Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@22:55:46 GMT

مرگ اسطوره دنیای راک

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۰۲۰۴

مرگ اسطوره دنیای راک

به گزارش ایرنا و به نقل از رولینگ استون، شب گذشته ادی ون هیلن (به انگلیسی: Eddie Van Halen)یکی از نوابغ موسیقی راک و یکی از اسطوره های موسیقی مدرن دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند (زادهٔ ۲۶ ژانویه ۱۹۵۵–درگذشته ۶ اکتبر ۲۰۲۰) آهنگ‌ساز و گیتاریست هلندی بود.

پدرش ژان ون هیلن نوازنده ساکسفون و کلارینت بود و مادرش یوژنیا تبار اندونزیایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام کامل اِدی، ادوارد لودویگ ون هیلن است که بخش میانی آن برگرفته از اسم لودویگ وان بتهوون است. خود ون هیلن نیز بعدها این رویه نام‌گذاری را ادامه داد و زمانی که صاحب فرزند پسری شد او را ولفگانگ نام گذارد (برگرفته از نام ولفگانگ آمادئوس موتزارت).

در اوایل دهه ۶۰ میلادی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند و در پاسادینای کالیفرنیا اقامت گزیدند. در همین سال‌ها بود که به همراه برادر بزرگترش اَلکس به فراگیری پیانو پرداخت. او مدتی بعد به نواختن درامز روی آورد و سرانجام گیتار را به‌عنوان ساز اصلی‌اش انتخاب کرد. تمرین‌های پیوسته این دو برادر و آشنایی آن‌ها با دیوید لی راث در سال‌های بعد، به تشکیل گروه ون هیلن انجامید.

ورود به تالار مشاهیر

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۱۰ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، ادی ون هیلن را در رتبه ۷۰ قرار داده است و در سال ۲۰۱۵ او را با ۶۲ پله صعود، پس از جیمی هندریکس، اریک کلپتون، جیمی پیج، کیث ریچارد، جف بک، بی.بی.کینگ و چاک بری، در رتبه هشتم جای گرفت.

به گفته بسیاری از کارشناسان، این هنرمند که بیشتر به عنوان نوازنده و بنیانگذار گروه راک ون هیلن شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین و بااستعدادترین نوازندگان گیتار الکتریک قرن حاضر می‌دانند.

در حقیقت ون هیلن را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین نوازندگان گیتار الکتریک به‌شمار آورد که در تکامل شیوه نوازندگی با این ساز نقش به‌سزایی ایفا کرد. تپینگ دو دستی تکنیکی‌ست که توسط او ابداع شد و امروزه نوازندگان بیشماری در سبک‌های راک و متال از این تکنیک استفاده می‌کنند. او همچنین در تکامل بخشیدن به آرتیفیشال هارمونیکس ( تکنیک پیچیده و ظریفی در نوازندگی گیتار الکتریک که به تولید صدایی جیغ مانند می انجامد)  و ابداع تکنیک‌ فینگر تپینگ (ضربه زدن با انگشت به روی سیم‌ها )رو به دنیای نوازندگی گیتار الکتریک نقش بزرگی ایفا کرده‌است.

در سال ۱۹۹۹ علائم سرطان دهان در وی پدیدار شد. اما این هنرمند معتقد بود که دلیلی ندارد بیماری‌اش را از هواداران مخفی نگاه دارد.

برخلاف نظر پزشکان که استعمال دخانیات را عامل ابتلای این هنرمند به سرطان میدانستند خو او دلیل ایجاد این بیماری را نگهداشتن مضراب فلزی در دهانش برای زمان طولانی در هنگام کار در استودیو می‌داند.

او پس از ۲۰ سال مبارزه با سرطان در شب گذشته ۶ اکتبر ۲۰۲۰ در ۶۵ سالگی درگذشت.

برچسب‌ها هنر معاصر کنسرت موسیقی چهره ماندگار موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنر معاصر کنسرت موسیقی چهره ماندگار موسیقی هنر معاصر کنسرت موسیقی چهره ماندگار موسیقی اخبار کنکور گیتار الکتریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ

سونگ هه کیو، بازیگر مطرح کره‌ای است که بیشتر ما او را با ایفای نقش ماندگارش در سریال «نسل خورشید» به یاد داریم. این بازیگر که مدتی است دنیای مدلینگ را جدی‌تر از بازیگری دنبال می‌کند، بارها با استایل‌های کت و شلواری و جذابش رخ نموده‌است.

در ادامه نگاهی داشته‌ایم به تعدادی از کت و شلوارهای جذاب سونگ هه کیو که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بر تن او نشسته‌اند و با مدل کفش‌های متفاوتی نیز ست شده‌اند.

منبع:‌ وب سایت چی بپوشم

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • حواشی دنیای فوتبال
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)