Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد رجبیان کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسن آنفلوآنزا به بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، MS، MPS، CS و EB تزریق می‌شود و فعلاً شامل حال بیماران دیابتی، ALS و PLS نمی‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۳ گروه از بیماران دیابتی، ALS‌ها و PLS ها جزو بیماران خاص جهت تزریق واکسن آنفلوآنزا نیستند و اگر در مرحله بعد ظرفیت اضافه در تعداد واکسن وجود داشت، این ۳ گروه نیز زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس بخش‌نامه صادره بیماران خاص، مرحله نخست دریافت واکسن آنفلوآنزا شامل سرطانی‌ها، تالاسمی‌ها، هموفیلی‌ها، دیالیزی، پیوندی‌ها و MS‌ها بوده و صعب‌العلاجی‌ها هم شامل بیماران MPS، CS و EB است.   بیشتر بخوانید واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار در خراسان رضوی رایگان تزریق می شود
رجبیان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا شامل تمامی بیماران سرطانی نمی‌شود و تنها شامل بیماران سرطانی که در یک سال اخیر تحت درمان شیمی درمانی بودند می‌شود، بیان کرد: این افراد می‌توانند با نامه پزشک هماتولوژی یا آنکولوژی و یا رادیوتراپی به بیمارستان‌های امید، هاشمی‌نژاد، امام رضا (ع) قائم (عج)، دکتر شیخ و مرکز درمانی سرطان رضا (ع) جهت تزریق واکسن مراجعه کنند؛ البته بیمارانی که در مراکز خصوصی تحت درمان هستند برای تزریق این واکسن با داشتن نامه فوق‌الذکر باید به بیمارستان امید مراجعه کنند.

او تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزای بیماران دیالیزی در مراکز درمانی خودشان، بیماران پیوندی در بیمارستان منتصریه، بیماران تالاسمی و هموفیلی در کلینیک سرور، بیماران MS در بیمارستان قائم (عج) و بیماران صعب‌العلاج شامل MPS، CS و EB در بیمارستان اکبر تزریق می‌شود.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: خوشبختانه مشکلی در بحث خدمت به بیماران خاص وجود ندارد و تمامی خدمات موردنیاز گروه‌های خاص و پرخطر مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه می‌شود.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی مشهد واکسن آنفلوآنزا دستورالعمل های بهداشتی واکسن آنفلوآنزا بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • حس خوب حمایت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر