Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: علی رغم اینکه در آموزش عالی کشور شاهد کاهش ثبت نام دانشجویان هستیم ولی در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد حسین امید در سفر به اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در آموزش عالی کشور شاهد کاهش ثبت نام دانشجویان هستیم ولی در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر تعداد دانشجویان از 4میلیون و 800 نفر به 3 میلیون و دویست هزار نفر کاهش یافته است، افزود: این در حالی است که در دانشگاه علمی کاربردی شاهد افزایش ثبت نام دانشجویان هستیم.

مراکز ضعیف علمی کاربردی درصورت عدم رفع مشکلات تعطیل می شوندکیفی‌گرایی از ویژگی‌های خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی استدانشگاه علمی کاربردی در حوزه آتش‌نشانی ویژه کاشان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کل دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برای سال تحصیلی جدید تاکنون 101 هزار دانشجو در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کرده‌اند که فرایند ثبت نام تا آخر هفته ادامه دارد و پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به 105 هزار داوطلب نیز برسد.

امید تصریح کرد: با توجه به اینکه دوره های علمی کاربردی شغل محور هستند و دانش آموختگان این دانشگاه مهارت خاصی را کسب می کنند به همین دلیل بیش از 75 درصد دانش آموختگان علمی کاربردی شاغل هستند.

وی رویکرد جدید دانشگاه علمی کاربردی کشور را تامین زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: امروز در سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی کشور دانشگاه علمی کاربردی اردبیل به بهره برداری رسید.

لطیفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی اردبیل نیز نیز از افتتاح ساختمان جدید علمی کاربردی اردبیل در شهرک الیه اردبیل خبر داد و افزود: این ساختمان در زیر بنا 2 هزار متر مربع در 3 طبقه با هزینه کرد 60 میلیارد ریال احداث شده است.

انتهای‌پیام/141/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام دانشجویان علمی کاربردی کشور دانشگاه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در فروردین ماه سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۱ ماهه فروردین ماه سال‌جاری ۱۲ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا جهت بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در فروردین ماه سال‌جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بارگیری شده ۷ هزار و ۲۳۰ دستگاه با افزایش ۳۷۳ درصدی است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده‌است گفت: در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث‌ها ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا گردد، در انجام کار‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت است.

کهریزی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرز‌های مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و تصری: کرد این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران