Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح‌الله اعظمی شامگاه سه‌شنبه در نشست برسی مشکلات صادرات محصولات کشاورزی خصوصا خرما که در جیرفت برگزار شد، نقش تجار کشور افغانستان را در معرفی خرمای کلوته جنوب کرمان بسیار مهم برشمرد و خواستار فعالیت تجار ایرانی در کنار برادران افغان برای صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور شد.

وی از پیگیری رفع مشکلات بخش کشاورزی به ویژه طی هفته‌های اخیر در زمینه محصول خرما شد و گفت: مسائل و مشکلات تجار خارجی را پیگیری می‌کنیم تا شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس از رایزنی در زمینه برگشت ارز، تهاتر و کارت‌های بازرگانی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت صمت خبر داد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر آموزش برای آشنایی با تجارت روز دنیا تاکید کرد و از برگزاری چند دوره آموزشی با همکاری اتاق بازرگانی در جنوب کرمان خبر داد.

وی به پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: پیگیر رفع مشکلات این مجموعه هستیم لذا امیدواریم طی سال جاری فاز نخست این طرح به بهره‌برداری برسد.

اعظمی از رایزنی برای حضور یک شرکت حمل بار هوایی در فرودگاه جیرفت خبر داد و ایجاد انجمن‌های مختلف کشاورزی را گام مهم در رفع مشکلات حوزه کشاورزی دانست.

وی با بیان اینکه ۱۸۳ واحد سردخانه در جنوب کرمان فعال است، گفت: کشاورزی این منطقه از سایر مناطق کشور سبقت گرفته است.

وی خواستار معرفی ظرفیت‌های محصولات کشاورزی جنوب کرمان با راه‌اندازی یک وب سایت به چند زبان دنیا شد و گفت: محصولات کشاورزی منطقه باید به زبان‌های مختلف دنیا معرفی شوند تا شاهد حضور تجار خارجی باشیم.

او شهر عنبرآباد را یکی از مراکز مهم فروش خرما در سطح کشور اعلام کرد و گفت: همواره پیگیر رفع مشکلات کشاورزان منطقه هستم.

 مشاوره‌های رایگانِ اداره استاندارد

مدیرکل استاندارد کرمان نیز از ارائه مشاوره رایگان به تجار داخلی و خارجی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی خبر داد.

اسماعیل عاقلی به مشکل صادرات محصول خرمای جنوب کرمان در مرز میلک اشاره و بر ارتباط بیشتر تجار داخلی و خارجی با مجموعه استاندارد تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و توقف محموله‌ها در مناطق مرزی و مبادی خروجی کشور، بازرگانان به توصیه‌های اداره استاندارد توجه کنند.

او به رعایت نشانه‌گذاری بر اساس استاندارد ملی ایران، مختلط نبودن بسته‌بندی‌ها، استفاده از یک برند خاص، تهیه و ثبت اظهارنامه گمرکی در استان و اخذ تائیدیه ها و گواهینامه‌های صادراتی استاندارد در استان کرمان برای صادرات محصول خرما تاکید کرد.

۸۵ درصد صادرات منطقه جنوب کرمان از نقاط دیگر انجام می‌شود

رییس اتاق بازرگانی جنوب کرمان با بیان اینکه ۸۵ درصد صادرات منطقه جنوب کرمان از نقاط دیگر کشور انجام می شود، اظهار داشت: تمامی امکانات مانند استاندارد و گمرک در این منطقه ایجاد شده تا تجار و بازرگانان، محصولات خود را به راحتی صادر کنند.

عباس جبالبارزی اظهار داشت: جنوب کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات دارد ولی آمارها این ظرفیت را نشان نمی‌دهد.

وی به نبود شرکت مدیریت صادرات در جنوب استان کرمان اشاره کرد و از حمایت سرمایه‌گذاران در این بخش خبر داد و گفت: در این منطقه، شرکت مدیریت صادرات نداریم و هر کسی به صورت پراکنده صادرات انجام می دهد.

جبالبارزی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته در بخش صادرات با سیستم و شرکت‌های حرفه‌ای برای انعقاد قرارداد صادرات ارتباط برقرار می‌شود و شخص دیگر معنی ندارد.

تشکیل کارگروه توسعه صادرات جنوب کرمان

رییس اتاق بازرگانی جنوب کرمان همچنین خواستار تشکیل کارگروه توسعه صادرات جنوب کرمان شد و گفت: با ایجاد این کارگروه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

جبالبارزی افزود: یک نفر نیروی متخصص در دفتر گمرک جنوب کرمان (جیرفت) برای ارائه مشاوره مستقر کرده‌ایم.

ایجاد انجمن‌ها گامی در راستای رفع مشکلات

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز بر ایجاد انجمن‌های مختلف کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تشکیل این انجمن‌ها مشکلات محصولات کشاورزی توسط اعضای این انجمن‌ها پیگیری می شود.

مسلم مروجی از حمایت متقاضیان در بخش‌های صادرات و بسته‌بندی خبر داد و گفت: متقاضیان به سازمان صمت مراجعه کنند.

پیمان سپاری ارزی برای محصولات فسادپذیر توجیه ندارد

صادر کننده نمونه کشوری اظهار داشت: پیمان سپاری ارزی برای محصولات فساد پذیر توجیه ندارد لذا باید این مشکل برطرف شود.

جهانخش بهزادنژاد که در این نشست حضور داشت، تصریح کرد: فعالیت با ارز نیمایی موجب ضرر و زیان بازرگانان شده و در صادرات محصولات سیب زمینی و پیاز توجیه اقتصادی ندارد.

وی نبود مجوز فعالیت کامیون‌های ایرانی در کشورهای آسیای میانه و ندادن ویزای شنگل به کامیون‌های ایرانی را از جمله مشکلات حمل بار محصولات کشاورزی در بخش صادرات عنوان کرد.

وی کشاورزی منطقه جنوب کرمان را خرده مالکی دانست و بر ایجاد اتحادیه و تعاونی‌ها تاکید کرد.

اتاق بازرگانی تسهیل‌گری برای بخش خصوصی است

مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب کرمان وظیفه اتاق بازرگانی را تسهیل‌گری و بهبود شرایط کسب و کار عنوان کرد و از پیگیری مشکلات تجار داخلی و خارجی خبر داد.

علی محبان توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را نتیجه بهبود شرایط کسب و کار دانست و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی را به‌ عنوان نماینده بخش‌ خصوصی در حوزه‌ اقتصاد معرفی کرد.

پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد سبب رفع مشکلات خرما شد

رییس انجمن سردخانه داران جنوب کرمان با اشاره به مشکلات مرز میلک گفت: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از نخستین لحظات بروز مشکل در مرز میلک زابل موضوع را پیگیری کرد که در نهایت این مشکل برطرف شد.

اکبر خزایی برپایی میز خرما در سطح کشوری را یکی از عملکردهای درخشان نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد دانست و گفت: با رایزنی‌های این نماینده در مجلس شورای اسلامی بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی در حال پیگیری است.

لغو تعهد ارزی از صادرات خرما خواسته تجار خارجی

نماینده تجار کشور «همسایه» افغانستان خواستار لغو تعهد ارزی بر صادرات محصول خرما شد و گفت: در سال‌های گذشته این مشکل نبود و تجار به راحتی محصول خود را صادر می‌کردند.

ایوب صالحی با بیان اینکه پرداخت تعهد ارزی برای تجار سخت است، افزود: وضع تهعد ارزی برای اجناس مواد اولیه مشکلی نیست ولی برای محصولات فسادپذیری مثل خرما سخت است.

وی با بیان اینکه ۱۷ سال فعالیت صادرات خرما در جنوب کرمان دارم، خواستار کاهش زمان ترخیص کالاها در مرز شد و گفت: در فضای باز تجارت آزاد، خرمای این منطقه را خریداری و صادر می‌کنم.

مشکل کارت بازرگانی تجار خارجی

یکی دیگر از تجار افغانستانی هم خواستار کارت بازرگانی شد و گفت: تمهیداتی برای ارائه کارت بازرگانی به تجار خارجی برنامه‌ریزی شود تا به آسانی محصول خود را صادر کنند.

 محمد کاظمی با بیان اینکه به طور مستقیم ۳۰ نفر اشتغالزایی در جنوب کرمان دارم، افزود: سالانه ۲ هزار تن خرما از منطقه جنوب کرمان صادر می‌کنیم.

وی ۸۰ درصد صادرات خرما را از نوع کلوته عنوان کرد و گفت: ایجاد مجوز برای فعالیت کارگرهای افغان، یکی از درخواست های ضروری ما است.

فعالیت کارگران افغان برای تجار در شرایط خاص

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت هم در پاسخ به مطالبه تاجر کشور همسایه گفت: باتوجه به اینکه فعالیت کارگران افغانستانی در شهرستان جیرفت ممنوع است ولی پیگیر رفع مشکلات تجار در شرایط خاص هستیم.

میثم ابوسعیدی افزود: اگر کارگران افغان دارای پاسپورت باشند در صورت اعلام درخواست کتبی تجار، می‌توان یک مجوز موقت فعالیت برای آن‌ها صادر کرد.

رایزنی اقتصادی در سفارت‌خانه‌های ایران

رقیه رستمی کشاورز نمونه کشوری هم خواستار رایزنی اقتصادی در سفارت‌خانه‌های ایران شد و گفت: رایزنی اقتصادی در دستور کار وزارت خارجه قرار گیرد.

راه‌اندازی پارک لجستیک کشاورزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان هم راه اندازی پارک لجستیک کشاورزی را نیاز ضروری منطقه بر اساس استعداد کشاورزی این دیار عنوان کرد و گفت: عزمی برای راه اندازی این مراکز نیست لذا باید این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود.

مجتبی محمودی با بیان اینکه در فصل بار محصولات کشاورزی جنوب کرمان ۴۰ درصد ناوگان کشور درگیر هستند، گفت: پیگیر رفع مشکلات کشاورزان در بخش حمل و نقل هستیم.

انجام فعالیت‌های صادراتی در «یک منطقه»

ذکریایی نماینده استاندارد جنوب استان کرمان خواستار تمرکز فعالیت‌های صادراتی در یک منطقه مشخص، شد و گفت: انجام امورات استاندارد و گمرکِ محصولات کشاورزی باید در یک منطقه انجام شود.

نشست بررسی مسائل و مشکلات صادرات خرمای جنوب کرمان با حضور تجار داخلی و خارجی و مسئولان منطقه‌ای در «باغ مادر جیرفت» برگزار شد.

هفته گذشته خرید مستقیم خرما از انبارهای سرد جیرفت، یکدست نبودن کارتن‌ها و بعضا نداشتن نشان استاندارد، مانع ترخیص ده‌ها کانتینر از تجار افغانستانی در پایانه مرزی میلک شده بود که با ورود به موقع مسوولان و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، این مشکل برطرف شد.

برچسب‌ها کشاورزی نماینده مجلس شورای اسلامی خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی نماینده مجلس شورای اسلامی خرما کشاورزی نماینده مجلس شورای اسلامی خرما اخبار کنکور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد تجار داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی پیگیر رفع مشکلات منطقه جنوب کرمان محصولات کشاورزی صادرات محصولات اتاق بازرگانی جنوب کرمان جنوب کرمان صادرات محصول صادرات خرما استان کرمان محصول خرما تجار خارجی راه اندازی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۵۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور