در حقیقت شعبی که کمتر از ۳۰۰ رای داشته اند در دور دوم حذف و یا با دیگر شعب ادغام شده اند.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.

تکلیف ۱۷ نفر از ۱۸ نماینده در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی در دور نخست انتخابات مجلس مشخص شد و یک نماینده دیگر باید از میان ۲ نامزد برای تصاحب یک کرسی دیگر حوزه انتخابیه مشهد و کلات روز ۲۱ اردیبهشت ماه در دور دوم انتخابات برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • حکم اسرائیل برای تعطیلی دفتر الجزیره
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند