Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، این متخصص کاخ سفید گفت: اگر موارد لازم در فصل پائیز و زمستان را انجام ندهیم، ممکن است ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته  و بیش از هفت میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج مطالعه دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (مرداد ماه) نشان داد که احتمال دارد ۳۰۰ هزار نفر تا ۱ دسامبر (۱۱ آذر) در نتیجه این بیماری در آمریکا فوت کنند.

فائوچی همچنین گفت که واکسن کرونا احتمالا تا تابستان یا پائیز سال آینده در سطحی گسترده در دسترس نخواهد بود.

این جدول زمانی در حالی مطرح شده که پیش بینی های «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا حاکی است که عرضه واکسن تائید شده کرونا به عموم مردم، به حدود شش تا ۹ ماه زمان نیاز دارد.

از سویی، «مونسف سالوئی» کارشناس علمی برنامه دولت در زمینه تولید واکسن کرونا چندی پیش در مقاله ای نوشت که احتمالا ۳۰۰ میلیون دُز واکسن تا اواسط سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

با این حال، فائوچی گفت که بازگشت به زندگی عادی به دلیل چالش های پیشرو در زمینه توزیع واکسن، احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ امکان پذیر نخواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که اطلاعات جدید نشان می دهد ویروس کرونا می تواند از طریق هوا از فرد مبتلا به دیگران منتقل شود.

مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام کرد که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.

این مؤسسه تصریح کرد که افراد می توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه واشنگتن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه واشنگتن ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید دانشگاه واشنگتن اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد