Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:42:55 GMT

عزاداری با شکوه و آرام اربعین در کربلا

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۵۸۲۶۹

عزاداری با شکوه و آرام اربعین در کربلا

به گزارش ایرنا، با وجود پاره ای تلاش ها در بعد از ظهر دیروز (سه شنبه) برای فتنه انگیزی در آیین های اربعین حسینی در کربلا از سوی جریان های منحرف و بعثی، با هوشیاری به موقع زائران، دستگاه های امنیتی، تولیت های مقدس عتبات عالیات و رهبران سیاسی، اوضاع در مدت کوتاهی به شرایط عادی بازگشت.

دسته های عزاداری در زمان حاضر طبق برنامه و هماهنگی قبلی به صورت منظم و با شکوه وارد منطقه بین الحرمین شده و ضمن مشرف شدن به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع)، آیین های سوگواری را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، رهپویان حسینی که در طول روزها و هفته های گذشته ده ها و صدها کیلومتر راه طی کرده اند، امروز به وصال محبوب و معشوق خود اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش ابوالفضل عباس (ع) در کربلای معلا رسیدند.

طبق گزارش ها، یک گروه مدعی عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بعد از ظهر دیروز بدون اخذ مجوزهای قانونی قصد وارد شدن به محوطه بین الحرمین و سردادن شعارهای سیاسی و ایجاد اختلال در مراسم اربعین حسینی داشت که نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.

اداره آیین ها، موکب و هیات های عزاداری وابسته به عتبه حسینی (ع) و عباسی (ع) در بیانیه ای اعلام کرده است که گروه مزبور بدون اخذ مجوز قصد داشت از راه های غیر قانونی وارد محوطه بین الحرمین شود و عزاداری کند.

این بیانیه تاکید کرده است: «اگر نام موکبی ثبت نشده باشد نمی تواند در جدول روزانه عزاداری اربعین حسینی در کربلا جایی داشته باشد، زیرا اقدامات قانونی که تضمین کننده سلامت جان عزاداران و زائران است را انجام نداده و از این رو اجازه ورود ندارد، اما موکب‌های ثبت شده اجازه ورود بدون بازرسی بدنی را دارند.»

 با وجود تلاش این گروه برای برهم زدن نظم آیین های عزاداری در کربلا، نیروهای امنیتی با حمایت زائران، آنها را مهار کرده و از محوطه تجمع عزاداران بیرون راندند.

ساعات کوتاهی بعد از این حادثه، شرایط طبیعی به فضای عزاداری ها برگشت و هم اکنون هیات های عزاداری با هماهنگی قبلی، به عزاداری در کربلا و بین الحرمین ادامه می دهند.

تعدادی از رهبران سیاسی همانند مقتدا صدر و شیخ قیس الخزعلی و برخی از فرماندهان مقاومت اسلامی و فعالان اجتماعی این اقدام گروه اخلالگر در عزادارای اربعین حسینی را در روز گذشته تقبیح و محکوم کردند.

عزاداری های اربعین حسینی در طول سال های گذشته همواره با چالش های مختلفی مواجه بود اما در نهایت همه این چالش ها مهار و به حاشیه رانده شده و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) هرسال باشکوه تر از سال قبل از آن برگزار می شود.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا اربعین بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا اربعین بغداد اختصاصی ایرنا اربعین بغداد اخبار کنکور اباعبدالله الحسین اربعین حسینی بین الحرمین آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی