Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@20:51:22 GMT

باید ها و نباید های فرد مبتلا به کرونا در منزل

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۱۵۲۷

باید ها و نباید های فرد مبتلا به کرونا در منزل

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: حتما فرد مبتلا باید ماسک بزند و در تماس با سایر افراد خانواده قرار نگیرند و همچنین اگر سالمند و یا فردی در خانواده است که بیماری زمینه ای دارد نباید با فرد مبتلا در تماس قرار گیرد، که مبتلا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید ترک زاده در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: کسانی که در خانه و منزل بعد از ابتلا به بیماری کوید 19 در قرنطینه هستند و روند درمان را در منزل دنبال می کنند، حتماً از ظروف جدا استفاده کنند و حتی در شستن ملحفه هم نیز ملحفه این افراد باید جدا شسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: حتما فرد مبتلا باید ماسک بزند و در تماس با سایر افراد خانواده قرار نگیرند و همچنین اگر سالمند و یا فردی در خانواده است که بیماری زمینه ای دارد نباید با فرد مبتلا در تماس قرار گیرد، که مبتلا شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان فرد مبتلا نباید برای خریدن ما یحتاج از خانه خارج شود، گفت: سطح های داخل خانه را به صورت مرتب ضد عفونی کرده که به بقیه افراد که با این سطح در تماس هستند، مبتلا نشوند.

ترک زاده در ادامه عنوان کرد: اگر امکان این نیست که فرد مبتلا از سرویس بهداشتی و روشویی اختصاصی استفاده کند، باید  سرویس های بهداشتی، روشویی وشیرها  نیز مرتب  ضد عفونی شوند.

حمید ترک زاده بیان کرد: حتما نیاز است تمام افراد خانواده پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و دست ها را مرتب بشویند.

مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اذعان کرد: ترجیحاً باید بیماری که مبتلا به کوید 19 است از بقیه افراد خانواده جدا باشد و در تماس با دیگر اعضا خانواده قرار نگیرد، خصوصاً با افرادی که جز افراد گروه های پر خطر هستند.

وی گفت: فرد 10 روز بعد از قطع علائم می تواند از قرنطینه خارج شود، البته باید این فرد حتماً نکات ایمنی و زدن ماسک را رعایت کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: افراد خانواده فرد مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

به گزارش مشرق، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی اظهار کرد: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

هم‌زمان با ایام شهادت امام صادق (ع)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از سرداران و امیران سپاه و ارتش با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند.

دیگر خبرها

  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام فرمانده کل قوا به خانواده شهید زاهدی
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها