Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه امروز پارلمان اروپا که یکی از موضوعات آن ایران بود گفت اتحادیه اروپا با شرکای بین‌المللی خود سخت تلاش می‌کند تا اطمینان یابد دیپلماسی با ایران همچنان امکان‌پذیر است.

بنابر گزارش «عرب نیوز»، در این جلسه همچنین اتحادیه اروپا بار دیگر بر پایبندی خود به برجام تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسه امروز همچنین گفته شد که به دلیل وجود تحریم‌ها، رشد اقتصادی در ایران ۱۰ درصد کاهش یافته و این کشور در مقابله با کرونا با بحران مواجه شده است.

در جلسه امروز پارلمان اروپا علاوه بر مسئله ایران، بحران قره‌باغ هم مورد بررسی قرار گرفت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: این بزرگترین رویارویی از سال ۱۹۹۳، ۱۹۹۴ است. در این روز‌ها ما بسیار درگیر این مسئله بودیم. در روزی که درگیری آغاز شد من بیانیه‌ای را منتشر و خواستار توقف فوری خصومت، تنش‌زدایی و آتش‌بس شدم.

بورل گفت در روز‌های اخیر با وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان به صورت جداگانه تلفنی گفتگو کرده و از آن‌ها خواسته به خصومت پایان داده و به میز مذاکره بازگردند. وی تاکید کرد موضع او در قبال این بحران مشخص است و باید دو طرف بعد از پایان درگیری مشغول مذاکرات معنی‌دار شوند.

درگیری‌های شدید نظامی در منطقه قره‌باغ کوهستانی از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهر‌ها کشیده شده است.

پیش از این روسیه، فرانسه و دولت ارمنستان از اعزام تروریست‌های سوری به جمهوری آذربایجان بدست ترکیه خبر داده بودند که این خبر‌ها البته با تکذیب شدید باکو مواجه شده است. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز مدعی است که تعدادی از ارمنی‌های سوریه و لبنان و دیگر مناطق جهان خود را برای جنگ به قره‌باغ رسانده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بورل دیپلماسی ایران برجام جمهوری آذربایجان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه که با حضور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برگزار شد، معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمایه گذاری به ارائه گزارش وضعيت اعتبارات و تشريح الزامات قانوني و محدوديت‌هاي پيش رو پرداخت.

در ادامه این جلسه مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاكيد بر اهميت موضوع، بر ضرورت توجه به الزامات قانوني و تمركز بر انجام اقدامات مورد نياز جهت جذب بهينه و به موقع اعتبارات با رويكرد معطوف به اهداف در نظر گرفته شده، تاكيد کرد.

این جلسه با تشريح و بررسي تخصصي موضوع و بيان ديدگاهها و پاسخ به سوالات حاضرین، ادامه يافت.

 

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی