Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:45:39 GMT

آل سعود چگونه صدای عفو بین الملل را هم درآورد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۰۰۰۱

آل سعود چگونه صدای عفو بین الملل را هم درآورد؟

نگاهی به تاریخ ۴۰ سال گذشته غرب آسیا نشان می دهد، هر جای این منطقه که جنگی در گرفته و خون بی گناهان زیادی ریخته شده، جا پای رژیم آل سعود کاملا مشخص است.    

تجاوز و حمله رژیم بعث صدام به ایران در سال ۱۳۵۹، جنگ سوریه، جنگ های داخلی لبنان، حمله گروه تروریستی داعش به عراق، همگی با کمک های هنگفت رژیم سعودی از متجاوزان و تروریست ها صورت گرفته و از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ نیز عربستان با کمک آمریکا و چند کشور عربی از جمله امارات جنگ یمن را مستقیما به راه انداخته است، جنگ هایی که کاملا به ضرر مسلمانان منطقه و در راستای تامین منافع و امنیت رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نفوذ سعودی ها در سازمان های بین المللی و باصطلاح حقوق بشری با استفاده از ثروت های نفتی و نیز لابی قدرتمند در کشورهای غربی به ویژه آمریکا، به دلایل برخورداری از هدایا و رشوه های هنگفت، باعث شده ، آنان همواره حامی اقدامات ضدانسانی آل سعود در سال های اخیر در منطقه باشند و در بیشتر مواقع چشم خود را نسبت به جنایات این رژیم ببندند.

اما در موارد بسیار کمی مشاهده می کنیم که برخی سازمان های بین المللی همچون سازمان عفو بین الملل بعضا نگران اوضاع داخلی و زندانیان عربستان شده و اقدام به انتشار بیانیه در این باره کرده اند که پیام توئیتری سازمان عفو بین الملل درباره وضعیت نماینده زندانی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در عربستان از این نمونه است.

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته (سه شنبه) در پیامی توئیتری با اشاره به وضعیت محمد الخضری، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس و پسرش "هانی" در عربستان که یکسال از بازداشت آنها می گذرد، اعلام کرده که "محمد الخضری" به دلیل شیوع کرونا به شدت در معرض خطر قرار دارد و نیازمند توجه پزشکی و درمان سرطان است و به همین منظور از ملک سلمان بن عبدالعزیز، خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان شده است.

محمد الخضری ۸۱ ساله به همراه پسرش بیش از یک سال است که در عربستان زندانی هستند و دوشنبه این هفته در جلسه محاکمه دادگاه حاضر شدند.

طبق اعلام سازمان عفو بین الملل، الخضری و پسرش در دوره بازداشت با نقض حقوق بشر مواجه شده‌اند، از جمله این نقض‌ها می‌توان به حبس در سلول انفرادی، نداشتن ارتباط با دنیای خارج و نداشتن وکیل اشاره کرد.

دستگاه امنیتی آل سعود بهمن ماه سال گذشته دکتر محمد الخضری و پسرش را به همراه بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی مقیم عربستان، به اتهام حمایت از ملت فلسطین و کمک مالی به مقاومت این کشور بازداشت کرد.

نماینده ۸۱ ساله جنبش مقاومت فلسطین که مهمان عربستان بوده، حالا به دلیل بیماری سرطان و کهولت سن وضعیت بسیار ناگواری را در زندان های آل سعود می گذراند.

عربستان به رغم درخواست‌های مکرر حماس و نهادهای بین‌المللی تاکنون حاضر به آزادی این رهبر حماس، فرزند او و فلسطینیان بازداشتی نشده است.

خیانت های آل سعود در حق فلسطینیان، لبنانی ها و مسلمانان بی شمار است، بطوری که دعا برای شکست حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی از منابر مساجد و مراکز دینی عربستان، با بخش نامه رسمی و دولتی  صورت گرفت که فقط یک نمونه از اقدامات ضد انسانی آل سعود در حق لبنانی ها و مسلمانان است؛ اگر چه ارتش رژیم صهیونیستی در همان جنگ، به خواست خدا و مجاهدت های رزمندگان حزب الله، طعم شکست را چشید.

مروری بر عملکرد و سیاست های آل سعود در ارتباط با کشورهای اسلامی نشان می دهد که سیاست های حاکمان عربستان،‌ همواره در مغایرت با خواسته های اصولی مسلمانان به ویژه فلسطینیان و در مقابل در راستای منافع رژیم صهیونیستی بوده است و دفاع تمام قد آل سعود از عادی سازی روابط امارات و بحرین با تل آویو در ۲۵ شهریور ماه امسال، در کاخ سفید و با حضور بنیامین نتانیاهو و وزرای خارجه ابوظبی و منامه،  موید همین واقعیت است.

عطش آل سعود برای برقراری رابطه علنی و رسمی با رژیم صهیونیستی به قبل از "قرارداد خیانت" باز می گردد. اولین گام عملی و علنی سعودیها برای رابطه با اسراییل با اجازه عبور هواپیمای «جراد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» و نمایندگان این رژیم از خاک عربستان به سمت امارات برداشته شد.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که مقامات امارات و بحرین سرخود با رژیم صهیونیستی قرارداد سازش و برقراری رابطه رسمی منعقد نکرده اند و آل سعود پشت این قضیه می باشد، چنانچه «اسحاق هرتزوگ» وزیر پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و رییس «آژانس یهود» در ۲۳ شهریورماه تایید کرد که بحرین و امارات بدون تایید عربستان به سمت توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نرفته‌اند.

اگر به اقدامات آل سعود و مقامات دو کشور امارات و بحرین در سال های اخیر در منطقه و به ویژه در فلسطین نگاه کنیم چیزی جز خیانت از آنها به چشم نمی خورد؛ آنان همواره با فروش خون مردم مسلمان منطقه به دنبال تامین منافع خود و رژیم صهیونیستی بوده اند؛ نکته قابل تامل این که اقدام اخیر آل سعود در زندانی کردن رییس دفتر حماس در عربستان و پسرش، آنقدر ضد بشری بوده که سازمان حقوق بشر که همواره به دلیل برخورداری از دلارهای نفتی عربستان حامی جنایات آل سعود در منطقه بوده است، نتوانست از آن عبور کند و صدایش را بلند نکند.

برچسب‌ها سازمان عفو بین‌الملل اسرائیل پرسش از خبر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو حقوق بشر فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان عفو بین الملل اسرائیل پرسش از خبر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو حقوق بشر فلسطین سازمان عفو بین الملل اسرائیل پرسش از خبر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو حقوق بشر فلسطین اخبار کنکور سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی محمد الخضری آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • جنایات اسرائیل صدای کمدین معروف آلمانی را هم درآورد + عکس و فیلم
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • ببینید | جنون صهیونیست‌ها صدای کارگردان آمریکایی را هم درآورد