Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:15:54 GMT

سامانه انتقال سد آزاد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۷۲۵۳

سامانه انتقال سد آزاد 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامران خرم صبح امروز در دیدار رئیس کمیته امداد کشور با استاندار و جمعی از مسوولان استانی اظهار کرد: در حوزه مهار آبهای مرزی در مرحله اول 16 هزار و 810 هکتار پروژ داشتیم که براساس تخصیص ابلاغی سال 98 در بخش مرزی این رقم به 50 هزار و 959 هکتار رسید.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به این رقم نیاز به کارهای توسعه‌ای است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از طرح‌های حیاتی و مهم طرح سامانه سد آزاد و انتقال است که به این پروژه جدیدا، پروژه آبرسانی به شهرهای دهگلان و قروه نیز اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: پروژه سد آزاد صد در صد اجرا شده و سامانه انتقال نیز 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آبرسانی به  شهرهای یاد شده در حال انجام است.

خرم یادآور شد: کل اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها یک‌هزار و 440 میلیارد تومان است که براس سد آزاد و سامانه انتقال آب هزینه شده است و برای اینکه آبرسانی به شهرهای قروه و دهگلان نهایی شود اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژهای مسیر نیز 200 میلیارد تومان نیز اعتیار لازم است که در مجموع برای پروژه‌های در دست اقدام یاد شده 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: این پروژه، سه واحد نیروگاه تلمبه‌‌ ذخیره‌ای دارد که اگر به بهره‌برداری برسند در اقتصادی کردن طرح تاثیرگذار خواهند بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه از اهداف پروژه انتقال هفت متر مکعب در ثانیه آب است، اضافه کرد: پروژه آبرسانی 83.6 کیلومتر خط انتقال و 68.6 کیلومتر لوله فولادی دارد و 15 کیلومتر تونل اصلی را دربردارد.

خرم بیان کرد: از چهار هزار و 300 هکتار اراضی اطراف سد، وزارت نیرو آمادگی دارد برای مساحت 2 هزار و  85 هکتار به عنوان بخش اول سامانه انتقال در قالب سه ناحیه آب تامین کند.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان آب سد کمیته امداد میلیارد تومان سامانه انتقال سد آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان