Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز از ایجاد بسترهای مناسب در جهت نهادینه شدن خدمات این صندوق در شهرستان های استان البرز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان البرز ؛هادیبشیری در دیدار بافرماندار ساوجبلاغ گزارشی از وضعیت بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان استانو شهرستان ساوجبلاغ ارایه داد و با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان برای پوشش بیمه اجتماعی روستاییان گفت: حدود نیمی ازروستائیان استان در روستاهای ساوجبلاغ سکونتدارند و تاکنون 3400 سرپرست خانوار عضو اینصندوق شده و می توانند از مزایای بازنشستگی،کارافتادگی و مستمری بازماندگان برخوردارشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بشیری درادامه اظهار کرد : حدود 3700 سرپرست خانوار روستایی در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی شدهکه فاقد بیمه اجتماعی هستند و می توانند بامراجعه به کارگزاران شهرستان و با پرداخت ماهیانه حداکثر 70 هزار تومان عضو صندوق شوند.
وی گفت: علاوهبر روستائیان، عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، زنان خانه دار روستایی و عشایری،ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، قالی بافان، شاغلینصنایع دستی، شاغلین فصلی و شاغلین در مشاغل خانگی نیز می توانند عضو صندوق شوند.
مدیر صندوقبیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان البرز با اشاره به ارائه خدمات ارزنده دولت به روستاییانو عشایر، اظهار کرد: همه افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند با عضویتدر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای آن ازجمله مستمری بازنشستگی،مستمری ازکارافتادگی، مستمری فوت و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای به سایر صندوق‌های بازنشستگیبرخوردار شوند.
بشیری در ادامه یاد آور شد : هشت صندوق کارگزاریبیمه روستایی و عشایری در ساوجبلاغ راه اندازی شده که به متقاضیان خدمات ارائه می دهند .
وی نقش دهیاران،شوراهای اسلامی و کارکنان دستگاه‌ های اجرایی مرتبط با جامعه هدف را در گسترش پوششبیمه اجتماعی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد : دولت در جهت توانمندسازی خانواده‌هایروستایی و عشایری دو سوم حق بیمه را پرداخت می‌کند و بیمه شدگان تنها یک سوم آن راپرداخت خواهند کرد و در این خصوص دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها نیز می تواننددر توسعه و معرفی این خدمات همکاری لازم را با صندوق داشته باشند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رییس اداره امور عشایر شهرستان لنده با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عشایری این شهرستان گفت: از اول اردیبهشت ماه سال جاری کار بازگشایی ایل راه‌های لنده با هدف تسهیل در تردد عشایر این شهرستان با سه دستگاه لودر و ویک کامیون آغاز شد. صفدر نیک آیین افزود: بیش از ۳۰۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی عشایر شهرستان لنده در حال بازگشایی و ترمیم می‌باشد. رئیس اداره امورعشایر لنده گفت: شهرستان لنده دارای دو بخش موگرمون و بخش مرکزی می‌باشد که تنها شهرستانی است که میهمان عشایری از دیکر نقاط استان دارد که نهصد خانوارعشایری زندگی می‌کنند. وی عشایر شهرستان لنده را در کوه سیاه و سفید و دلی مهرگان و دلی خیارکار و کوه سفید بیش از ۳۵۰ خانوار دانست و گفت: این عشایر دارای ۱۶هزار و پانصد راس دام سبک و سنگین می‌باشد که این تعداد خانوار و دام را امور عشایری با تانکر سیاربه مدت ۶ ماه آبرسانی می‌کنند. وی گفت: در بارندگی‌های اسفنده ماه و فروردین ماه امسال در مناطق عشایری شهرستان لنده بیشتر راه‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های جاده‌ای از بین رفته است وکوچ زود هنگام عشایر در امسال باعث از بین رفتن گیاهان دارویی و بیشتر مراتع این منطقه خواهد شد، که امیدواریم مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند. 

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد