Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اعلام خبر قرائت سراسری زیارت حضرت اباعبدالله حسین(ع) ساعت ۱۰ صبح روز اربعین گفت: آئین اربعین سال جاری متفاوت تر از هر سال در قالب برنامه‌های شاخص فرهنگی و آئینی برگزار می‌شود. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز افزود: ویژه برنامه اربعین با رویکرد پویش‌ها و برنامه‌های مردمی برنامه ریزی شده است و این در حالی است که توفیق پیاده روی اربعین روزی زائران حضرت اباعبدالله حسین(ع) برای سال جاری نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم دیندار و مومن به صورت خودجوش به پویش‌ها و برنامه‌های ویژه این ایام ملحق شدند و در قالب گروه‌های جهادی و هیأت‌های دینی مانند همیشه عرض ارادت خود را به ساخت سید و سالار شهیدان کربلا نشان دادند. 

حجت الاسلام ولایی با اشاره به مسؤولیت برپایی آئین اربعین حسینی که برعهده وزارت کشور است عنوان کرد: این امر قابل پیش بینی بود که مسؤولان با توجه به شرائط کرونا و تصمیم‌های اتخاذ شده برنامه‌های روز اربعین را لغو کنند.

پویش‌‍های مردمی و جهادی پای کار اربعین آمدند

وی افزود: از این رو گروه های مردمی به صورت خودجوش با برپایی موکب در مقابل خانه خانواده شهداء مواکب اربعین حسینی را با هدف تبیین قیام و واقعه عاشورا برپا می‌کنند.

حجت الاسلام ولایی به اجرای برنامه «به تو از دور سلام» با هدف ارتباط تصویری زنده مداحان و سخنرانان در روز اربعین با همت هیؤت های مذهبی اشاره کرد و این ویژه برنامه را فرصتی برای تعمق باورهای ایمانی مردم خواند. 

وی بیان کرد: برنامه « مواسات و نذر خدمت» نیز از دیگر برنامه هایی است که با هدف کمک‌های مومنانه شهروندان در جهت تولید و توزیع ماسک رایگان، اطعام روز اربعین و توزیع آن میان خانواده‌های بی بضاعت انجام می‌شود.

نذر اربعین هیأت‌های مذهبی توزیع مواد بهداشتی و ماسک میان قشر کم درآمد و نیازمند جامعه است. همچنین تجمع در کار نیست و عزاداری‌ها در منزل انجام خواهد شد.

 

به گفته حجت الاسلام ولایی، طرح « صاحب خانه اربعینی» ویژه صاحب خانه های خیرخواه به منظور بخشش هزینه اجاره برمبنای وسع مستأجر، طرح « خرید تبلت» برای دانش آموزان خانواده های کم بضاعت، طرح « پویش کاسب اربعینی» ویژه اصناف که به مناسبت اربعین قیمت کالاهای خود را کاهش و یا حتی صلواتی عرضه می کنند از دیگر طرح های مردمی اربعین است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز عنوان کرد: پویش‌های مردمی و جهادی به مناسبت اربعین با عنوان «تلاوت جمعی زیارت اربعین» با محوریت خانواده، پویش «همدلی با بیماران صعب العلاج» برای کودکانی که با بیماری صعب العلاج در خانواده ای محروم هستند و ... بخشی از حرکت‌ها و پویش‌های مردم به مناسبت اربعین حسینی است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین استان البرز البرز تبلیغات حجت الاسلام روز اربعین پویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • هفدهمین کاروان زیر سایه خورشید در مسیر استان سمنان
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها