Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به قلم عبدالباری عطوان، سردبیر این روزنامه، نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سبب روش نمایشی خود در ابتلای ساختگی به ویروس کرونا موجب تمسخر شد. به طوری که شماری (اقلیت) ابتلای وی به کرونا را باور کردند و شماری (اکثریت) این موضوع را باور نمی‌کنند و نزاع بین دو طرف در این باره همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهور آمریکا کمتر از چهار روز در بیمارستان بستری بود و طی آن روز‌ها مدعی شد مثل همیشه وظایف خود را به عنوان رئیس جمهور انجام می‌داد. کاخ سفید برخی تصاویر ویدئویی از وی پخش کرد که نشان می‌دهد برخی پرونده‌ها مقابل وی قرار گرفته است و برخی برگه‌ها را امضا می‌کند. اما وقتی که برخی کارشناسان متخصص این تصاویر را بزرگ کردند، متوجه شدند که این برگه‌ها سفید بوده است.

بسیاری، از جمله ما بر این باوریم که این ماجرای ابتلای ترامپ به کرونا نمایش انتخاباتی است که چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد تا آنجا که ممکن است همدردی رأی دهندگان را جلب کند و همچون قهرمانی نشان داده شود که این ویروس لعنتی را شکست داده است و در مقایسه با گذشته قدرتمندتر ظاهر شود و از این طریق «بسته‌ای» از دروغ‌ها را به پرونده سنگین دروغ‌های خود بیفزاید؛ پرونده‌ای که یک سوم دروغ‌های آن مرتبط به ویروس کروناست.

عطوان در ادامه نوشت: من شخصا تقریبا شش ماه پیش در سفر کاری به مادرید، به ویروس کرونا مبتلا شدم و دستکم بیش از ده روز در بستر بیماری گذراندم و به رغم اینکه نشانه‌های بیماری شدید نبود و صرفا تب بالایی داشتم، گاهی سرفه می‌کردم و هیچ نوع مشکل تنفسی نداشتم، در منزل ماندم و به بیمارستان نرفتم یا به پزشک مراجعه نکردم و با اینکه سن من از ترامپ بسیار کمتر است، ضعف بسیار شدیدی داشتم.

او افزود: ممکن است برخی بگویند من رئیس جمهور بزرگ‌ترین کشور جهان نیستم. در نتیجه کادر پزشکان متخصص که بر سلامت من نظارت دارند، در اطرافم نیستند. این درست است؛ اما بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بزرگ، که حدود بیست سال جوان‌تر از ترامپ است، پس از ابتلا به کرونا حدود دو هفته در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند و فعالیت طبیعی خود را پس از سه هفته آغاز کرد و ضعف در وی واضح و روشن بود.

دونالد ترامپ تلاش می‌کند خود را سوپرمن معرفی کند که از بیماری‌ها مصون است و می‌تواند همه ویروس‌های روی زمین را شکست دهد. از این رو، نخستین کاری که پس از ترک بیمارستان انجام داد، برداشتن ماسک به روش فیلم‌های هالیوودی بود. وی از آمریکایی‌ها خواست از منزل خود خارج شوند و بدون هیچ ترسی زندگی طبیعی خود را داشته باشند. وی با نشان دادن علامت پیروزی، در توئیتر نوشت «از این بیماری نترسید، زیرا شما آن را شکست خواهید داد. ما بهترین تجهیزات پزشکی جهان را در اختیار داریم و هر لحظه ممکن است واکسن تولید شود.»

چطور ممکن است آن طور که ترامپ می‌گوید این بیماری ترسناک نباشد؟ آن هم در حالی که به مرگ بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی منجر شده، تاکنون اقتصاد را ویران و ۴۰ میلیون نفر را بیکار کرده و آمار مبتلایان همچنان در حال افزایش است. آیا چنین فردی برای رهبری آمریکا و جهان شایستگی دارد و آیا حق پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؟

بیشتر بخوانید

بازگشت رئیس‌جمهور آمریکا به کاخ سفید/ ترامپ: بزودی فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز می‌کنم ترامپ به محض ورود به کاخ سفید ماسکش را برداشت

پیش از نگاشتن این مقاله، با دوست عرب خود که پزشک فارغ التحصیل از دانشکده هاروارد است، تلفنی گفتگو کردم و از وی در خصوص نشانه‌های اولیه این بیماری پرسیدم. وی گفت جزئیات بیماری وی ضد و نقیض است و هیچ کس وجود ندارد که از التهاب ریه رنج ببرد و طی چهار روز از بیمارستان خارج شود. اقدامی که در این باره اتخاذ می‌شود، جلوگیری از مرخص شدن بیمار تا بهبودی کامل است. وی که چهل سال تجربه کاری در انگلیس دارد، گفت همه ویروس‌ها در موج نخست قوی و کشنده هستند. پس از آن تضعیف می‌شوند. آنفلوانزا هم این گونه بود. شاید جان باختن صد‌ها تن در انگلیس، اسپانیا، فرانسه و آمریکا به منزله ادله‌ای در اثبات این نظریه باشد. تکرار این آمار در موج دوم به رغم افزایش گسترده شمار مبتلایان، نکته قابل توجه است. این بدان معناست که اطلاعات بسیار کمی که درباره سلامتی ترامپ منتشر شد، موثق و درست نیست.

به اطلاعاتی که از جانب تیم پزشکی دونالد ترامپ منتشر می‌شود، اعتماد نداریم. بعید نیست که این اطلاعات جعلی باشد. همان طور که کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا، با نشان دادن موادی در تلویزیون این کشور گفت آن‌ها مواد بیولوژیکی و شیمیایی از کارگاه‌های صدام حسین (رئیس جمهور معدوم عراق) هستند سپس بازگشت و عذرخواهی کرد که آژانس اطلاعات آمریکا وی را گمراه کرده است، بعید نیست که این تیم پزشکی هم دروغ گفته باشد. نباید روش تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس، در این خصوص را هم فراموش کرد که با چنین روشی پارلمان کشورش را درباره عراق فریب داد.

آیا ترامپ به رأی‌دهندگان نژادپرست خود متعهد نشد که در صورت برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عظمت این کشور را بازمی گرداند؟ آیا وعده‌های خود را در این باره محقق کرد؟ یا طی چهار سال موفق به از بین بردن هیبت و اعتبار این کشور شد و آن را از عرش به فرش رساند و در شکست ویروس کرونا و همچنین شکست دادن چین، روسیه یا حتی کره شمالی، به سختی شکست خورد؟

در انتهای این مطلب آمده است: ترامپ نه تنها رهبر شکست خورده، بلکه نماینده شکست‌خورده‌ای است. طی ماه‌های آینده واقعیت‌های زیادی فاش خواهد شد که نادانی و دروغگویی وی را برملا می‌کند. خواه وی در انتخابات آینده پیروز شود یا شکست بخورد. در آینده شاهد جنجالی‌ترین نمایش‌های جهانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرمن شدن پس از پرسپولیس/ استقلال زیر آسمان آبی شهر

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا ۲ بازی برگزار شد و در پایتخت ایتالیا، بایرلورکوزن موفق شد با شکست گرگ‌ها نیمی از راه صعود را طی کند و آتالانتا در فرانسه مقابل مارسی متوقف شد.

در ورزشگاه المپیکو رم گرگ‌ها میزبان شاگردان ژابی آلونسو بودند اما در نهایت این بازی با پیروزی ۲ بر صفر بایرلورکوزن به پایان رسید تا عملا یک پای نماینده ژرمن‌ها به فینال رسیده باشد. در این بازی سردار آزمون تا دقایق پایانی روی نیمکت رم بود و در دقایق کوتاهی که در زمین حضور داشت نتوانست برای تیمش گلزنی کند.

خوان آخر سابریست‌ها برای رقابت در پیست پاریس

شمشیربازان سابر ایران رقابت داخلی برای حضور در رقابتهای انفرادی المپیک پاریس دارند و سه مسابقه پیش رو تکلیف آنها را مشخص خواهد کرد.

شمشیربازی ایران به لطف سابر توانست در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشد. سابر برای دومین دوره متوالی موفق شد سهمیه تیمی المپیک را بگیرد. بر این اساس سه نفر در جدول انفرادی و چهار نفر (سه نفر به همراه یک نفر ذخیره) در جدول تیمی حضور خواهند داشت.

ضعف تراکتور مقابل بزرگان؛ ۲ در مقابل ۱۸!

تراکتور در فصل جاری از ۱۸ امتیاز ممکن برابر تیم‌های مدعی، تنها ۲ امتیاز کسب کرده است.

تراکتور و استقلال در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال (چهارشنبه) در ورزشگاه یادگارامام (ره) به تساوی بدون گل رضایت دادند. تقسیم امتیازات در تبریز به لطف تساوی پرسپولیس و سپاهان، آبی‌های پایتخت را با ۵۴ امتیاز در صدر نگه داشت و تی‌تی‌ها با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم ابقا شدند اما این تساوی، آمار تامل‌ برانگیزی برای تراکتور برابر تیم‌های برتر جدول لیگ برتر پدیدار ساخت.

حجازی سرپرست استقلال شد

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال به عنوان سرپرست این تیم انتخاب شد.

فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، آتیلا حجازی، بازیکن پیشین این تیم را به عنوان سرپرست جدید آبی‌پوشان انتخاب کرد.

کادر فنی تیم ملی والیبال تکمیل شد/ لئونادرو هم به ایران آمد

مربی برزیلی تیم ملی والیبال به ایران آمد تا به اردوی تیم ملحق شود.

تمرینات تیم ملی والیبال ایران از نیمه فروردین امسال با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی- فرانسوی از پنجم اردیبهشت با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت و مارسلو مربی بدنساز تیم ملی والیبال ایران نیز روز دوشنبه با ورود به تهران به کادر فنی تیم ملی پیوست.

پایان تمرین استقلال با هجوم هواداران به زمین + ویدیو

جلسه تمرینی امروز استقلال با هجوم هواداران به زمین به پایان رسید. جلسه تمرینی بازیکنان استقلال امروز (جمعه) با حضور هواداران به میزبانی کمپ مرحوم حجازی برگزار شد.

* هواداران آقا و خانم از ساعت ۱۲ وارد کمپ شدند و پیش از ورود بازیکنان به تشویق اعضای تیم پرداختند.

* امیرحسین صادقی، حمید بابازاده، رضا رجبی، بهتاش فریبا، کامیار کاردان و عباس سرخاب دو پیشکسوت آبی پوشان بودند که در جلسه تمرینی امروز حضور داشتند. مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال در این تمرین غایب بود.

تمجید ژاپنی‌ها از شهاب زاهدی/ لژیونر ایرانی مدعی آقای گلی جی لیگ

رسانه‌های ژاپنی به تمجید از عملکرد شهاب زاهدی پرداختند.

آویسپا فوکوئکا امروز (جمعه) در هفته یازدهم جی لیگ ژاپن، میزبان تیم گامبا اوزاکا بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.  شهاب زاهدی مهاجم ایرانی در دقیقه ۲۲ از زمین خودی دروازه حریف را گشود. به این ترتیب فوکوکا برای اولین بار در پنج بازی اخیرش پیروز شد و گامبا اوزاکا دومین شکست متوالی خود را متحمل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • جهان اسنوکر شوکه شد! اسطوره‌ها حذف شدند، فینال بین دو غافلگیرکننده
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سوپرمن شدن پس از پرسپولیس/ استقلال زیر آسمان آبی شهر