Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورود پول‌های کثیف به سینما توسط محمد امامی با توجیه و بهانه خدمت به سینما خبر از بستر مناسب سینمای کشور ما برای پولشویی دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگیخبرگزاری تسنیم، برگزاری دادگاه محمد امامی نکات تاز‌ه‌ای را درباره این متهم اقتصادی و ماجرای پول‌های کثیفی که وی در سینمای ایران خرج کرده است، دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول قهرمانی نماینده دادستان دیروز در دادگاه امامی بیان کرده است که این متهم اقتصادی یک هزار و 15 میلیارد تومان  تحصیل مجرمانه در این فرایند داشته است و برای اینکه برای خود پوششی درست کند، اقداماتی در حوزه سینما می‌کند برای اینکه القا کند خدمات فرهنگی می‌کند. غافل از اینکه او از این مبلغ نزدیک 5 درصد وارد سینما کرده است و اگر قصد خدمت‌رسانی به حوزه فرهنگ، هنر و سینما را داشته است، 1000 میلیارد وارد سینما می‌کرد ما با او با این شدت برخورد نمی‌کردیم زیرا می‌گفتیم که او مثلاً در روستاها سینما ساخته است و یا اینکه برای رفع مشکلات معیشتی سینماگران این پول‌ها را خرج کرده و در کل خدمتی به فرهنگ کرده اما او تمام پول را از کشور خارج کرده و تنها لاشه‌های پول‌ را آورده و در نمایش خانگی خرج کرده است.

نماینده دادستان در بخش دیگری می‌گوید که تسهیلاتی که باید در حوزه قرارداد‌های منعقده جهت امور بازرگانی و گشایش اقتصادی و تولید صرف می‌شد، توسط متهم امامی و افراد شبکه او و با هدف از بین بردن منشأ پول، در حوزه سینما و نمایش خانگی و پرداخت به هنرمندان و سلبریتی‌ها و خرید املاک و آپارتمان صرف شده است و بخشی از وجوه جهت سهولت در اقدامات مجرمانه به برخی اشخاص دارای نفوذ پرداخت شده است.

طبق صحبت‌های قهرمانی آنچه که امامی از این مبالغ در سینما وارد کرده است 50 میلیارد است. یعنی حوزه نمایش خانگی ما با این مبلغ توانست چند سریال پرهزینه  و همین‌طور فیلم سینمایی تولید کند. این نکته نشان می‌دهد که از سویی سینما و نمایش خانگی ایران چقدر فقیر است که برای ساخت چند فصل سریال و فیلم سینمایی نیازمند 50 میلیارد تومان بوده است که این مبلغ را باید یک نفر از پول‌های کثیف وارد سینما کند و در نتیجه طیف وسیعی از سینماگران ما را آلوده آن کند.

از سوی دیگر عدم دقت در بررسی منشأ این پول‌ها، توسط تهیه‌کنندگان  که خود اصرار بر ورود این پول‌ها به سینما دارند، عاملی است در سرریز شدن سرمایه‌های مشکوک به سینما. آیا نظام تهیه‌کنندگان که به تازگی یکپارچه شده است برای بررسی دقیق سوابق یک متقاضی تهیه‌کنندگی، برنامه جامعی دارد؟

با فرض عدم اطلاع از آلوده بودن پول‌های کثیف حداقل سینماگران ما می‌توانستند با انتشار اخباری مبنی بر مشکوک بودن سرمایه‌های سریالی که با پول امامی ساخته شد، از ادامه همکاری با او بپرهیزند تا از ورود این سرمایه‌های کثیف به سینما جلوگیری شود.

این‌طور که قهرمانی در ابتدای این گزارش بیان کرده است پوشش ساختن برای این اختلاس بزرگ زیر نقاب خدمت به هنر و سینما هدف اصلی امامی از ورود به سینما بوده است. این نکته نیز خبر از آن دارد که سینمای کشور ما بستر مناسبی برای پولشویی است؛ امری که باید سینمای ما مراقب نمونه‌های بعدی آن باشد.

آیا دیگر سرمایه‌گذاران جدید سینما نیز در مسیر خدمت به فرهنگ و سینما هستند یا خیر؟

قهرمانان به محاق رفته در سینمای ایراناکران فیلم «تلِّ ماسه» به سال بعد موکول شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سریال شبکه نمایش خانگی سینما سریال شبکه نمایش خانگی سینما پول های کثیف نمایش خانگی پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

به گزارش صدای ایران از ایرنا، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشور‌های همسایه افریقایی، کشور‌های اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشور‌ها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشور‌های عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشور‌ها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشور‌ها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشور‌ها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمند‌های طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشور‌های شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشور‌های منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میز‌های کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشور‌های هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازار‌های جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارز‌های محلی، توسعه بازار‌های مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشور‌ها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازار‌های صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»