Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس با برپایی نشستی، روسای جهاددانشگاهی استان فارس و دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تفاهمنامه همکاری امضا و مبادله کردند.

در جلسه‌ای که به میزبانی جهاددانشگاهی و با حضور بابایی، رئیس و جمعی از معاونان این نهاد و فاضل‌نیا رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون با جهاد دانشگاهی استان فارس در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به امضا روسا و معاونان آموزشی این دو نهاد علمی و پژوهشی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، از مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه می‌توان به تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی با رویکرد مهارت‌محور و فناورمحور، انجام پژوهش‌های کاربردی ـ مطالعاتی به صورت مشترک، ایجاد زمینه‌های لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی، بهره‌مندی طرفین از امکانات سخت‌افزاری و توانمندی‌های علمی، همکاری در برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی، همکاری مشترک در راه‌اندازی مراکز پژوهشی و خدمات تخصصی و برخی موارد دیگر اشاره کرد.

رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این نشست ضمن قدردانی از روحیه تعامل‌گرای مستتر در سطح مدیریت و ارکان مختلف جهاد دانشگاهی استان فارس، بر ضرورت استفاده از چنین ظرفیتی برای توسعه منطقه تأکید و خاطر نشان کرد: یکی از بسترهای اساسی توسعه، هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌هایی است که با رویکردهای علمی به دنبال حل مسائل جامعه هستند.

دکتر غریب فاضل‌نیا ادامه داد: امیدواریم به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و جهاد دانشگاهی فارس و با هرچه شفاف‌تر شدن مسیرها و بسترهای همکاری‌های مشترک، بتوانیم از مجموعه‌ی توانمندی‌های علمی و فرهنگی هر دو طرف برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه استفاده کنیم.

فاضل‌نیا با اشاره به انتظارات عمومی مردم در شهرستان کازرون و مناطق پیرامون آن از دانشگاه سلمان فارسی و با قدردانی از پیگیری‌های مدیر جهاد دانشگاهی واحد کازرون، برای انعقاد این تفاهم‌نامه، افزود: مطالبه عمومی مردم این است که دانشگاه سلمان فارسی را پیشران توسعه قرار دهیم و خدمات آن را به سطوح مطلوب‌تری ارتقا دهیم که این مهم جز با گام‌های بلند و جهادگونه محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه سلمان کازرون گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی نیز نشان داده است که ذیل چنین گفتمانی به مسائل عمومی جامعه ورود پیدا می‌کند و بنابراین می‌توان به صورتی هم‌افزا برای تحقق مطالبه عمومی و برحقِ مردم شریف کازرون مبنی بر تقویت دانشگاه سلمان فارسی به عنوان قطب علمی منطقه که مطالبه‌ای برای توسعه استان فارس نیز محسوب می‌شود، عمل کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس نیز، با تاکید بر ضرورت همکاری‌های مشترک بین نهادهای علمی، خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با رویکردهایی کاربردی که در حوزه‌های آموزش و پژوهش دارد، می‌تواند در کنار دانشگاه‌های معتبر کشور به ارائه خدمات گوناگون پرداخته و در این راستا برای ارتقا سطح علمی و کاربردی نمودن آموزش‌ها و ارائه‌ی مهارت به طیف‌های مختلف جامعه ارائه خدمات داشته باشد.

دکتر مظاهر بابایی استفاده از پژوهش‌های فناورانه و کاربردی در کنار آموزش‌های صفر تا صد در چرخه‌ی مهارتی را از رویکردهای برجسته جهاد دانشگاهی برشمرد و افزود: همکاری و تعامل با نهادهای علمی و معتبری مانند دانشگاه سلمان فارسی کازرون را جزو مأموریت‌های این نهاد می‌دانیم و امیدواریم به دنبال امضا تفاهم‌نامه‌ی مشترک، بتوانیم شاهد آغاز فصل مناسب و اثرگذاری از فعالیت‌های موثرتر دانشگاهی در سطح شهرستان کازرون باشیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس همچنین بافت اجتماعی و گرایش عمومی مردم کازرون به حمایت از فعالیت‌های دانشگاهی را از بسترهای مناسب برای توسعه‌ی موثر فعالیت‌های علمی در سطح این شهرستان برشمرد و گفت: در صورتی که مجموعه مدیریتی شهرستان کازرون بتواند امکانات لازم را فراهم کند، ما می‌توانیم مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را با همکاری و پشتیبانی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این شهرستان ایجاد کنیم. با توجه به شناختی که از مردم کازرون داریم و اینکه همیشه شاهد بوده‌ایم این مردم به دنبال علم و تحصیل و خلاقیت و نوآوری بوده‌اند، این مسئله دور از دسترس نیست. 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه سلمان فارسی جهاددانشگاهی فارس تفاهمنامه دانشگاه سلمان فارسی کازرون جهاد دانشگاهی استان فارس تفاهم نامه ی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، در ابتدا جبلی در کنار داود میرباقری (کارگردان) ، برمهانی (معاون سیما) و حسین طاهری (تهیه‌کننده) و گروه همراه به تماشای سکانس‌هایی از پروژه نشستند و بخش هایی از سریال در حضور وی تصویربرداری شد. در ادامه میرباقری و طاهری، رئیس سازمان صداوسیما را در جریان روند تولید سریال قرار دادند و توضیحاتی درباره لوکیشن آتشکده ماربین ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: کدام بازیگران سینما در نقش معلم ظاهر شدند؟

انوش معظمی، امیررضا دلاوری، فرخ نعمتی و حسام منظور از جمله بازیگرانی بودند که در لوکیشن آتشکده ماربین حضور داشتند و مقابل دوربین رفتند.

سکانسی که در بازدید جبلی تصویربرداری شد، مربوط به بازی انوش معظمی و حضور هنروران بسیاری بود که در کنار این بازیگر قرار داشتند.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این سریال گفت: ما در سازمان صداوسیما تمام هم و غم و تلاشمان این است که نیازهای این مجموعه فاخر و تاریخی و جریان ساز تامین شود. خوشبختانه مراحل تولید اعم از تهیه و تامین زیرساخت ها و ساخت و سازها و یا تامین مراحل مختلف تولید طبق برنامه پیش می رود.

وی ادامه داد: امسال یکی از سخت ترین سال‌های تولید سریال در طول این هفت سال است که تولید این سریال آغاز شده است. می توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت ساز است. لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت ها و اختیاراتمان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال زدنی کار را پیش می برند. در سرمای زمستان و در مناطق پربرف و در گرمای تابستان زیر آفتاب کار را با دقت و وسواس و حساسیت کار را دنبال می کنند. امیدوارم ما و همکارانمان در سازمان و به خصوص سیمافیلم هم بتوانیم همچون گذشته در خدمتشان باشیم.

در ادامه میرباقری درباره روند تولید سریال افزود: فصل تولد سلمان را گرفته ایم و این روزها کار ادامه دارد. در اصل سکانس ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می رود.

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاشمان می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

اینجا یک دانشگاه عظیم است

حسین طاهری هم درباره تولید سریال گفت: سلمان فارسی یکی از مجموعه های بزرگ صداوسیماست که در تولید آن هم نگاه مدیران و هم نگاه ما به آینده و نسل های بعدی است. اینجا یک دانشگاه عظیم است که نسل ها را برای صنعت فیلمسازی رشد می دهد.

وی ادامه داد: در معماری مجموعه تلاش شد تا یک کار جدی از ایران باستان را به جا بگذاریم. دوره ای که مغفول مانده بود اما با همت دکتر جبلی این بستر ایجاد شد.

جبلی در انتها به تماشای راش هایی از سریال نشست و با طاهری، میرباقری و احمدجو درباره قصه و بخش های مختلف این سریال گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229250 برچسب‌ها سریال

دیگر خبرها

  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • رقابت بیش از 8 هزار نفر فردا در آزمون استخدامی آموزش و پرورش