Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ۲۲ سپتامبر سال جاری میلادی، یکی از مقام‌های شیلات کره جنوبی که ۴۷ ساله بود به ضرب گلوله ارتش کره شمالی حین ورود به آب‌های این کشور کشته شد.

سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی در جریان جلسه پارلمانی این کشور گفت:‌ با توجه به این رویداد، ‌کره شمالی عذرخواهی کرد و قول داد تا اقداماتی را در راستای جلوگیری از وقوع رویدادهای مشابه انجام دهد اما به درخواست‌های ما برای انجام تحقیقات مشترک تاکنون پاسخی نداده و علیه عملیات عادی ما در آب‌های خودمان تهدید هم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی ۲۷ سپتامبر به کره جنوبی هشدار داد تا برای جستجوی جسد این مقام وارد آب های این کشور نشود.

وزیر دفاع کره جنوبی همچنین گفت:‌ ما در حال بررسی و تحلیل اوضاع هستیم. تاکنون، ما بر اساس تحلیل‌های خودمان اقدام کرده‌ایم.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد، عذرخواهی سریع کره شمالی بابت کشته شدن این مقام شیلات نشان می‌دهد که این کشور به دنبال مدیریت اوضاع برای اجتناب از رویگردانی و نظر سوء مردم کره جنوبی نسبت به پیونگ یانگ است.

این وزارت خانه در بیانیه خود آورده است: نظر اکثر مردم کره جنوبی درباره این عذرخوهی این است که این کشور تلاش کرد تا اوضاع را مدیریت کند و اینکه عذرخواهی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در واکنش به درخواست سئول برای توضیح مربوط به کشته شدن این مقام دولت سئول بوده است.

وزارت خارجه کره جنوبی ادامه داد: از زمان وقوع این رویداد، هیچ اقدام غیرمعمولی از سوی ارتش کره شمالی رصد نشده و نشان می‌دهد که این کشور تمام تلاش خود را برای بهبود ناشی از سیلاب‌ها و توفان‌های اخیر به کار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی تنش نظامی دفاع کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی

جانشین پلیس راه کشور گفت: شب گذشته به دلیل بارش باران در جاده کرج - چالوس شاهد ریزش سنگ بودیم که امروز هم خطر ریزش سنگ در این مسیر وجود دارد.

سرهنگ سیاوش محبی به ایرنا اظهار کرد: اتوبان شمال شب گذشته در محدوده تونل شماره ۱۲ از ساعت ۱۰ و ۲۲ دقیقه تا ساعت پنج امروز به دلیل ریزش سنگ مسدود بود که پس از پاکسازی، بازگشایی شد.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک جاده های کشور به ویژه جاده‌های شمالی،خاطر نشان کرد: ترافیک در همه محورهای مواصلاتی به ویژه مسیر برگشت از استان های شمالی به طرف تهران با پایان یافتن تعطیلات سنگین و پر حجم است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: د محور چالوس بدلیل ترافیک پرحجم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز شمال به جنوب یکطرفه شده است.

محبی ادامه داد:درمحور هراز از ساعت ۱۵ امروز تردد وسایل نقلیه از آبعلی به سمت آمل ممنوع شد و از آمل به سمت رودهن یا آبعلی مسیر یکطرفه است تا زمانی که بار ترافیکی تخلیه شود.

وی ادامه داد: در محدوده پاسگاه لاریجان و قبل از شهر مرزن آباد شاهد پس زدگی ترافیک هستیم و در سایر محورهای مواصلاتی ترافیک پر حجم و روان است.

جانشین پلیس راه کشور گفت: به رانندگانی که هنوز مسیر بازگشت را آغاز نکردند توصیه می شود که بازگشت خود را به فردا موکول کنند تا ترافیک کمتری را در جاده ها تجربه کنند.

محبی ادامه داد: اگر رانندگان در این ساعات سفر بازگشت خود را آغاز کنند با تاریکی شب و پیک ترافیک مواجه می شوند و ممکن است ساعت ها پشت ترافیک بمانند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس؛ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور