Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@12:37:05 GMT

کاهش ۲.۹ درصـدی چک‌های برگشتی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۰۸۶

کاهش ۲.۹ درصـدی چک‌های برگشتی

ایران اکونومیست- بالغ بر ٧٩٤ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٩٠ هزارمیلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٩ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۲.۹ درصـد و ۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 براساس آمار بانک مرکزی، بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٩٣٩ هـزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٩ در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد و ۵.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ٢ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٩٧٨ هزار میلیارد ریال مبادله شد.

در مردادماه سال جاری ۴۹.۴ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۱.۱ درصد، ۱۰.۵ درصد و ۷.۸ درصد بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۲.۸ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۰.۴ درصد)، اصفهان (۶.۴ درصد) و خراسان رضوی (٦ درصد) مبادله شده است که بیش‌ترین سـهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

بیش از ٧ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٧٤٩ هزار میلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٩ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۶.۳ درصد و ۵.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹۰.۷ درصد و ۹۰.۲ درصد وصول شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های وصول شده در تیرماه ١٣٩٩ به ترتیب معادل ۹۰.۴ درصد و ۹۰.۵ درصد و در مردادمـاه ١٣٩٨ به ترتیـب برابر ۹۱.۱ درصد و ۸۷.۵ درصد بوده است.

در مردادماه ١٣٩٩، در استان تهران بیش از ٢ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٩٦ هـزار میلیارد ریال وصول شد که از نظر تعداد ۹۱.۸ درصد و از نظر ارزش ۹۱.۶ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای وصول شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گـیلان (۹۳.۳ درصـد)، البرز (۹۲.۱ درصد) و یزد (۹۱.۵ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۸۳.۹ درصد)، خراسان شـمالی(۸۶.۱ درصد) و چهارمحال و بختیاری (۸۶.۵ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت ارزش چـک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۲.۵ درصد)، البرز (۹۲.۲ درصد) و مازندران (٩١ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های ایلام (۸۲.۷ درصد)، خراسان شمالی (۸۳.۳ درصد) و لرستان (۸۳.۴ درصد) کم‌ترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

بالغ بر ٧٩٤ هزار فقره چک به ارزشی حدود ١٩٠ هزارمیلیارد ریال در مردادماه ١٣٩٩ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۲.۹ درصـد و ۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور به ترتیب ۹.۳ درصد و ۹.۸ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شده در تیرماه ١٣٩٩ به ترتیب معادل ۹.۶ درصد و ۹.۵ درصد و در مردادماه سال ١٣٩٨ به ترتیب برابر ۸.۹ درصد و ۱۲.۵ درصد بوده است.

در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٢١٨ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٨٢ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد که از نظر تعداد ۸.۲ درصد و از نظر ارزش ۸.۴ درصد از کل چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کهگیلویـه و بویراحمـد (۱۶.۱ درصد)، خراسان شمالی (۱۳.۹ درصد) و چهارمحال و بختیاری (۱۳.۵ درصـد) اختصاص یافتـه اسـت و استان‌های گیلان (۶.۷ درصد)، البرز (۷.۹ درصد) و یزد (۸.۵ درصـد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های ایلام (۱۷.۳ درصد)، خراسان شمالی (۱۶.۷ درصد) و لرستان (۱۶.۶ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گیلان (۷.۵ درصد)، البرز (۷.۸ درصد) و مازندران (٩ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نسبت به ماه قبل از نظر تعداد بین سایر استان های کشور ترین نسبت تعداد چک ترتیب به استان درصد کاهش نشان می دهد تعداد و مبلغ چک کل چک های مبادله ای چک های برگشتی به کل برگشت داده شده وصولی به کل ترین نسبت ارزش برگشت داده شد چک های برگشت ماه مذکور چک های وصولی استان تهران چک های وصول ماه مورد بیش ترین درصد و ۹ وصول شد ۴ درصد ۹ درصد ۵ درصد ۱ درصد ۶ درصد ۸ درصد ۳ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است که به نسبت سال قبل بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

دکتر جواد شمسایی در گفتگو ایفدانا، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD تصریح کرد: ضمن اینکه میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته، مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • قیمت طلا و سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته