Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از اروند موعود شمخانی افزود: سیل سال گذشته شرایط سخت و فوق بحرانی را بر منطقه تحمیل کرد ولی در چنین شرایطی، اتخاذ تصمیمات سخت اما مهم و درست بر مبنای داده های علمی بسیار حائز اهمیت بود .
وی اظهار کرد: متاسفانه خروجی های خرمشهر – اهواز، جاده امام صادق و محور آبادان به اهواز توسط سیل بسته شده بودند و فقط یک راه خروجی برای منطقه باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تنها خروجی منطقه محور آبادان – ماهشهر بود که باید برای حفظ آن بهترین راهکار را ارائه می دادیم.
شمخانی تصریح کرد: متاسفانه آب از طریق هور شادگان وارد این محور شد و خروجی آب از زیر جاده توسط کانال ها نیز محدود بود.
وی با اشاره به تصمیم گیری ستاد بحران استان خوزستان در جلسه شادگان گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد سه کیلومتر از مجموع سی کیلومتر دیواری که دور آبادان کشیده شده بود تخریب شود تا آب از این منطقه با سهولت عبور کند.
شمخانی بیان کرد: ما در تصمیمی سخت ولی در نهایت تدبیر، سه کیلومتر از دیوار را فدای شهر کردیم تا آب وارد جاده آبادان – ماهشهر نشود و حتی با این کار مانع ورود قطره ای آب به شهر شدیم.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بدون شک اگر این تصمیم اجرایی نمی شد آب وارد شهر می شد و پیامدهای سختی برای شهروندان داشت.
وی در خصوص عدم بازسازی سه کیلومتر دیوار تخریب شده گفت: جاهایی که مانع طبیعی وجود دارد نیازی به حصارکشی نیست و آبی که در آن منطقه ورود کرد باعث ایجاد مانع طبیعی شده است.
شمخانی در ادامه افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد امنیت در منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد؛ ما در سیل جهادی ایستادیم و جهادی هم اعلام می کنیم عملکردی سریع، حیاتی و مدبرانه در زمان سیل داشتیم.

46

کد خبر 1440768

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • وقوع زلزله در این استان
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • لحظه فرو ریختن سقف مسجد مشهور بر اثر سیل
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • فرو ریختن سقف دانشگاه پس از بارش شدید باران در عربستان (فیلم)
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر